18 års aldersgrense på spill skal gjelde på lik linje med kjøp av røyk og alkohol. Her må vi faktisk frem med legitimasjon for å kjøpe spill med 18 årsgrense på samtlige butikker som selger spill.
Jeg kjenner veldig mange som lar barna sine spille spill de ikke burde spilt og jeg kjenner også mange som gjør sitt beste for å holde grensene, men det er alltid ett sett med foreldre i de fleste vennegjenger som skal være de "kule" og lar barna spille slike spill.
Her er 18 årsgrensa punktum og ingen diskusjon. Samme med de fleste andre spill, men vi har noen spill med 7 årsgrense det er totalt uaktuelt å la barna spille før de er langt over 10 og vi har bilspill med 12 årsgrense jeg egentlig ikke har noe problemer med å la en 7 åring spille. Men spiller begge vi foreldrene gjennom spillene før ungen får røre de. Og vi kommer til å ha en lang samtale om alt dette den dagen det blir aktuelt.
Jeg kjenner veldig mange som lar barna sine spille spill de ikke burde spilt og jeg kjenner også mange som gjør sitt beste for å holde grensene, men det er alltid ett sett med foreldre i de fleste vennegjenger som skal være de "kule" og lar barna spille slike spill.
Her er 18 årsgrensa punktum og ingen diskusjon. Samme med de fleste andre spill, men vi har noen spill med 7 årsgrense det er totalt uaktuelt å la barna spille før de er langt over 10 og vi har bilspill med 12 årsgrense jeg egentlig ikke har noe problemer med å la en 7 åring spille. Men spiller begge vi foreldrene gjennom spillene før ungen får røre de. Og vi kommer til å ha en lang samtale om alt dette den dagen det blir aktuelt.
Føler meg egentlig maktesløs, for det er tydeligvis ingen grenser hjemme hos enkelte. Hos oss følges aldersgrensene nesten til punkt og prikke. Det vil si han har fått et spill med 12-årsgrense nå nylig fordi det ikke inneholder voldelige scener eller annet som gjør det uegnet. Spiller ofte sammen med ham og tester ALLTID spillet før han får bruke det. Han er straks 10 år gammel, men milevis unna å være gammel nok for GTA og lignende spill. Jeg blir så sint og har hatt mang en samtale med min egen gutt om dette. Han forstår jo hva jeg sier og hvorfor jeg setter de grensene jeg gjør. Likevel synes han innimellom det er "urettferdig".....
De unnskylder det med at siden de har eldre søsken så er det visstnok så vanskelig å la en få lov og en annen ikke.