Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jordmoren min sa at selv om det ble planlagt keisersnitt så fikk man permisjon ut i fra fødselstermin. Jeg vet ikke enda om det blir planlagt keisersnitt, så jeg har ikke orket å sjekket det med NAV. Men du har fått beskjed å regne ut i fra keisersnittdato?Tenkte fylle det ut idag. Er det vanskelig? Husker jeg sleit litt sist.
Regner man permisjon 3 uker før termin da? Skal ha ks 31okt fikk beskjed om å regne 3 uker før den datoen
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hvordan kan sosialen ta engangstønaden?her i huset er det ingen som har krav på foreldre penger elle rpermisjon :/ alt vi fylte ut var det med engangstønaden (som sosialen tar meste av)
Takk for svar Da vet jeg det om det blir keisersnitt. Må bare vente i 3 uker til før jeg vet detDu må sende inn dok på keisersnitt-dato som blir ny termindato. Permisjonen starter da 3 uker før.
Hilsen Rakel og John, NAV Foreldrepengeveilederen
Dette skrev de.
Du skal regne fra 3 uker før termin, men husk at de tre ukene ikke teller av din 14 ukers kvote, men av felleskvoten så du regner 14 uker mødrekvote fra termindatoen, så spørs det om dere skal ha 49 eller 59 uker totalt daTenkte fylle det ut idag. Er det vanskelig? Husker jeg sleit litt sist.
Regner man permisjon 3 uker før termin da? Skal ha ks 31okt fikk beskjed om å regne 3 uker før den datoen
NAV henger dessverre litt etter, så det er ikke mulig å sende det inn elektronisk :/Skal man sende det inn elektronisk eller via post?
Venter en liten prins 9 November ❤
Du skal regne fra 3 uker før termin, men husk at de tre ukene ikke teller av din 14 ukers kvote, men av felleskvoten så du regner 14 uker mødrekvote fra termindatoen, så spørs det om dere skal ha 49 eller 59 uker totalt da
ÅhNAV henger dessverre litt etter, så det er ikke mulig å sende det inn elektronisk :/
engangstønad regnes som en inntekt i forbindelse til sosial, og beregnes en liten sum ut i fra den til barne utstyr og andre utgifter til fødsel, resten skal utelukkende gå til livsopphold... etter henvendelse til fylkesmannens kontor her fikk jeg vite at 12 000 skal til barn/utstyr, resten må utelukkende gå til mors livsopphold...Hvordan kan sosialen ta engangstønaden?
Såpass ja, burde vel ikke bli overrasket... Er jo Nav det er snakk om :Oengangstønad regnes som en inntekt i forbindelse til sosial, og beregnes en liten sum ut i fra den til barne utstyr og andre utgifter til fødsel, resten skal utelukkende gå til livsopphold... etter henvendelse til fylkesmannens kontor her fikk jeg vite at 12 000 skal til barn/utstyr, resten må utelukkende gå til mors livsopphold...
Det stemmer det de skriver mente bare at av dine 14 ikke begynner å regnes før etter termin hvis du føder før termin (etter permisjonen har begynt) blir det i grunn det samme, men hvis du føder mer enn tre uker før termin vil de ta det fra fellesperioden på 18 uker..Skjønner ikke hva du mener jeg? Føder man før så regnes terminen før uansett. Hva mener du? ??
De skreiv dette; Hei Tine!
Stønadsperioden er 49 uker ved 100% dekningsgrad og 59 uker ved 80%. Fordeling:
- 3 uker før termin er forbeholdt mor
- 14 uker mødrekvote forbeholdt mor
- 14 uker fedrekvote forbeholdt far
- 18 (ved 100% dekningsgrad) eller 28 (ved 80%) uker er fellesperiode som kan tas av begge, men hvor det stilles krav til mors aktivitet.
Håper dette var svar på ditt spørsmål
Hilsen Ina og Hanne, NAV Foreldrepenger