Har dere planlagt middager for kommende uke?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
- Mosaka
- fiskeboller
- hjemmelaget kyllinggryte type tandori
- løvbit med potetbåter og salat
-biff med pommesfrites, salat og peppersaus

Mandag: Karrigryte med lammekjøtt
Tirsdag: Seibiff
Onsdag: Pasta med laks

Så blir det usikkert resten av uka på grunn av reise, så da får vi ta det litt som det kommer.

Denne uken blir det bla a

Brennende kjærlighet
Fiskepinner av torsk
Vegetarnachos
Ovnsbakt ørret med spinatfyll

Torsdag lager mannen bursdagsmiddag til meg :-) Fredag skal jeg ut på middag med venninner, så da får resten av gjengen slå seg løs.
Hva er brennende kjærlighet??:)

Fikk jo så mykje middagstips i ein tråd her forrige veke, at eg burde planlagt i lang tid framover:p men har altså ikkje gjort det heilt enno:p

Laks, blomkålmos og salat
Kylling, ris og wokgrønnsaker
lettsaltet torsk, kålerabistappe og potet
speltlompelasagne
Stekt laks, blomkålris og salat
kylling burger og chips

Ikke for uka, men idag blir det pannekaker og ertesuppe:) NAM!

I dag ble det rester av pizza
Pølser og pasta
kjøttkaker, poteter og grønnsaker
pølsegrateng
kyllingnuggets, pommes frites og noe grønt til
stekt ris

Her planlegges hver uke . For en tid siden så hadde jeg planlagt for 3 uker fremover .
Blir så mye billigere når man reiser på butikken å handler .
Denna uka havna ukeshandlinga på " hele " 190 kr ! * Stolt *

Her planlegges hver uke . For en tid siden så hadde jeg planlagt for 3 uker fremover .
Blir så mye billigere når man reiser på butikken å handler .
Denna uka havna ukeshandlinga på " hele " 190 kr ! * Stolt *
Wow! Hadde jeg fått til det hadde jeg vært rik :D

Denne ukas meny er:
Mandag: elgkjøttdeig stekt med sopp i brun saus, grønnsaker og potetstappe.
Tirsdag: grønnsakssuppe.
Onsdag: pølse lapskaus.
Torsdag: ørret i folie med grønnsaker.
Fredag: panert sei, poteter og raspa gulrøtter.
Lørdag: elggryte.
Søndag: plukkfisk.

Wow! Hadde jeg fått til det hadde jeg vært rik :D
Vi bruker vel rundt 5000 kr en gang i året på kjøtt , det meste av fisk fisker vi selv ( torsk , sei , uer , ørret ) , krabbe skaffer vi også selv , så vi sparer veldig mye penger på det .
Og vi handler spagetti og kylling ol i Sverige og det sparer man penger på , ellers kjøper jeg billige varianter her i Norge .
Så med ikke verdens beste økonomi , må man tenke smart .

Vi bruker vel rundt 5000 kr en gang i året på kjøtt , det meste av fisk fisker vi selv ( torsk , sei , uer , ørret ) , krabbe skaffer vi også selv , så vi sparer veldig mye penger på det .
Og vi handler spagetti og kylling ol i Sverige og det sparer man penger på , ellers kjøper jeg billige varianter her i Norge .
Så med ikke verdens beste økonomi , må man tenke smart .
Det er nok lurt ja. Men dere er jo skikkelig flinke likevel da :)

Det er nok lurt ja. Men dere er jo skikkelig flinke likevel da :)
Man lærer slik , når man har en veldig økonomisk mann og lite inntekt selv . For jeg er den som skal fikse maten i huset og da må man jo tenke lurt .
Og har man masse i fryseren og planlegger , hjelper det stort på økonomien gitt :)

Man lærer slik , når man har en veldig økonomisk mann og lite inntekt selv . For jeg er den som skal fikse maten i huset og da må man jo tenke lurt .
Og har man masse i fryseren og planlegger , hjelper det stort på økonomien gitt :)
Alle burde jo gjort sånn uavhengig av økonomi. Men jeg er ikke så veldig systematisk av meg :p ikke kjører jeg bil heller, så får ikke handlet så mye om gangen.

Alle burde jo gjort sånn uavhengig av økonomi. Men jeg er ikke så veldig systematisk av meg :p ikke kjører jeg bil heller, så får ikke handlet så mye om gangen.
Da blir det værre . Bilen er gull verdt når man er å handler :P
Men ja , alle bør tenke slik . Og når man snart har 2 barn også så må man tenke fornuftig , skal man få ting til å gå rundt :)

Har handlet middag til og med onsdag, men må ha en ny runde da. Typisk meg er at jeg får lyst på noe heeelt annet om jeg planlegger lenge i forveien. Handler ca tre ganger i uka. Blir litt etter lysten da :-)

Back
Topp