Har dere ringt jordmor?

Jeg ringte i går, 5+4. Ble bare satt på en liste tror jeg, så blir jeg kalt inn. Bor i Bergen.

Kontaktet henne tidlig, hørtes ikke ut som det var veldig fult, skal til første time på fredag, akkurat 10 uker da :)

Jeg ringte i går. Tidligste jeg kunne få var i uke 14. Men så sa jeg det var tvillinger, hun lurte på hvordan det var, jeg da det var fint men jeg merket jeg sleit med å tro på det og vipps kunne jeg få en time idag.

Ringte for lenge siden siden man aldri helt kan vite :)
Har time 10. Mars for da håpte hun at vi var ferdig med å flytte ut av gamle leiligheten og inn i nye ;)

Jeg ringte i går. Tidligste jeg kunne få var i uke 14. Men så sa jeg det var tvillinger, hun lurte på hvordan det var, jeg da det var fint men jeg merket jeg sleit med å tro på det og vipps kunne jeg få en time idag.
Så bra! Du får si ifra hvordan det gikk :)

Jeg kom ikke igjennom på tlf engang. Så blir det legen her, ihvertfall den første timen :)

Da ble det til at jeg sendte helsestasjonen en mail i går, og ble oppringt i dag og fikk time mandag 14.03 allerede :)

Hva spør dere om når dere ringer?
Jeg sendte en mail hvor jeg skrev at jeg var gravid, og gjerne ønsket å få ordnet en time til svangerskapskontroll hos jordmor. Skrev også hvor langt jeg var på vei :) Fikk da raskt svar om at de trengte fødsels- og personnummer og telefonnummer, så sikkert lurt å ta med det også hvis du sender mail ;)

Jeg har fått time ca midt i mai, vil da være ca. 16 uker på vei. Har time hos lege ved ca 12 uker. Vil ta en telefon til jordmor bare for en kort telefonsamtale før dette.

Hva spør dere om når dere ringer?

Det lurer jeg på også! 7+3 her, og har ikke tenkt tanken om jordmor enda. Vet ikke hvor nærmeste jordmor er en gang?! Bor i Bergen. Skal til legen neste uke, så regner med jeg får informasjon osv da. Gira på å komme meg til jordmor, da jeg håper bla på akupunktur for disse kjipe svangerskapssymptomene..

Etter å ha lest fra dere at det kjapt fylles opp hos jordmor,kjenner jeg at jeg blir litt irritert! For oss førstegangs er det jo alfa omega med god informasjon, trygghet, tid osv <3 Satser på det ordner seg.

Det lurer jeg på også! 7+3 her, og har ikke tenkt tanken om jordmor enda. Vet ikke hvor nærmeste jordmor er en gang?! Bor i Bergen. Skal til legen neste uke, så regner med jeg får informasjon osv da. Gira på å komme meg til jordmor, da jeg håper bla på akupunktur for disse kjipe svangerskapssymptomene..

Etter å ha lest fra dere at det kjapt fylles opp hos jordmor,kjenner jeg at jeg blir litt irritert! For oss førstegangs er det jo alfa omega med god informasjon, trygghet, tid osv <3 Satser på det ordner seg.
Ble også litt sjokkert da jeg leste på nettet om kvinner som faktisk opplever å ikke få jordmor i det hele tatt om de er litt sene. Føler at det er så viktig med den informasjonen man får, og den ekstra oppfølgingen. Anbefaler deg og sjekke på nettsiden til kommunen, der fant jeg info og tlf :)

Så bra! Du får si ifra hvordan det gikk :)

Det gikk fint. Bra å få det litt mer konkret. Hadde ganske høyt blodtrykk, men jordmor trodde det kanskje var fordi jeg stresser og er usikker. Så jeg burde prøve å ikke Google og ikke delta på nettfora.

Det gikk fint. Bra å få det litt mer konkret. Hadde ganske høyt blodtrykk, men jordmor trodde det kanskje var fordi jeg stresser og er usikker. Så jeg burde prøve å ikke Google og ikke delta på nettfora.
Da får du ta rådene til deg og heller glede deg til babyen som kommer i oktober. :D

Back
Topp