Har du bart?

Jepp, jeg har bart :D har veldig mørkt hår så den er veldig tydelig...

Jeg vokser ca 1 gang i mnd, det holder lenge, bruker veet sine voksstrips til ansiktshår og den funker veldig bra :)

Men kjære deg; slutt å barber! Da blir det bare verre og hårene blir stive :O med voks forblir hårene myke selv om de vokser ut igjen :) Evt prøv bleking som andre har nevnt her, det funket dessverre ikke for min del, blond bart var faktisk mindre kledelig på meg enn mørk bart :p
Prøvde slik veet voks for noen uker siden, men det var som om den ikke ville ta hårene. Prøvde om igjen flere ganger, men hjalp ikke :P

Prøvde slik veet voks for noen uker siden, men det var som om den ikke ville ta hårene. Prøvde om igjen flere ganger, men hjalp ikke :P
Vokser også - første gangene fikk jeg litt den følelsen, men viste seg at det blir bedre m tid/erfaring.

Viktig at det blir varmt nok og gjøres fort etterpå fikk jeg beskjed om

Vokser også - første gangene fikk jeg litt den følelsen, men viste seg at det blir bedre m tid/erfaring.

Viktig at det blir varmt nok og gjøres fort etterpå fikk jeg beskjed om
Hva med hårfjærningskrem? Går det greit å bruke der?

Prøvde slik veet voks for noen uker siden, men det var som om den ikke ville ta hårene. Prøvde om igjen flere ganger, men hjalp ikke :p

Jeg bruker som sagt de ferdige stripsene, en sånn strips holder til hele barten og mellom øyenbrynene for meg ;) tips: når du skal varme stripsen holder det ikke å gni den mellom henda sånn som det står i bruksanvisningen; legg stripsen i bh-en i 5-10 min -DA blir det fart på sakene :p hvis ikke voksen er varm/flytende nok så får man ikke voksa noe som helst....fant jeg ut etter i overkant mye prøving og feiling :p :oops:

Min drøm er jo å kunne fjerne alt permanent om jeg får råd en gang :) Mange beskymringer og tenåringstull på grunn av dette :(

Jeg har nemlig det. Mørke fæle hår på overleppen. Er nok en del fordi jeg har PCOS da jeg også sliter med hårvekst andre plasser.
Dere som har "bart", hva gjør dere med den?
Jeg barberer, men tror ikke det er så veldig lurt?
Ikke barber barten, for da blir det bare verre. Barbering gir tykkere, mørkere og mer hår. Jeg er ganske lys men ikke på leggene pga barbering i mange år. Hvis du vokser barten så vil hårene bli tynnere i lengden, og mengden vil minke. Hvis du ikke klarer voksingen selv så tar en vanlig salong ca 100kr for det, og det tar ikke 5 min en gang. Jeg vokser min i salong selv om jeg ikke er plaget på samme måte som deg. Absolutt verdt det, for jeg kjenner jo at den er der selv om den ikke er så synlig :)

Hva med hårfjærningskrem? Går det greit å bruke der?
Det beste er å fjerne hårene med røttene, vet ikke om hårfjerningskrem gjør det. Og den kan i tillegg være veldig sterk på tynn hud. Anbefales mest på leggene.

Ikke barber barten, for da blir det bare verre. Barbering gir tykkere, mørkere og mer hår. Jeg er ganske lys men ikke på leggene pga barbering i mange år. Hvis du vokser barten så vil hårene bli tynnere i lengden, og mengden vil minke. Hvis du ikke klarer voksingen selv så tar en vanlig salong ca 100kr for det, og det tar ikke 5 min en gang. Jeg vokser min i salong selv om jeg ikke er plaget på samme måte som deg. Absolutt verdt det, for jeg kjenner jo at den er der selv om den ikke er så synlig :)
Men er det ikke slik at for å vokse må hårene vokse ut litt. Funker ikke når det er korte stubber?

Jeg har PCOS og en rekke andre hormonforstyrrelser og har kraftig hårvekst på mange steder, også ansiktet. Plager meg ufattelig mye og jeg har store komplekser grunnet dette. Vil faktisk si at jeg har hårvekst som en mann egentlig :sad010. Fjerner hår med høvel og voks, men aller helst skulle jeg foretatt laserfjerning. Det koster bare så alt, altfor mye, dessverre :(.

Men er det ikke slik at for å vokse må hårene vokse ut litt. Funker ikke når det er korte stubber?
Barthårene blir jo aldri så lange uansett (som f.eks. armhår). Jeg vet ærlig ikke hvor lang barten min rekker å bli mellom hver gang (ca hver 4-5 uke, men er lyshåret), men ville testet det ut uansett om jeg var deg for du kan gjøre hårveksten mindre/tynnere osv. Kanskje du kunne gått innom en hudpleier bare for å få noen råd? De har nok masse erfaring med mange forskjellige :)

Jeg har PCOS og en rekke andre hormonforstyrrelser og har kraftig hårvekst på mange steder, også ansiktet. Plager meg ufattelig mye og jeg har store komplekser grunnet dette. Vil faktisk si at jeg har hårvekst som en mann egentlig :sad010. Fjerner hår med høvel og voks, men aller helst skulle jeg foretatt laserfjerning. Det koster bare så alt, altfor mye, dessverre :(.
Syns det er kjempe synd at man ikke får støtte til dette da det tydeligvis er en veldig vanlig bivirkning for de fleste (eller alle?) med PCOS :(

Har en veldig lys blond liten bart. Ser det kun om man studerer. Men et hårstrå vokser seg langt så det må jeg nappe :P

Barthårene blir jo aldri så lange uansett (som f.eks. armhår). Jeg vet ærlig ikke hvor lang barten min rekker å bli mellom hver gang (ca hver 4-5 uke, men er lyshåret), men ville testet det ut uansett om jeg var deg for du kan gjøre hårveksten mindre/tynnere osv. Kanskje du kunne gått innom en hudpleier bare for å få noen råd? De har nok masse erfaring med mange forskjellige :)
Tror jeg skal gjøre det :) Tusen takk for tips :D

Back
Topp