Har dere tenkt på navn enda?

Vi kommer aldri til å bli enige! :p Har to gutter fra før og da ble vi enige med en gang, ingen diskusjon. Vi liker begge litt gammeldagse navn og ikke typisk topp ti-navn. Vi har et par forslag som er greie, men ingen «perfekte» navn. Redd det bare blir et navn vi ikke «føler» så mye for.

Vi liker begge f eks Olivia, men det er jo veldig populært og vil helst unngå det. Er heller ikke sånn «wow»-følelse rundt det.
 
Om vi får jente, veit jeg hva jeg vil ha. Om vi får gutt, aner jeg ikke. I utgangspunktet vil jeg ha et navn på S, siden mini begynner på det, men er ingen fine guttenavn på S vi liker :wtf::hilarious:
 
Vi har alltid ventet med navn til vi vet kjønnet. Da slipper vi å bli enige om 2 navn :happy:
 
Tenker på navn HELE tiden.

Det er så mye identitet i navn, og for oss er det viktig at navnet også kan fungere i utlandet.

Har ingen favorittnavn. De norske navnene jeg liker fungerer ikke på engelsk, og engelske navn jeg liker fungerer ikke på norsk.. Hehe
 
Jeg føler det er litt tidlig å tenke på navn. Men vi har snakket litt om hvilke navn vi synes er fine- både guttenavn og jentenavn, bare for å høre litt hva den andre tenker og drømme litt... :)
 
Har en liste med navn, jentelista er lengst..
 
Vi har hatt jentenavnet klart i mange år, guttenavn er vanskeligere :p
 
Jeg har aldri skjønt hvorfor søsknene sine navn skal passer sammen. Jeg selv har aldri brydd meg om at mitt navn passer mine søsken. De blir jo alle selvstendig individer som voksne.

Vi har ikke begynt å tenke på navn enda. Akkurat klart å svelge at jeg er gravid, så det føles for tidlig. Men generelt syntes jeg guttenavn er vanskeligst.
 
Snakker en del om det, men foreløpig er det bare løse forslag og litt for morro skyld. Snakker nok mer seriøst om det når vi vet kjønn:happy:
 
Vi har en liste på cirka 4 navn pr. kjønn. Vi får mest sannsynlig vite kjønn på NIPT, så da har vi bestemt oss for å vente til fødsel for å se hvilke av de 4 navnene som passer best :happy: Vi går for ganske klassiske navn for jente og gamle norske navn for gutt. Ikke planlagt, var bare de navnene vi likte best
 
Jeg har aldri skjønt hvorfor søsknene sine navn skal passer sammen. Jeg selv har aldri brydd meg om at mitt navn passer mine søsken. De blir jo alle selvstendig individer som voksne.

Vi har ikke begynt å tenke på navn enda. Akkurat klart å svelge at jeg er gravid, så det føles for tidlig. Men generelt syntes jeg guttenavn er vanskeligst.
Enig med at søskennavn ikke trenger å passe sammen! Synes det er en litt merkelig trend...
 
Guttenavn har jeg hatt klart i flere år :) oppkallingsnavn fra min bestefar sin slekt! :) Jentenavn har vi også snakket litt om. Tror det blir noe oppkallingsnavn der også :)
 
Tror vi har jentenavn klart, det er verre med guttenavn tipper det «må» bli det som er vanlig å kalle gutter i den familien som har vært tradisjon siden 1000-tallet.
 
Tenker på navn HELE tiden.

Det er så mye identitet i navn, og for oss er det viktig at navnet også kan fungere i utlandet.

Har ingen favorittnavn. De norske navnene jeg liker fungerer ikke på engelsk, og engelske navn jeg liker fungerer ikke på norsk.. Hehe
Jeg kjenner meg igjen i dette! Jeg har selv et veldig lite internasjonalt navn som funker dårlig i utlandet og vil ikke at barna mine skal ha samme problemet. Vil ha et navn som går bra på norsk, engelsk og fransk :p svigermor er fransk, så mannen har litt fransk slekt. Så da er det greit med et navn som fungerer bra på mange språk :)
 
Back
Topp