Har dere sendt inn skjema til nav?

Lykke

Flørter med forumet
Tenkte fylle det ut idag. Er det vanskelig? Husker jeg sleit litt sist.

Regner man permisjon 3 uker før termin da? Skal ha ks 31okt fikk beskjed om å regne 3 uker før den datoen:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ikke noe vanskelig nei! Er vel bare å følge det som står der ;) husk å legg ved terminbekreftelse/bekreftelse på dato for ks! :)
Jeg har ikke gjort noe ennå, siden jeg bare er 24 uker på vei ;)
 
Har heller ikke gjort det enda.
På NAV sin side står det at man helst skal sende inn 6 uker før man har tenkt å gå ut i permisjon: "NAV anbefaler at du sender søknaden seks uker før du ønsker å ta ut foreldrepenger/mødrekvote/fedrekvote. Søker du før dette, kan du bli bedt om å sende inn oppdaterte opplysninger. "
Jeg skal ha møte med mine to sjefer neste uke der vi bl.a. skal snakke om permisjonen min, så jeg tror jeg skal sende inn etter det.
 
Tenkte heller ikke å sende inn noe føre 6 uker før permisjon jeg heller. Så slipper jeg å sende inn i to omganger :)
 
Snakket med de å de sa det ikke var noe problem å sende nå er jo ikke så lenge til 10okt da jeg skal ut i permisjon sa hun. Hun ba meg sende to mnd før pga behandlings tid. Alle kjenner jo nav.

Jeg tenker det er deilig å bli ferdig så slipper jeg tenke på det. Å gjør jeg feil kan jeg endre:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tenkte fylle det ut idag. Er det vanskelig? Husker jeg sleit litt sist.

Regner man permisjon 3 uker før termin da? Skal ha ks 31okt fikk beskjed om å regne 3 uker før den datoen:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jordmoren min sa at selv om det ble planlagt keisersnitt så fikk man permisjon ut i fra fødselstermin. Jeg vet ikke enda om det blir planlagt keisersnitt, så jeg har ikke orket å sjekket det med NAV. Men du har fått beskjed å regne ut i fra keisersnittdato?
 
Har chatta med de på nav som svarer alle på det de lurer på å de sa jeg fikk perm 3 uker før keisersnitt:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Du må sende inn dok på keisersnitt-dato som blir ny termindato. Permisjonen starter da 3 uker før.

Hilsen Rakel og John, NAV Foreldrepengeveilederen


Dette skrev de.


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
her i huset er det ingen som har krav på foreldre penger elle rpermisjon :/ alt vi fylte ut var det med engangstønaden (som sosialen tar meste av)
 
har ikke sendt inn noe enda. skal til jordmor i uke 28 og må få en bekreftelse på termin da. blir å sende inn rett etter det regner jeg med..
 
Du må sende inn dok på keisersnitt-dato som blir ny termindato. Permisjonen starter da 3 uker før.

Hilsen Rakel og John, NAV Foreldrepengeveilederen


Dette skrev de.


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Takk for svar :) Da vet jeg det om det blir keisersnitt. Må bare vente i 3 uker til før jeg vet det :p
 
Tenkte fylle det ut idag. Er det vanskelig? Husker jeg sleit litt sist.

Regner man permisjon 3 uker før termin da? Skal ha ks 31okt fikk beskjed om å regne 3 uker før den datoen:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Du skal regne fra 3 uker før termin, men husk at de tre ukene ikke teller av din 14 ukers kvote, men av felleskvoten :) så du regner 14 uker mødrekvote fra termindatoen, så spørs det om dere skal ha 49 eller 59 uker totalt da :)
 
Du skal regne fra 3 uker før termin, men husk at de tre ukene ikke teller av din 14 ukers kvote, men av felleskvoten :) så du regner 14 uker mødrekvote fra termindatoen, så spørs det om dere skal ha 49 eller 59 uker totalt da :)


Skjønner ikke hva du mener jeg? Føder man før så regnes terminen før uansett. Hva mener du? ??

De skreiv dette; Hei Tine!

Stønadsperioden er 49 uker ved 100% dekningsgrad og 59 uker ved 80%. Fordeling:
- 3 uker før termin er forbeholdt mor
- 14 uker mødrekvote forbeholdt mor
- 14 uker fedrekvote forbeholdt far
- 18 (ved 100% dekningsgrad) eller 28 (ved 80%) uker er fellesperiode som kan tas av begge, men hvor det stilles krav til mors aktivitet.

Håper dette var svar på ditt spørsmål :)

Hilsen Ina og Hanne, NAV Foreldrepenger


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvordan kan sosialen ta engangstønaden?
engangstønad regnes som en inntekt i forbindelse til sosial, og beregnes en liten sum ut i fra den til barne utstyr og andre utgifter til fødsel, resten skal utelukkende gå til livsopphold... etter henvendelse til fylkesmannens kontor her fikk jeg vite at 12 000 skal til barn/utstyr, resten må utelukkende gå til mors livsopphold...
 
engangstønad regnes som en inntekt i forbindelse til sosial, og beregnes en liten sum ut i fra den til barne utstyr og andre utgifter til fødsel, resten skal utelukkende gå til livsopphold... etter henvendelse til fylkesmannens kontor her fikk jeg vite at 12 000 skal til barn/utstyr, resten må utelukkende gå til mors livsopphold...
Såpass ja, burde vel ikke bli overrasket... Er jo Nav det er snakk om :O
 
Skjønner ikke hva du mener jeg? Føder man før så regnes terminen før uansett. Hva mener du? ??

De skreiv dette; Hei Tine!

Stønadsperioden er 49 uker ved 100% dekningsgrad og 59 uker ved 80%. Fordeling:
- 3 uker før termin er forbeholdt mor
- 14 uker mødrekvote forbeholdt mor
- 14 uker fedrekvote forbeholdt far
- 18 (ved 100% dekningsgrad) eller 28 (ved 80%) uker er fellesperiode som kan tas av begge, men hvor det stilles krav til mors aktivitet.

Håper dette var svar på ditt spørsmål :)

Hilsen Ina og Hanne, NAV Foreldrepenger


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det stemmer det de skriver :) mente bare at av dine 14 ikke begynner å regnes før etter termin :) hvis du føder før termin (etter permisjonen har begynt) blir det i grunn det samme, men hvis du føder mer enn tre uker før termin vil de ta det fra fellesperioden på 18 uker..
Vet ikke helt om du skjønte det? For å forklare hva jeg har gjort da:
Går ut i permisjon 21.september (termin tre uker etter, altså 12 oktober), så skal jeg ha mødrekvoten på 14 uker i tilegg skal jeg ha hele fellesperioden på 18 uker. Deretter skal far ha 14 uker permisjon (da skal jeg tilbake på jobb).

Hvis jeg plutselig føder fem uker før termin (som vil si to uker før permisjonen egentlig begynner) må jeg tilbake på jobb to uker tidligere :)
Skjønte du det nå? Kanskje ikke så flink til å forklare :p
 
Back
Topp