Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg pakket fødebagen ferdig i går, faktisk. Jeg har pakket mye, basert på egen erfaring fra forrige fødsel. Da ble vi fire døgn på barselhotellet og jeg hadde altfor lite klær, undertøy og toalettartikler. Jeg savnet også ammepute, ammeinnlegg m.m. Hvis man skal føde et sted der man får tøy til å ha på seg på barsel, eller blir liggende kort tid, trenger man mye mindre.
Uansett, her er min liste.
Ikke pakket enda
Håndveske
- Mobil
- Sminkemappe
- Hodetelefoner
Trillekoffert
- Helsekort for gravide (helsekort, blodprøvesvar, Rh-)
- Fødebrev
- Mobillader
- Leppepomade
- Håndkrem
Stelleveske
- Toalettartikler:
- Toalettmappe
- Sjampo/balsam/dusjsåpe/bodylotion (miniatyrer)
- Øyemaske
- Papirlommetørkler
- Klær/sko:
- Truser
- Sokker (inkl. varme sokker)
- Støttestrømper
- Amme-BH-er
- Joggebukser/pysjbukser
- Ammetopper
- Cardigan
- Skittentøyspose
- Crocs
- Amming:
- Engangs ammeinnlegg
- Ammeinnlegg i ull x 2 (til hjemreisen)
- Medela Purelan
- Ammeskjold
- Camelbak
Cosyfix ammepute med bæreveske
- Hentesett
- Koseklut
- Ergobaby Swaddle
- Gulpekluter
- Bomullslue til å ha på inne
- Varme sokker til å ha på inne
- Klorevotter
- Strikket teppe
- Bodyer x 3
- Close caboo bæresjal
Jeg har pakket. Sist fødde jeg på en søndag og kiosken på sykehuset var stengt. Så nytt av denne gang er at jeg har pakket med litt snacks. Jeg har ikke enda pakket sjal og ammepute. Var usikker på om det var nødvendig å ha med. Noen som har pakket det?
Jeg har pakket. Sist fødde jeg på en søndag og kiosken på sykehuset var stengt. Så nytt av denne gang er at jeg har pakket med litt snacks. Jeg har ikke enda pakket sjal og ammepute. Var usikker på om det var nødvendig å ha med. Noen som har pakket det?
Med begge jentene har jeg måtte være på sykehuset nærmere to uker så tror om jeg må være der like lenge at det kan være lurt å hvertfall ha bæresjalJeg hadde ikke med ammeputen sist, og savnet den. Men så hadde vi veldig store problemer med ammingen, også, det var derfor vi ble på barselhotellet i fire dager. Det fungerte overhodet ikke å bygge opp med vanlige sykehusputer og dyner, og de hadde ikke ammeputer på barselhotellet på Ahus i 2015 i alle fall.
Jeg hadde heller ikke elastisk sjal sist, men vi fikk kjøpt en bæretube på barselhotellet. Den fungerte helt greit inne på rommet, men var ikke egnet til å bruke i fellesarealene (måltider, samtalegrupper, stellekurs osv.). Denne gangen ønsker jeg å bære mer helt fra starten av, derfor tar jeg med Close Caboo.
Ammepute var et must for meg sist, og jeg syntes også det var vanskelig å bruke vanlige puter i begynnelsen. Det kan jo selvsagt bli annerledes nå med nr to siden én av oss har gjort det før Har også pakket bæresjal, det tar såpass lite plass at jeg heller vil drasse på det enn å savne det når vi først er der.Jeg har pakket. Sist fødde jeg på en søndag og kiosken på sykehuset var stengt. Så nytt av denne gang er at jeg har pakket med litt snacks. Jeg har ikke enda pakket sjal og ammepute. Var usikker på om det var nødvendig å ha med. Noen som har pakket det?
Ser for meg. Fødsel med ambulanse.. "stopp på cirkle k 2 sek, skal bare ha en snickers, den jeg hadde spiste jeg opp før dere kom"Ammepute var et must for meg sist, og jeg syntes også det var vanskelig å bruke vanlige puter i begynnelsen. Det kan jo selvsagt bli annerledes nå med nr to siden én av oss har gjort det før Har også pakket bæresjal, det tar såpass lite plass at jeg heller vil drasse på det enn å savne det når vi først er der.
Ellers er fødebagen nesten klar tror jeg. Skal gå gjennom hva jeg pakket av babyklær fordi jeg ikke hadde helt oversikt over hva vi hadde ennå da jeg pakket. Mangler også noen topper til meg, synes det er vanskelig å velge hvilke jeg vil ha med! Også tenkte jeg å pakke litt snacks, men er stygt redd for at jeg kommer til å spise det opp her hjemme før noe skjer