Har dere separat eller felles økonomi?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Vi er gift med to barn så føler det er en selvfølge at vi har felles økonomi. Aldri vurdert noe annet.

Vi har separate kontoer, men alle pengene våre er felles penger og vi deler på alt av regninger og utgifter til mat, bensin, barna osv :)
Samme her, den som har penger betaler :-)

Hver vår konto. Men felles regning,mat og sparekonto som vi setter inn likt på hver mnd. Resten er opp til oss hvordan vi bruker:)

Vi har felles økonomi, lever på en inntekt og studielån og er aldri blakk.

Lever på et budsjett, og kan ikke kjøpe klær, kostmetikk o.l. uten planlegging men vi er aldri blakk og har det vi behøver :)

Jeg er litt mer løssluppen med pengene med mannen, men veldig greit at jeg ikke har noen penger...det legger en naturlig begrensning på forbruket :p

Alt felles :-) Vi eier også alt sammen , og greier oss greit :-)

Veldig feller her! Mitt er hans og hans er mitt! Spiller ingen rolle hvem som har hva på konto, vi bruker det vi har men diskuterer hva vi skal kjøpe :)

Vi har felles, fungerer kjempe bra...

Vi har felles økonomi :-) syns det er veldig greit egentlig :-) eier alt sammen, unntatt bilen den er min om vi skulle gått i fra hverandre noen gang :-) han har akkurat solgt sin og vi trenger ikke to biler enda så lenge jeg er i permisjon og bor midt i byen.

Vi har felles, hver våre kontoer, men vi disponerer hverdandres kontoer.
Det er nok jeg som bruker mest penger, men det er bare for at det er jeg som
handler klær og utstyr til ungene.

Begge deler. Har felleskonto hvor begge setter inn et fast beløp hver mnd som går til felles regninger, mat osv. Men han skal da få slippe å betale på mitt studielån f.eks :)

Felles:-) Det fungerer veldig bra - aner ikke om en av oss bruker mer penger enn den andre. Vi "shopper" sjelden, og snakker alltid sammen før vi kjøper noe (bortsett fra daglige mat innkjøp da...). Er stort sett enige om hva vi vim bruke penger på:-)

Felles, men har hver vår konto:)

Felles fra dag 1! Har hver sine kontoer, men disponerer kort til hverandres konto. Ser for meg mye krangling om vi skulle hatt separat...

Vi har hver våre kontoer, men deler på regninger og slikt 50/50:) Han betaler nesten all maten, siden han jobber på matbutikk, og jeg betaler de større innkjøpene. Dersom en av oss har brukt opp sin lønn overfører den andre så man har litt å rutte med før neste lønning, men vi betaler ikke hverandres hobbyer eller slikt. Han han veldig lyst på en ny fiskestang får han spare eller ønske seg det, jeg betaler ikke, men betaler heller kaffen til neste fisketur;)

Back
Topp