Har dere spist noe dere ikke burde?

Karoline32

Flørter med forumet
Jeg spiste 5 brødskiver (sulten som en ulv!!) med salami istad og det slo meg ikke før etterpå at salami var fy-fy. Jaja.. Gjort er gjort.. Men har litt dårlig samvittighet for det nå. :O Har dere spist noe dere ikke burde?

Ja, jeg spiste dansk salami jeg da.. Hehe.. Men den er jo laget med norske råvarer i hvertfall :P

Last edited:
Mediumstekt biff for to uker siden. Hadde helt glemt at man ikke kunne spise det

Ikke dette svangerskapet, men spiste masse jeg ikke burde i forrige svangerskap. Ble ikke klar over at jeg var gravid før i uke 7, ettersom jeg hadde fått blodprøveresultat som viste "ingen el".

Var på sydentur i uke 5-6 og spiste lite stekt biff, speke, upast. ost og jeg var heller ikke avholds på turen. Ble fryktelig bekymret og søkte råd hos leger da jeg fant ut at jeg var gravid. Han ene rådet meg til abort (!)

Jeg er fryktelig glad jeg ikke fulgte hans råd. Nå har jeg en sønn som nærmer seg tre, som er frisk og rask og som er tidlig ute både verbalt og motorisk :)

Nei. :)

Jeg har spist spekeskinke og roastbeef - tenkte meg ikke om i romjula. Men er ikke noe bekymra for det, folk har fått stort sett friske barn i alle tider og i alle kulturer - med mye dårligere forutsetninger enn mødre i Norge anno 2016. Tror det går veldig fint:)

Spist salami :p og angrer ikke! Hadde såååå lyst på det!

Spiser gullsalami når jeg spiser skiver. Er ikke hver dag, men selv er jeg så kresen når det gjelder pålegg at da tar jeg heller det enn ingenting.

Jeg har spist spekeskinke og roastbeef - tenkte meg ikke om i romjula. Men er ikke noe bekymra for det, folk har fått stort sett friske barn i alle tider og i alle kulturer - med mye dårligere forutsetninger enn mødre i Norge anno 2016. Tror det går veldig fint:)

Er ikke roastbeef lov? Har ikke spist det, men fikk sykt lyst på nå!

Nja.. Roastbiff er litt for rått og så er det ikke kokt på like høy temperatur som vanlig skinke.. Lærte jeg idag etter å ha googlet salami i en time :O

http://www.gilde.no/graviditet-og-kjott/

Men jeg tror jeg spiste roastbiff i jula hvertfall..

Tror man må være ekstremt uheldig om man får i seg noe som er skadelig for fosteret.

Mamma spiste jo alt mulig på 80-tallet og jeg er hvertfall fysisk normal.. Sov på magen gjorde jeg også.. :D

Spiste og drakk ting i julen som jeg ikke burde, men det var før jeg visste jeg var gravid.. Var hos legen på mandag og hun sa at det var viktig og ikke være hysterisk!

Spiste spekemat i jule. Kom ikke på at jeg kunne være gravid før siste biten skulle inn i munnen. Drakk også hjemmelaget øl ved flere anledningen. Skulle være alkoholfri, men ikke 100 % sikkert at det var det.

En kollega (som er lege) spiste både spekemat og roastbiff i julen da hun var gravid. Hun passet bare på at hun fikk tatt blodprøve etterpå for å sjekke at hun ikke var smittet av bakterier:) Det er nesten bare i Norge at det er null toleranse for alkohol i svangerskapet, så tror ikke det er farlig å få i seg "litt" som i hjemmelaget øl som egentlig skal være alkoholfri:p
Selv passer jeg på å ikke spise/drikke noe som helst som kan være skadelig. Har venter lenge på vidunderet, og gått igjennom Ivf for å få spiren til å sitte. Så tar ingen risk!

Spiste en del lakrisdrops før jeg fant ut av at en ikke skal spise det.. men tror ikke det hadde noe å si ;)

Jeg drakk alkohol før jeg visste at jeg var gravid. Siste gang var to uker etter unnfangelse så troooor ikke at jeg trenger tenke på det.

Her på sykehuset står det en stor plakat om at salami ikke serveres til gravide.

Back
Topp