Har du blitt avslørt?

Jeg hadde vært bort fra jobb en dag for to uker siden, og når jeg møtte den kollegaen jeg jobber nærmest med spurte hun om jeg hadde hatt migrene igjen. Jeg sa bare noe om at jeg hadde vært kvalm og uvel. Da spurte om meg direkte om jeg var gravid, så måtte nesten si ja. :p Men hun var grei og spredde det ikke videre før jeg fortalte det selv til de andre på teamet i forbindelse med sykemelding forrige uke.
Synes det er skikkelig dårlig gjort å spre det videre til andre på den måten! Snakk om å bryte all tillit..
 
Mannen driver og herjer med at han skal kjøpe black minttu og kose seg med i påsken :smiley-angry017
Da blir jeg heller hjemme alene enn å være med på ferie!
(Han gjør såklart ikke det mot meg da)
 
Jeg har blitt avslørt, ble konfrontert på jobb av en kollega og hun sa at alle gikk og snakket om det bak min rygg, syntes ikke at det var så greit for å være helt ærlig, egentlig veldig respektløs, synes man burde ta hensyn til andres privatliv.
Og ikke nok med det, men nå etter hun konfronterte meg og så og si dro det ut av meg så går hun rundt og sladrer om det til alle. husker ikke helt om jeg noen gang svarte ja faktisk, prøvde å snakke det bort, men hun sa at jeg vet du er gravid så det hjelper ikke hva du sier, og så sa jeg vel da at hun ikke trengte si det rundt for jeg er ikke klar til å fortelle det enda.

Så er egentlig ganske sur over det
Ikke direkte avslørt, eller jo kanskje litt... meldte meg inn i termin gruppa for november 19 på Facebook. Har kommentert litt der inne, og for noen dager siden var plutselig bestevenninna til min kollega komt inn i gruppen. Gikk ikke mange timene før en melding fra min kollega tikket inn for å si det sånn:hilarious::hilarious::hilarious:

Sa til ei på jobben i fortroelighet, at jeg var gravid, og nettopp hadde funnet det ut, så akkurat denne vakten har jeg ikke helt hodet med meg. Men at jeg ikke ønsket å si det til alle enda, og at jeg ønsket hun skulle holde det hemmelig.
Første hun gjør er å spørre om jeg er kvalm, når resten av gjengen jeg er på vakt med sitter på vaktrommet.
Og at jeg bare må si det som det er til resten.
Ble perpleks av å bli stilt til veggs på det viset.
Og gav også klar beskjed om at jeg ikke ønsket at de skulle si det til flere. Vi var 4 stk på jobb, jeg var da 4+2 uker på vei.
Nå forrige uke ble jeg spurt rett ut av en annen kollega, hvor langt jeg var kommet.
Jeg ble satt ut, og spurte hva hun mente.
Nei, det hadde blitt nevnt på vaktrommet for noen uker siden, at jeg ventet barn igjen.
Så det er tydelig noen som syns det er trivelig å sladre.
Nå vet visst alle det.
Syns det er direkte ufint!

Nei, vet d hva!! For noen jævla sladrekjerringer! Dette er ikke greit og fortjener en reaksjon! Jeg blir mildt slakt skuffet og forbannet på deres vegne :mad:
 
Nei, men jeg tenker vel at jeg blir det i helga når jeg skal ut å feire bursdagen min med venninner..planen er å snike meg i baren og bestille alkoholfri drinker og late som om jeg blir litt pussa :knegg:
 
Da jeg var gravid med førstemann sa jeg det tidlig til tillitsvalgte på jobb, fordi de skulle forandre på turnus og jeg tenkte det var greit de visste det siden jeg jobba på en farlig arbeidsplass der vi måtte omplasseres etter 12 uker.
Anyway, jeg sa tydelig i fra flere ganger at hun ikke måtte si noe til de andre medarbeiderne. Jeg hadde ikke komt hjem fra vakt en gang før hun hadde sagt det til ei anna (som sa det videre til meg) Jeg var 25 år gammel og tillitsvalgte var ei dame i 50-åra.
Blir fortsatt forbanna når jeg tenker på det 10 år senere.....
 
Jeg har blitt avslørt, ble konfrontert på jobb av en kollega og hun sa at alle gikk og snakket om det bak min rygg, syntes ikke at det var så greit for å være helt ærlig, egentlig veldig respektløs, synes man burde ta hensyn til andres privatliv.
Og ikke nok med det, men nå etter hun konfronterte meg og så og si dro det ut av meg så går hun rundt og sladrer om det til alle. husker ikke helt om jeg noen gang svarte ja faktisk, prøvde å snakke det bort, men hun sa at jeg vet du er gravid så det hjelper ikke hva du sier, og så sa jeg vel da at hun ikke trengte si det rundt for jeg er ikke klar til å fortelle det enda.

Så er egentlig ganske sur over det

Det er jo bare enkelt og greit respektløst.. sånne tror virkelig dem får regjære som dem ønsker.. trenger å bli satt på plass.. ikke lett på en saklig måte, men kan prøve.. vært i lignende selv, men viste seg at det ikke stemte i det hele tatt.. så hun ble sett på som løgner etter det da..
 
Nei, vet d hva!! For noen jævla sladrekjerringer! Dette er ikke greit og fortjener en reaksjon! Jeg blir mildt slakt skuffet og forbannet på deres vegne :mad:

Jepp! Prøvde å spørre hvem som hadde sagt det på vaktrommet, men da husket hun ikke helt hvem det var.
Helt tydelig ikke helt sant merket jeg på måten hun svarte hun ikke husket.
Var samme greia når jeg ventet forrige også.
Så tvilsomt at jeg blir gammel på arbeidsplassen min.
En gjeng sladrekjerringer! Bare så synd at det er langt til annen mulig arbeidsplass hvor jeg får brukt utdannelsen og yrket mitt.
Sitter langt inne å si opp jobben også.
 
Jeg tror det er noen på jobb som har skjønt det, bl.a sjefen, men hverken hun eller noen andre har sagt noe. Setter veldig pris på at de venter til jeg forteller det selv :)
 
Nærmeste leder på jobb vet pga. IVF og en del fravær i forbindelse med det.

Pappa avslørte meg for et par helger siden da jeg ikke ville ha vin eller øl :)

Den yngste broren min måtte jeg si det til da vi egentlig planla å dra på besøk til han og familien som bor i utlandet, men jeg orker ikke tenke på reise når kroppen er så ustabil. Alle andre forklaringer ville vært rare :)

Oooog mamma spurte så fint: «har dere begynt å tenke på nr. 2 da?» på telefonen i går. Jeg og dattera mi skal på besøk til henne til helga uansett, da ville hun skjønt det med én gang pga. at jeg ikke vil ha vin - så da svarte jeg at jeg var gravid og hun ble sykt overraska :)

Ellers venter vi så lenge vi kan med å røpe :)
 
Ikke direkte avslørt, eller jo kanskje litt... meldte meg inn i termin gruppa for november 19 på Facebook. Har kommentert litt der inne, og for noen dager siden var plutselig bestevenninna til min kollega komt inn i gruppen. Gikk ikke mange timene før en melding fra min kollega tikket inn for å si det sånn:hilarious::hilarious::hilarious:
oi, det bør du ta opp med gruppa. Jeg er med i termin gruppa for oktober og vi har det som en streng regel at vi ikke har lov å fortelle noe videre. Hadde et tilfelle hvor det skjedde, det ble slått hardt ned på og personen ble kastet ut av gruppa.
 
Må si jeg er sjokkert over hvordan kollegaer kan oppføre seg så uprofesjonelt ovenfor enkelte av dere :bored:
*snøft* altså!
 
På jobben min har de spurt meg i flere uker allerede, til tross for at jeg ikke har vært borte fra jobb eller vært dårlig når jeg har vært der. Det værste er at det er de 3 samme personene som spør om og om igjen:shifty:
 
Ikke enda... men frykter at jeg må være ærlig før jeg har tenkt å fortelle. I jobben min må jeg av og til inn i områder hvor det finnes stoffer som er farlig og standardspørsmålet før man går inn er om man er gravid. Jeg kan ikke bruke masse ressurser på å dra rundt med jobben for å trekke meg på dørstokken, eventuelt bli nektet tilgang. Nå sist klarte jeg å vri meg unna (enn så lenge), men kan fort skje at jeg kan bli beordret inn ... så lenge arbeidsgiver ikke vet om hvorfor "det bare ikke passer". Da må jeg nesten si i fra selv om jeg helst vil vente.
 
Ikke enda... men frykter at jeg må være ærlig før jeg har tenkt å fortelle. I jobben min må jeg av og til inn i områder hvor det finnes stoffer som er farlig og standardspørsmålet før man går inn er om man er gravid. Jeg kan ikke bruke masse ressurser på å dra rundt med jobben for å trekke meg på dørstokken, eventuelt bli nektet tilgang. Nå sist klarte jeg å vri meg unna (enn så lenge), men kan fort skje at jeg kan bli beordret inn ... så lenge arbeidsgiver ikke vet om hvorfor "det bare ikke passer". Da må jeg nesten si i fra selv om jeg helst vil vente.

Ja, den er litt mer kinkig! Sikkert lurt å fortelle etter hvert, håper bare sjefen din kan holde kjeft slik at du ikke opplever det som flere over her har opplevd :wideyed:
 
Jeg har tiltro til at ledelsen her har en god politikk på sånnt. Familiepolitikken er iallefall god.

Huff, fikk nettopp en jobb tlf fra en ekkel kar (ekstern dust). Hersketeknikk over en lav sko. Først ble jeg paff, så forbanna, også etter jeg briefet sjefen begynte jeg å grine... hvis dette fortsetter avslører jeg meg selv snart.
 
ja, helt teit av hun egentlig. Jeg kjenner ikke henne en gang, men er ganske nær min kollega. ska virkelig holde øynene åpne å sjekke hvem som melder seg inn i den gruppa der fremover:hilarious:
Det er vertfall en streng regel i oktobergruppa at ingen har lov å si noe videre om medlemmer og innlegg. Var en hendelse før det ble en klar regel som førte til utestengelse av vedkommende som hadde sladret videre og det er også konsekvensen dersom noen bryter "taushetsplikten" burde vert en regel i alle grupper og forum.
 
Back
Topp