Har dere sendt inn skjema til nav?

Det stemmer det de skriver :) mente bare at av dine 14 ikke begynner å regnes før etter termin :) hvis du føder før termin (etter permisjonen har begynt) blir det i grunn det samme, men hvis du føder mer enn tre uker før termin vil de ta det fra fellesperioden på 18 uker..
Vet ikke helt om du skjønte det? For å forklare hva jeg har gjort da:
Går ut i permisjon 21.september (termin tre uker etter, altså 12 oktober), så skal jeg ha mødrekvoten på 14 uker i tilegg skal jeg ha hele fellesperioden på 18 uker. Deretter skal far ha 14 uker permisjon (da skal jeg tilbake på jobb).

Hvis jeg plutselig føder fem uker før termin (som vil si to uker før permisjonen egentlig begynner) må jeg tilbake på jobb to uker tidligere :)
Skjønte du det nå? Kanskje ikke så flink til å forklare :p

Åja sånn ja. Sist gikk jeg 16 dager over så mistet 16 dager da.

Regner med jeg ikke føder før denne gangen heller. Har jo ks 9 dager før:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Såpass ja, burde vel ikke bli overrasket... Er jo Nav det er snakk om :O
de rike skal bli rikere, de fattige skal synke lenger ned :p bare fordi hu ikke har jobbet så får hu ikke noenting... neste høst skal hu gjennoppta studiene da, vi skal klare oss :) bare irriterende over hvor... urettferdig regelverket skal være av og til
 
Da er mitt sendt. Med bekreftelse på termin ks datoen og at jeg er mere enn 26 uker på vei. Håper det går glatt igjennom...:rolleyes::oops::D:):):)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
lurer på hvor lang tid de bruker på å behandle slikt jeg? gjetter meg til de lar de støve ned i 3-4 uker, før de tar de opp og gidder å se på saken xD
 
Jag och min sambo ska också fylla i det där vansklige schemat ! *grr.... Vi har tänkt att fördela 6 månader var... också är det den där mødrekvot och fedrekvot.... Er de inte helt unødvendige? Eller er det mest för att det måste heta nånting?? :schocked028
 
Back
Topp