Har dere tenkt på navn enda?

Ja jeg har hatt jentenavn klart en stund, guttenavn også forsåvidt. Mannen er ikke heeeeeelt enig, men håper på å få siste ordet denne gangen da han fikk bestemme mest forrige gang ;-)
 
Vi gjør nok som sist og venter til etter OUL med å diskutere navn. Men kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg nok til å ha noen navn på en liste før OUL :p
 
Har gutt fra før, og har et guttenavn som var nr. 2 på listen sist som jeg liker godt ennå.
Hvis det skulle bli jente, så har jeg og et navn liggende, men der er jeg litt usikker. KAN være det dukker opp noe bedre forslag underveis, får se.
 
Noen som har noen bra navnsider? apper?
 
Her har vi også guttenavn som vi vurderte sist. Det er oppkalling og passer til eldsremanns navn som også er oppkalling. Blir det jente har jeg et forslag som mannen ikke er så gira på, jeg er heller ikke sikker. Så det blir spennende å se. Vi bestemte oss ikke for navn før etter fødselen sist, men det har jeg litt lyst til å gjøre denne gang.
 
Vi har hatt navn klare siden vi først begynte å tenke på å få barn, men nå når jeg faktisk er gravid har vi ombestemt oss.
Vi har jentenavn klart, og står mellom tre guttenavn :) selvfølgelig med forbehold om at de kanskje ikke passer når den lille kommer...

Jeg har vært fast bestemt på oppkalling veldig lenge, men når det plutselig ble virkelig liker jeg ikke tanken allikevel :facepalm:
 
Er det noen som vil dele navn?

Vi hadde tre navn på listen i 2016: Ludvig, Oscar og Alfred.
Det ble Ludvig.

Tror mannen min er veldig hypp på å bruke Alfred om det blir en gutt til. Noe jeg kan være med på. Skal legge til at mannen min er svensk ;)

Jentenavn jeg liker:

Milla, Stella, Malu, Luca, Ellie

Guttenavn jeg liker:

Alfred, Henry, Linus,

(kommer nok til å føre på listen videre..)
 
Vi hadde guttenavn klart fra starten, blir det et gutt blir han oppkalt etter min bestefar og med samme andrenavn som samboer.

Jentenavn er værre, ønsker dobbeltnavn der også men har bare klart andrenavn. Så vanskelig å finne fornavn noe begge liker:shifty:
 
Er det noen som vil dele navn?

Vi hadde tre navn på listen i 2016: Ludvig, Oscar og Alfred.
Det ble Ludvig.

Tror mannen min er veldig hypp på å bruke Alfred om det blir en gutt til. Noe jeg kan være med på. Skal legge til at mannen min er svensk ;)

Jentenavn jeg liker:

Milla, Stella, Malu, Luca, Ellie

Guttenavn jeg liker:

Alfred, Henry, Linus,

(kommer nok til å føre på listen videre..)

Jentenavn jeg liker:
Mathilde, Ingrid og Ive

guttenavn sliter jeg skikkelig med, har to gutter fra før og brukte lang tid på å finne navn til de. Har vurdert Elliott, men må nok begynne å lete litt mer etter flere alternativer etter OUL. Tipper denne babyen også er en gutt :p
 
Hadde navn klart begge gangene sist... Mn når de kom til verden ble d noe helt annet :love017
Så ikke bestandig d funker å ha navn klart :knegg:
 
Har et nydelig jentenavn jeg elsker som ca ingen andre i Norge (0-3stk) har, men mannen hater det :grumpy:

Er det gutt er vi clueless begge to. Har en fra før med et relativt spesielt navn (rundt 20 andre gutter som heter det samme nå).

Kriteriet vårt er at det er 4 bokstaver, for det har jeg, mannen, guttungen og hundene fra før :hilarious: må passe inn! :p
 
Her er navnet til gutt klart, og det kommer ikke til å bli endret siden vi har hatt det klart siden jeg ble gravid med første :)

jentenavn som jeg syns er nydlige kan jeg dele da

Isabell, Fredrikke, Leonora, Filippa, Hedvig, Hermine, Nikoline, Kornelia, Lovise :)
 
Blir det gutt så kaller vi opp etter farfaren til barnet, blir det jente så har jeg flere navn klar :happy: men jeg har sagt at vi ikke skal diskutere det før vi vet hva der er ;)
 
Synes guttenavn er vanskelig å finne. Har lyst på et navn som høres fint ut, ikke er på topp 20-listene og som samtidig har fin betydning. Noen som har tips?
 
Hadde navn klart fra vi begynte å prøve :) Leo på gutt og Ellie på jente <3 fått vite jente på TUL og skal på OUL til fredag. Spent på om det enda er jente da<3
 
Vi begynte å snakke litt om navn før jeg ble gravid, også snakket vi om det for noen dager siden og vi er enige på både guttenavn og jentenavn :) vi velger navn som er enkle å uttale på norsk og engelsk ;)
 
Sniker her inne for å finne litt inspo ☺️
Jeg og samboer har pratet lite på navn enda, han synes det er vanskelig å finne navn og jeg er helt enig. Vi får ei jente og syns selvfølgelig guttenavn er mye lettere.
Har sittet en del på YouTube å hørt på navneforslag mens jeg har gjort andre ting i huset, og jammen dukket det opp to navn som har festet seg. Nå gjenstår det bare å se om mannen er enig og om den lille passer navnet sitt når hun kommer til høsten ❤️
 
Jeg har funnet navn. Samboer er lite interessert foreløpig:p
 
Synes det er skikkelig vanskelig å finne navn. Men vi har ikke begynt å prate skikkelig om det ennå.
 
Back
Topp