Har dere ringt jordmor?

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Har dere? I Trondheim, der jeg bor, er det flere plasser som er fulle til de med termin i september, og antar det begynner å fylle seg i oktober også. Trodde virkelig ikke man måtte være så tidlig ut, og at det var mulig å ikke få jordmor i det hele tatt om det var fullt. Ringte jordmor forrige uke, da var jeg bare 6 uker på vei. :)

Tenkte jeg skulle ringe neste uke etter vi har vært på TUL, så håper det fortsatt er plass her i Oslo da :)

Tror faktisk jeg ikke skal bruke jordmor denne gangen:) kun lege...

Tror faktisk jeg ikke skal bruke jordmor denne gangen:) kun lege...
Jeg er også egentlig litt usikker på hva jeg vil. På en måte vil jeg helst bruke jordmor, fordi jeg ser for meg at hun har mer og bedre tid til å prate med meg om ting i forhold til legen. Helsestasjonen ligger i tillegg 5 minutter unna der jeg bor, og 10 minutter unna jobben min, så det er veldig mye mer praktisk i forhold til hvor legekontoret ligger. Men samtidig har legen min eget ultralydapparat på kontoret sitt, og har hatt veldig lav terskel på å bruke det på meg tidligere, så ser for meg at han vil fortsette med det fremover også. Vanskelig valg..! :P

Jeg er også egentlig litt usikker på hva jeg vil. På en måte vil jeg helst bruke jordmor, fordi jeg ser for meg at hun har mer og bedre tid til å prate med meg om ting i forhold til legen. Helsestasjonen ligger i tillegg 5 minutter unna der jeg bor, og 10 minutter unna jobben min, så det er veldig mye mer praktisk i forhold til hvor legekontoret ligger. Men samtidig har legen min eget ultralydapparat på kontoret sitt, og har hatt veldig lav terskel på å bruke det på meg tidligere, så ser for meg at han vil fortsette med det fremover også. Vanskelig valg..! :P
Du kan velge en kombinasjon. Feks annenhver gang til lege og jordmor. Og du kan jo alltids bestille deg en vanlig time til legen og be han sjekke med ul ;)

Du kan velge en kombinasjon. Feks annenhver gang til lege og jordmor. Og du kan jo alltids bestille deg en vanlig time til legen og be han sjekke med ul ;)
Tror nok det blir en kombinasjon ja :)

Jeg har bestilt time hos jordmor og fikk time en gang i mars, men byttet den og fikk da time i mai siden jeg allerede hadde begynt å dra til lege for oppfølging. Har bestemt meg for å gå til lege store deler av svangerskapet så jeg slipper å fortelle ting to ganger, eller at de bare repeterer hverandre. Legen svarer godt på spørsmålene jeg har, og evt. finner svar på det til neste gang.

Vi har bare en jordmor her der vi bor så det er ikke så mye å velge på :P
Jeg blander nok både jordmor og lege like som forrige gang, men starter med jordmor, ska dit rett etter påske :D

Sniker fra juli: mange som ringer for sent sliter med å komme til jm, så ville ringt nesten før første legetime.

Sniker fra juli: mange som ringer for sent sliter med å komme til jm, så ville ringt nesten før første legetime.
Oi, kanskje jeg burde ringe allerede da! Hvor hører du til?

Bergen her. Tok kontakt med jm i uke 12, fikk time men ser det er ganske fullt når hun skal putte meg inn på nye timer så tror ikke hun har så stor kapasitet til flere som er langt på vei. Selvfølgelig forsvinner det jo hele tiden ut fødende men mulig de planlegger litt annerledes om de vet de har mange som kommer til å trenge timer de neste mnd.

Samme problemet i Trondheim. Venninna mi er 13 uker på vei og fikk nesten ikke time til jordmor da hun ringte.

Jeg sendte bare en mail til helsestasjonen min (Grunerløkka) og sa at jeg var gravid og skulle til legen 1/3. Fikk svar ganske fort med forslag om time 7/4. Hadde nok fått før om jeg ikke hadde time hos lege alt. Så tror ikke det er fylt opp der enda ihvertfall. Men det varierer helt sikkert også mellom bydelene.

Her får en ikke time før uke 16..

ganske vanlig å gå annenhver gang til lege og jordmor, men nå er dette min tredje, så ser liksom ikke at det skulle dukke opp noen nye spørsmål for min del ;) så tenker at de prøvene jeg skal ta kan jeg ta hos lege :) også har han ultralyd, så da kan vi jo ta en titt :p

Fordelen med å bo på landet, er at det er bare å ta kontakt når man måtte ønske :p ikke noe stress med plass og kapasitet :p

Jeg har ikke bestilt noe time ennå,er 9+4.
tror ikke det er fullt, bor på landet ;)

Visste ikke at man måtte bestille time selv jeg, gjorde da ikke det sist, da tror jeg jordmor ringte meg etter min første kontroll hos fastlege og så satte vi opp time hos henne så jeg var hos jordmor og lege annenhver gang :)

Men bor ganske på landet så tror ikke det er et stort problem med time hos jordmor her egentlig :)

Kontaktet henne i dag, får time i uke 16. Skal på første kontroll hos legen i uke 12.

Back
Topp