Har dere separat eller felles økonomi?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Vi har begge egne lønnskontoer og sparekontoer. Men også en felleskonto hvor vi fører over et fast beløp hver hver måned. Det dekker alt av utgifter. Det som er igjen kan vi selv velge å spare eller bruke på ting vi eller barna trenger

Både og! Vi har en felles konto med lån/husleie og regninger, men hver sin brukskonto. Allikevel så er det ikke noe i veien for at jeg tar meg av all handlinga en helg, også omvendt senere. Jeg kjøper ofte ting han trenger/vil ha, og omvendt :)
Vi er heller aldri blakke :) selv om jeg er mer glad i shopping enn han :P

Begge deler. Har to kontoer som er felles, en regningskonto og en mat og utgiftskonto konto med eget kort til.
Vi putter inn 12000 hver tilsammen. Ingen av oss er blakke, eller jeg er hvertfall aldri det.
Mulig sambo går tom, men da bruker han ikke noe av felles. Vi har jo mat, trenger ikke noe mer:)

Vi har begge deler. Felles brukskonto, felles regningskonto og felles sparing. Så har vi egne brukskonto :)

Edit: jeg bruker mye mer penger enn han i mnd. men det er mine egne penger, detav - Ingenting han skulle sagt. Sjøle greitt :D
Samme her, jeg shopper så mye jeg vil uten at han kan si noe. Jeg har jo betalt alle fellesutgifter:)

Vi har begge deler. Felles mat/regningkonto, felles sparing og felles feriesparing. Ellers har vi også hver vår brukskonto og sparekonto (men ingen har "lov" til å ha mer enn 20 000 der, da går det over til felles. Skjer jo sjelden, bortsett fra akkurat når skattepengene kommer). Jeg bruker nok mer mine penger på barn og fellesen, mens han bruker mer på egne hobbyer. Men til syvende og sist har vi felles, for er jeg tom betaler han, og omvendt.

Vi har begge deler. Felles mat/regningkonto, felles sparing og felles feriesparing. Ellers har vi også hver vår brukskonto og sparekonto (men ingen har "lov" til å ha mer enn 20 000 der, da går det over til felles. Skjer jo sjelden, bortsett fra akkurat når skattepengene kommer). Jeg bruker nok mer mine penger på barn og fellesen, mens han bruker mer på egne hobbyer. Men til syvende og sist har vi felles, for er jeg tom betaler han, og omvendt.

Felle økonomi, men separate kontoer. Felles lånekonto da!

Mannen betaler de store faste utgiftene og de løpende tar vi hvem som er i butikken ol.
Jeg bruker mest, men har større utgifter enn han, hehe.

Bryr oss ikke hvem som betaler eller hvem som bruker penger på hva.
Vi har felles forståelse på vår samlet inntekt og utgifter.
Aldri blakke.

Felles. :)
Vi er aldri blakke, og vi bruker vel ca like mye penger.

Back
Topp