Har du et godt forhold til helsesøsteren?

Nei, jeg bare nikker og smiler og gidd ikke høre på henne. Selv om om hun ikke er gammel er hun virkelig utdatert og har sære råd og meninger.

Helt ok forhold med de jeg har måttet forholdt meg til.
Nå har jeg egentlig aldri hatt behov for helsesøster, så blir til at jeg ofte bare jatter med på det de sier. Har en ganske avslappa holdning til det meste, og har heller aldri hatt noen alvorlige problemer med barna mine (takk for det!)

Hun vi har nå er en fantastisk dame, veldig støttende og grei, møter gjerne på hun utenom helsestajonen og da pleier vi alltid slå av en liteb prat :)

Har ikke allitd vært like heldige med helsesøster.

Huff nei. Liker henne ikke.

Hun har ikke peiling når det gjelder amming, og virket heller ikke til å ha mye peiling når det gjaldt fast føde gitt. Jeg måtte faktisk korrigere henne flere ganger når hun skulle fortelle hva hun andre jenta i barselgruppen kunne og «ikke» kunne gi av mat til sønnen sin.

Dårlige råd kommer hun med også og lite forslag til løsninger på ting. Alt vi har hatt utfordring med har vi måtte finne ut selv, google har blitt mye brukt for å si det slik.

Og hun er helt ekstrem når det gjelder de kurvene sine, følger ikke barnet kurven riktig den ene gangen mener hun at alle barn skal ha mme tillegg selv om de ammer godt, hun klarer ikke å se at et barn kan følge sin egen kurve. Kjenner til et par stykker som har endt opp med å slutte å amme etter hun der har presset de til å starte med mme tillegg.

Så jeg møter opp på helsestasjonen men tar alt hun sier med en klype salt og gjør det jeg selv vil!

Nei, men har ikke følt behov for å ha det heller. Trenger kun veiing, måling og vaksiner for min del. Finner ut det meste selv og har aldri hatt behov for samtaler egentlig.

Høres kjedelig ut å få en dårlig/en man ikke har kjemi med. :hungover:

Hvilke alternativer har man om man absolutt ikke har kjemi med vedkommende og ikke vil ha den man får?

Det funker ikke når det ikke finnes noen å bytte til:shifty:

Men, er det mulighet for å bytte så kan man absolutt prøve det synes jeg:)
Nei, da er det litt verre :shy: her har vi 4 helsesøstre (ja, kaller det det fortsatt), tror jeg :shy:

Nei, da er det litt verre :shy: her har vi 4 helsesøstre (ja, kaller det det fortsatt), tror jeg :shy:

Ja jeg får meg ikke til å kalle det helsesykepleier
:hilarious:

Her er 3 hs, men de har ulike ansvarsområder, feks noen har ansvar for barneskolene etc. Så ingen å bytte til når det gjelder baby.

Ja jeg får meg ikke til å kalle det helsesykepleier
:hilarious:

Her er 3 hs, men de har ulike ansvarsområder, feks noen har ansvar for barneskolene etc. Så ingen å bytte til når det gjelder baby.
Okey :nailbiting: haha, nei, får meg heller ikke til å si det:p syns helsesøster er et koselig ord, jeg :angelic:

Nope. Tror hun er litt nervøs siden vi er to legeforeldre. Hun veier/måler lengde, så sier hun - dere har vel full kontroll... Mye vi lurer på, men hun bare henviser tilbake til at vi nok vet best . Føles helt bortkastet å gå der. Følges på barneklinikken også heldigvis. Der får vi god oppfølging.

Hun er helt grei og vi har OK kjemi. Men jeg reagerte på noen råd hun ga en førstegangsmamma på en fellestime vi hadde.

Første helsesøster var grei.. Var litt mas så måtte jatte litt med.. Men hun forsvant og nr 2 fikk en ny helsesøster.. Hun var forferdelig.. Følte at det var noe i veien med barnet mitt hver gang vi gikk ut av helsestasjonen.. Det gjorde at jeg ble i veldig dårlig humør i flere dager etterpå . Vil si hun ødela babytiden vår..

Hadde god kjemi med helsesøsteren til mitt første barn og hun som overtok etter førstemann siden hun har flyttet.

Men til barn nr 2 hadde bra kjemi siden jeg hadde samme helsesøster som førstemann en periode men når ble endring av helsestasjon for andremann har jeg ikke hatt helt god kjemi den nye helsesøsteren og det virker som de som sammenligner barna faktisk og det synes jeg er veldig dumt.

Førstemann har en kronisk sykdom og hun sammenligner ham og andremann selvom de er helt forskjellige. Andremann har ingen sykdommer.

Jeg er superfornøyd med begge vi har hatt kontakt med (ei på hjemmebesøk og åpen helsestasjon, ei annen som følger oss opp på kontroller). De er lette å prate med, opptatte av barnet og av oss som foreldre/familie. De tar seg god tid og lytter. Er ikke alltid vi gjør som de sier, men tar imot råd og vurderer hva som er best for oss.

Back
Topp