Har dere pakket fødebagen ?

Pixiee

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Er redd for å pakke med for mye:bounce

Noen som har gode tips til hva man bør ha med / ikke ha med?:confused005
 
Litt klær og toalettsaker til deg selv. Behagelige klær, vide bukser, myke t-skjorter og cardigan synes jeg funker best. Og så amme-bh. Og litt klær til baby. Mobillader, kanskje iPad eller lignende. Greit å ha noe å holde på med, selv om det ikke er sikkert du får bruk for det.
 
Jeg pakket fødebagen ferdig i går, faktisk. :) Jeg har pakket mye, basert på egen erfaring fra forrige fødsel. Da ble vi fire døgn på barselhotellet og jeg hadde altfor lite klær, undertøy og toalettartikler. Jeg savnet også ammepute, ammeinnlegg m.m. Hvis man skal føde et sted der man får tøy til å ha på seg på barsel, eller blir liggende kort tid, trenger man mye mindre. :)

Uansett, her er min liste. :D

Ikke pakket enda
  • Mobil
  • Sminkemappe
  • Hodetelefoner
Håndveske
  • Helsekort for gravide (helsekort, blodprøvesvar, Rh-)
  • Fødebrev
  • Mobillader
  • Leppepomade
  • Håndkrem
Trillekoffert
  • Toalettartikler:
    • Toalettmappe
    • Sjampo/balsam/dusjsåpe/bodylotion (miniatyrer)
    • Øyemaske
    • Papirlommetørkler
  • Klær/sko:
    • Truser
    • Sokker (inkl. varme sokker)
    • Støttestrømper
    • Amme-BH-er
    • Joggebukser/pysjbukser
    • Ammetopper
    • Cardigan
    • Skittentøyspose
    • Crocs
  • Amming:
    • Engangs ammeinnlegg
    • Ammeinnlegg i ull x 2 (til hjemreisen)
    • Medela Purelan
    • Ammeskjold
  • Camelbak
Stelleveske
  • Hentesett
  • Koseklut
  • Ergobaby Swaddle
  • Gulpekluter
  • Bomullslue til å ha på inne
  • Varme sokker til å ha på inne
  • Klorevotter
  • Strikket teppe
  • Bodyer x 3
  • Close caboo bæresjal
Cosyfix ammepute med bæreveske
 

Vedlegg

  • 2019-12-31 20.35.57.jpg
    2019-12-31 20.35.57.jpg
    21,4 KB · Visninger: 59
Jeg skal pakke i morgen, skjønte plutselig at tiden nærmer seg :rolleyes:

Til meg:
Amme-bh
Ammesinglett
Truse
Tøybind
Tights/bukse
Genser/cardigan
Toalettsaker
Slippers
Helsekort

Til babyen:
Body og strømpebukse i ull
Body og strømpebukse i bomull
Mellomlag pluss lue i ull
Tøybleier
Bilstolpose
 
Jeg pakket fødebagen ferdig i går, faktisk. :) Jeg har pakket mye, basert på egen erfaring fra forrige fødsel. Da ble vi fire døgn på barselhotellet og jeg hadde altfor lite klær, undertøy og toalettartikler. Jeg savnet også ammepute, ammeinnlegg m.m. Hvis man skal føde et sted der man får tøy til å ha på seg på barsel, eller blir liggende kort tid, trenger man mye mindre. :)

Uansett, her er min liste. :D

Ikke pakket enda
  • Mobil
  • Sminkemappe
  • Hodetelefoner
Håndveske
  • Helsekort for gravide (helsekort, blodprøvesvar, Rh-)
  • Fødebrev
  • Mobillader
  • Leppepomade
  • Håndkrem
Trillekoffert
  • Toalettartikler:
    • Toalettmappe
    • Sjampo/balsam/dusjsåpe/bodylotion (miniatyrer)
    • Øyemaske
    • Papirlommetørkler
  • Klær/sko:
    • Truser
    • Sokker (inkl. varme sokker)
    • Støttestrømper
    • Amme-BH-er
    • Joggebukser/pysjbukser
    • Ammetopper
    • Cardigan
    • Skittentøyspose
    • Crocs
  • Amming:
    • Engangs ammeinnlegg
    • Ammeinnlegg i ull x 2 (til hjemreisen)
    • Medela Purelan
    • Ammeskjold
  • Camelbak
Stelleveske
  • Hentesett
  • Koseklut
  • Ergobaby Swaddle
  • Gulpekluter
  • Bomullslue til å ha på inne
  • Varme sokker til å ha på inne
  • Klorevotter
  • Strikket teppe
  • Bodyer x 3
  • Close caboo bæresjal
Cosyfix ammepute med bæreveske


Close Caboo! Visste det var noe jeg hadde glemt å pakke. :D
 
Jeg pakka min i går, men mangler fortsatt noe, føler jeg har kun tatt med det nødvendigste denne gangen:angelic: kan jo hende pakker oppi mer etterhvert da :)
Jeg har pakka med bla:
- klær til meg
- klær til baby, ull og bomull
- hentesett
- toalettpapir ( det på sykehuset er som sandpapir:yuck:)
- dusjsåpe, sjampo og balsam
- ammeinnlegg
- purelan
- smokk
- Paracet
- babyteppe
Helsekort osv har jeg i håndveska mi :)
 
Har pakket mye av det som har blitt nevnt. Har i tillegg kjøpt meg en deilig silkepysj som er med. Har pakket ullkofta og ullsokker i fall jeg blir kald(sist var jeg sååå varm etter fødsel).
Multi-mam kompresser. Og slippers til dusjing.
Til lillebror har jeg pakket det «vanlige» i tillegg smokk, tørrkompresses(husker de kun hadde sterile kompresser på føden, og der er det kun 4 stk per pakke).
Til pappa er det viktigste kamera + nødvendig utstyr, ønsker å dokumentere fødselen så mye som mulig!
I tillegg har jeg hamstret sjokolade fra rema 1000, den som heter shprø(??), for den har jeg virkelig lagt min elsk på i jula!!
 
Jeg har pakket. Sist fødde jeg på en søndag og kiosken på sykehuset var stengt. Så nytt av denne gang er at jeg har pakket med litt snacks. Jeg har ikke enda pakket sjal og ammepute. Var usikker på om det var nødvendig å ha med. Noen som har pakket det?
 
Jeg har pakket. Sist fødde jeg på en søndag og kiosken på sykehuset var stengt. Så nytt av denne gang er at jeg har pakket med litt snacks. Jeg har ikke enda pakket sjal og ammepute. Var usikker på om det var nødvendig å ha med. Noen som har pakket det?

Jeg har ikke med ammepute. Mener å huske de hadde på barselhotellet sist, og uansett er det plenty av puter der, så jeg klarer meg de få dagene. :) Men bæresjal har jeg med.
 
Jeg har pakket. Sist fødde jeg på en søndag og kiosken på sykehuset var stengt. Så nytt av denne gang er at jeg har pakket med litt snacks. Jeg har ikke enda pakket sjal og ammepute. Var usikker på om det var nødvendig å ha med. Noen som har pakket det?

Jeg hadde ikke med ammeputen sist, og savnet den. Men så hadde vi veldig store problemer med ammingen, også, det var derfor vi ble på barselhotellet i fire dager. Det fungerte overhodet ikke å bygge opp med vanlige sykehusputer og dyner, og de hadde ikke ammeputer på barselhotellet på Ahus i 2015 i alle fall.

Jeg hadde heller ikke elastisk sjal sist, men vi fikk kjøpt en bæretube på barselhotellet. Den fungerte helt greit inne på rommet, men var ikke egnet til å bruke i fellesarealene (måltider, samtalegrupper, stellekurs osv.). Denne gangen ønsker jeg å bære mer helt fra starten av, derfor tar jeg med Close Caboo. :)
 
Jeg hadde ikke med ammeputen sist, og savnet den. Men så hadde vi veldig store problemer med ammingen, også, det var derfor vi ble på barselhotellet i fire dager. Det fungerte overhodet ikke å bygge opp med vanlige sykehusputer og dyner, og de hadde ikke ammeputer på barselhotellet på Ahus i 2015 i alle fall.

Jeg hadde heller ikke elastisk sjal sist, men vi fikk kjøpt en bæretube på barselhotellet. Den fungerte helt greit inne på rommet, men var ikke egnet til å bruke i fellesarealene (måltider, samtalegrupper, stellekurs osv.). Denne gangen ønsker jeg å bære mer helt fra starten av, derfor tar jeg med Close Caboo. :)
Med begge jentene har jeg måtte være på sykehuset nærmere to uker så tror om jeg må være der like lenge at det kan være lurt å hvertfall ha bæresjal
 
Er 1 uke igjen til termin for meg nå, så har hatt fødebagen klar en stund allerede:angelic:


Til Meg:
-Helsekort for gravide, blodtype-papirer + fødebrev✔️
-Power-bank(oppladet)✔️
-Ørepropper til musikk✔️
-2stk ammebh-er✔️
-2stk amme-topper✔️
-Amme-innlegg(engangs og i ull)✔️
-Bikinitopp(til fødsel i vann)✔️
-2 par vanlige sokker + 1 par ullsokker✔️
-2-3 gode truser✔️
-Morgenkåpe✔️
-Nattøy✔️
-Tøfler✔️
-2stk kosebukse/joggebukse(rosa & grå)✔️
-2stk behagelige innejakker (grå + lysebrun)✔️
-2 gode gensere(brun+ mørkeblå)✔️
-Purelan(krem til såre brytvorter)✔️
-Paracet✔️
-Varmeflaske✔️
-Mini Sjampo og balsam✔️
-Skittentøyspose✔️
-Nutrilettbarer, bixit bar, sjokolade✔️
-Bok + blad✔️
-Hårbørste✔️
-Toalettsaker(tannbørste, tannkrem, deo, cleanser, fuktighetskrem, hårstrikk, håndkrem, leppomade)
-Vannflaske
-Oppladet mobil og mobil lader
(Pakket alt unntatt de 3 nederste punktene)


Til Babyen:
-3 stk bodyer i strl 50/56✔️
-Strømpebukse, bukse, sokker og lue ✔️
-2 pysjer✔️
-Babyteppe(i ull)✔️
-Koseklut✔️
-Hentesett: Body, bukse, sokker, lue, vanter(i ull) + hvit dress✔️
-Vognpose(i bilen) ✔️
-Bilstol ✔️



Til Mannen:
-Ett rent skift✔️
-Toalettsaker
-Drikke og matpakke
-Sjokolade(til meg og til deg)✔️
 
Jeg har pakket. Sist fødde jeg på en søndag og kiosken på sykehuset var stengt. Så nytt av denne gang er at jeg har pakket med litt snacks. Jeg har ikke enda pakket sjal og ammepute. Var usikker på om det var nødvendig å ha med. Noen som har pakket det?
Ammepute var et must for meg sist, og jeg syntes også det var vanskelig å bruke vanlige puter i begynnelsen. Det kan jo selvsagt bli annerledes nå med nr to siden én av oss har gjort det før :p Har også pakket bæresjal, det tar såpass lite plass at jeg heller vil drasse på det enn å savne det når vi først er der.

Ellers er fødebagen nesten klar tror jeg. Skal gå gjennom hva jeg pakket av babyklær fordi jeg ikke hadde helt oversikt over hva vi hadde ennå da jeg pakket. Mangler også noen topper til meg, synes det er vanskelig å velge hvilke jeg vil ha med! Også tenkte jeg å pakke litt snacks, men er stygt redd for at jeg kommer til å spise det opp her hjemme før noe skjer :p
 
Ammepute var et must for meg sist, og jeg syntes også det var vanskelig å bruke vanlige puter i begynnelsen. Det kan jo selvsagt bli annerledes nå med nr to siden én av oss har gjort det før :p Har også pakket bæresjal, det tar såpass lite plass at jeg heller vil drasse på det enn å savne det når vi først er der.

Ellers er fødebagen nesten klar tror jeg. Skal gå gjennom hva jeg pakket av babyklær fordi jeg ikke hadde helt oversikt over hva vi hadde ennå da jeg pakket. Mangler også noen topper til meg, synes det er vanskelig å velge hvilke jeg vil ha med! Også tenkte jeg å pakke litt snacks, men er stygt redd for at jeg kommer til å spise det opp her hjemme før noe skjer :p
Ser for meg. Fødsel med ambulanse.. "stopp på cirkle k 2 sek, skal bare ha en snickers, den jeg hadde spiste jeg opp før dere kom" xsmile9:hilarious::wacky:
 
Nå er fødebagen helt pakket og klar! Mangler bare toalettsakene, men alt ligger klart i toalettvesken så den er bare å røske med seg :)
 
Har begynt, eller rettere sagt samboer som bestemte at det var på tide å begynne, så kjøpt inn snacks, ekstra tannbørste og tannkrem ol. som han pakket i en sekk. Så i morgen skal babyklær vaskes og pakkes, så er fremskritt! Jeg er dronningen av procrastination, så bra han er skritt foran :p
 
Back
Topp