Har dere separat eller felles økonomi?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Hvordan fungerer det for dere? Er dere ofte blakke? Bruker en av dere mer penger enn den andre?

Vi har ikke felles og kommer nok aldri til og ha det heller :P
Men vi skal årne en konto med et eget kort til mat nå da, for da fører vi bare inn en fast sum hver og bruker kun det, vi bruker alt for mye penger på mat nå og er så dårlig på og fordele innkjøp så en bruker mye mer enn den andre :P

Felles. Lønn, trygd, leieinntekter og barnetrygd kommer inn på en og samme konto. Derifra blir regninger og huslån betalt, og penger overført til hver av oss etter behov.
Vi er blakke av og til ja, men har egentlig for høyt huslån ift inntekt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har separate kontoer, men alle pengene våre er felles penger og vi deler på alt av regninger og utgifter til mat, bensin, barna osv :)

Jeg vil si vi har felles. ;)
Hver vår konto, men han betaler faste utgifter mens jeg betaler som regel maten og ting til vesla. Funker veldig godt for oss. :)

Vi har begge deler. Felles brukskonto, felles regningskonto og felles sparing. Så har vi egne brukskonto :)

Edit: jeg bruker mye mer penger enn han i mnd. men det er mine egne penger, detav - Ingenting han skulle sagt. Sjøle greitt :D

Vi har felles, men har hver vår konto :)
Jeg bruker alltid mest penger :p
Jeg liker å shoppe, kam jeg ikke gå i butikker shopper jeg på nettet :p

Vi har felles økonomi, men hver vår konto. Jeg har ansvar for familiens økonomi, så mannen overfører penger til meg hver gang han får lønn, også betaler jeg regniner, kjøper mat, utstyr til barna osv. Jeg tjener mest, men vi har det 50/50 egentlig. Kanske 40/60, også snakker vi alltid sammen før store innkjøp osv.

Vi har felles økonomi. Hver sin lønnskonto, men regninger, mat og alt annet betales fra begge kontoer ettersom hvor det er mest penger der og da. Det er egentlig aldri noe "mine" eller "dine" penger :P

Vi har splittet, men felles mat/forbrukskonto som vi fører inn på hver måned.. og fører budsjett/regnskap hvor vi gjør opp en gang per måned..

Mulig det endrer seg når lillegutt kommer.. jeg tjener mye mindre en han.. men han er spandabel på mye da.. krangler sjeldent om økonomi og er sjeldent blakke (dvs jeg har kanskje litt lite penger, så da betaler han litt mer)

Separate konti, men alle penger er felles, så ingen bryr seg om hvem som betaler hva.

Separat:) men deler fellesutgifter og lån:) vi er ganske like økonomisk så vi bruker ca likt:p

Vi har felles uten å ha felles på en måte :p
Aldri blakk noen av oss.

Felles. Vi kjøper som regel bare ting som er felles, feks ting til barna, huset, mat osv. Og vi bruker nok ca like mye penger på oss hver, jeg med sminke og kremer ol og han med øl og whiskey. Vi setter over 1000kr hver til egen konto som er "egopenger". Massasje, cafebesøk ol som bare går til en selv. Vi kjøper også gaver til hverandre for "egne" penger.

Separat. Han betaler absolutt mest. Ingen av oss blir vel helt blakk i løpet av en mnd, men jeg er vel ikke så langt unna. Jeg er student, så ikke alltid så mye å rutte med.

Vi har separate brukskontoer, og felles regningskonto, som vi setter over et fast beløp hver mnd, der lån, forsikringer osv blir trekt fra. Vi er vel like glade i å shoppe begge to, og bruker ganske likt:) Vi er aldri blakke:)

Back
Topp