Har dere vasket baby klær?

Har ikke begynt, usikker på når jeg skal gjøre det. Vi flytter om to uker, så kunne godt tenkt meg å vente til etter det.. Men er 36 uker i morra, så burde kanskje gjøre det snart.
Du kan jo vaske litt så du har noe i tilfelle baby bestemmer seg for å komme midt i flyttingen :)

Er i uke 36+3 og har vasket det meste den siste uken, alle klærne fra str 50-62, holder på med håndklær, kluter og sengeklær :-)

Ser ikke grunn til å vaske når alt er ny innkjøp. Man vasker jo ikke klea når man kjøper det. Sånn er jeg da.
Tenk på hvor de klærne har vært før de kom i butikken? Jeg vasker de pga skrekk for utslett/eksem og allergi.. :)

Tenkte å begynne å vaske den uken her :) stellekommoden fikk vi i hus idag så har endelig et sted å legge alt sammen :P

Jeg vasker det fordi babyhuden er så sensitiv i forhold til voksen hud, og for å få vekk evt stoffer fra produksjon/bakterier fra butikk. Og så er det så koselig å henge opp hehe :) Vasker bare på 40 :)
Joa men nytt er nytt og så mye annet å gjøre. Veldig mange jeg kjenner gjør ikke det. Smak og behag.

Tja, det er vel ganske mange som vasker nykjøpte klær før de blir brukt... Det er jo sånn lukt fra de, pluss fint å få ut ekstra kjemikalier og slikt... Spesielt med babytøy bør man jo være litt ekstra påpasselig med å vaske klærne før de brukes på grunn av kjemikalier el.l. Men i tillegg er det jo fint at tøyet og da også babyen lukter nyvasket i stedet for butikk/kjemikalier... Det er til og med de som sverger til å vaske alt tøy/utstyr baby skal ha hele tre ganger før det blir brukt. Litt drøyt for min del, men det er hver sin smak og hvert sitt valg... Jeg vasker tøyet en gang før bruk i allefall! :)
Ja det er vel litt smak og behag. :-)

Har begynt, men har ingen plass å legge dei enda. Har skrudd sammen kommode i dag, så når den kjem på plass skal resten tas :)

Du kan jo vaske litt så du har noe i tilfelle baby bestemmer seg for å komme midt i flyttingen :)

Ja, tenkte det. Jordmor nevnte noe om igangsetting i uke 38 i en bisetning sist, uten at jeg egentlig la merke til det før etterpå. Skal på sykehuset i morra så får se hva de sier. Får estimat og da håper jeg, så vet jeg om jeg skal vaske 50 eller ikke :p

Jeg vasker det fordi babyhuden er så sensitiv i forhold til voksen hud, og for å få vekk evt stoffer fra produksjon/bakterier fra butikk. Og så er det så koselig å henge opp hehe :) Vasker bare på 40 :)
Samme her. Men det som nesten er aller viktigst med tanke på komfort er å klippe bort alle lapper inne i tøyet. Og dem er det maaaange av! Det er ofte at de har skarpe kanter og fremkaller kløe. Ei jordmor jeg kjenner sa at hun ber alle som ikke har klippet av kles-lappene (vaskelapp og nakke-lapp) gjøre det, hvis hun ser sånt på sykehuset. I tillegg til at man skal ha med en liten lue og et ullteppe til bebis. Så dette rådet deler jeg herved med dere.

Har begynt å finne fram en del etter lillebror men har ikke begynt å vaske enda. Får vel sette i gang snart. Bare fem uker til termin i dag og med mulighet for keisersnitt litt før begynner det jo å nærme seg;).

Samme her. Men det som nesten er aller viktigst med tanke på komfort er å klippe bort alle lapper inne i tøyet. Og dem er det maaaange av! Det er ofte at de har skarpe kanter og fremkaller kløe. Ei jordmor jeg kjenner sa at hun ber alle som ikke har klippet av kles-lappene (vaskelapp og nakke-lapp) gjøre det, hvis hun ser sånt på sykehuset. I tillegg til at man skal ha med en liten lue og et ullteppe til bebis. Så dette rådet deler jeg herved med dere.
Har pakket ned lue og ullteppe :) og lappene skal fjernes i løpet av påsken. Hater lapper på mine egne klær, jeg klør meg i hjel av de, så tenk de små da :/

Joa men nytt er nytt og så mye annet å gjøre. Veldig mange jeg kjenner gjør ikke det. Smak og behag.
Jeg vasket d på hurtigvask, kun for at d skal være nyvasket.. Det er jo "rent", men utrolig hva folk har på hendene når de er borti klær på butikkene, så sånn for sikkerhetsskyld :-P Så jeg er ferdig å vaske det lyse tøyet å de lyse kosene.. Så blir det ei maskin med det mørke etterhvert :-) Så har jeg faktisk strøket bodyer, klær, sengklær og alt :-P Dette blir IKKE gjort hver gang, men alt blir litt mykere når d er strøket, så får d være litt ekstra luxus med en gang vi kommer hjem :-D

blææh...vaskemaskinen vår røk i går. Rett før påskeferie. Har hatt den i åtte år, så den måtte jo self ryke akkurat no når det passer best :p
Typisk! Min røk rett etter jul. Da jeg med vilje dro hjem en dag tidligere for å få vasket klær før vi begynte på jobb igjen. Gah! Men fikk kjøpt en ny maskin som er mye bedre jeg gleder meg fortsatt til hver vask. Den lager til og med en liten melodi når den er ferdig :) Og så kjøpte vi tørketrommel i samme slengen da. Helt ny vaskehverdag :D

Ser ikke grunn til å vaske når alt er ny innkjøp. Man vasker jo ikke klea når man kjøper det. Sånn er jeg da.
Tenkte også sånn før, men så leser man artikler som denne og blir ødelagt for resten av livet :p Nå gjelder vel ikke det babyklær da, men med tanke på miljøavgifter vasker jeg de også. Gammelt tøy er faktisk mye renere enn nytt.

Har ikke handlet så mye klær, så tenkte å vente til alt var i boks før jeg satt på en vask :) siden vi ikke vet kjønnet er det meste handlet i hvitt og beige, så da kan alt gå i en vask :thumleft men dere vasker bare på 40 grader? noen som vet om jeg burde vaske trekket på babynestet før jeg tar det i bruk?

Ull behøver du ikke vaske på forhånd, for det er selvrensende. Hva slags nest har du? Jeg har sleephead son jeg legger lammeskinn i, og det vasker jeg ikke.

Jeg vasker og stryker babytøy, sengetøy, trekk til ammepute og håndkler/kluter.

Dyner, puter, lammeskinn, strikkede ulltepper og plagg + dunpose vasker jeg ikke.

Tenkte også sånn før, men så leser man artikler som denne og blir ødelagt for resten av livet :p Nå gjelder vel ikke det babyklær da, men med tanke på miljøavgifter vasker jeg de også. Gammelt tøy er faktisk mye renere enn nytt.
Ser ikke linken, kan du legge ut på nytt?

Back
Topp