Har dere ofte barnefri??

Aldri :-P

Det eneste vi har hatt barnefri er noen timer en fredag da vi var i bryllup, og så en times tid en dag besteforeldrene var her så vi fikk handla i fred :-P

Ellers er vi flinke til å gi hverandre litt alenetid i helgene ;-)

Ja. Kan vel si det egentlig. En gang i uka er minsta med svigermor hjem etter bhg. Ellers blir det gjerne til at de er med på bingo/kino/piknik og diverse. En gang i mnd sover de borte ca. Noen ganger oftere. Som denne mnd har de sovet en gang hos svigermor også ringte oldemora og ville ha de også. Da benytter vi oss av å ha en fest her hjemme.

Jeg nyter barnefrien da. Veldig. ;) Men nå er det jo helst bare snakk om toppen 24 timer før jeg ser de igjen.

Mor mi kjem og hjelper oss med Jr på nokon mandagar i mnd. Da kan eg og gubben gjera det me ønsker :) Enten slappa av, gjera husarbeid osv.

Har aldri overnattet vekke (er 1 år), men han er ofte på besøk hos svigermor i nabohuset, så me får ryddet hus, reist på kino, ut å ete middag osv. Sjelden meir enn 2 timer om ganga.

Nei, det kan telles på fingrene, på en hånd antakelig, på de 6 årene vi har vært foreldre. Og da nesten utelukkende for en kveld, evt til neste morgen, julebordet til jobben til mannen i januar var vel sist, og mine foreldre er booket for et julebord i år også.

Nei, ikke ofte. Kun hvis vi skal bort på ett eller annet.

Ja. Han har fast bosted hos meg, men vi har 50/50-deling på samværet. Han er hos pappan tre skoledager i uka, og hver tredje helg - rett og slett fordi pappan bor nær skolen, de er to stykker som henter/leverer OG han sover bedre/lengre der.
Så jeg har barnefri mange hverdagskvelder, og trives GODT med det - jeg spiller rollespill, har fast kinogjeng osv.. :) De barnefrie helgene føles litt langt fra hverandre - jeg sliter med kronisk søvnløshet, og muligheten til å sove ut UTEN en pode som maser om å få spille dataspill på rommet hvor jeg ligger og snoozer om morgenen er sterkt savnet. ;)

Nei, det er så sjelden at jeg nesten ikke trenger én hånds fingre engang for å telle. Har barnefri mens han er på skolen (fordi jeg er syk med flere alvorlige diagnoser og dermed ikke i jobb, dessverre) dersom det teller ;). Han er åtte år gammel.

Nja, nå når jeg er gravid så prioriteres det ikke, da jeg ikke gidder bevege meg ut dørene allikevel, og ser ikke vits i å plassere dem bort! Men vi har pleid å ha barnefri gjerne 1 gang hver halvannen måned. Blir gjerne ikke så ofte nå når vi får en liten til. Men eldste er hos sin far annen hver helg, så da er det gjerne lettere å plassere vekk 2 enn 3 :p

Nei, det skjer ikke egentlig :P
Og det går helt fint :D
Mine foreldre bor ved siden av oss, så ungene går ut og inn der som de vil...

En gang iblant er vesla på helgebesøk hos pappa og dem, de har en sønn som er bare et par år eldre og god lekekamerat for vesla. Ellers har vi svigers som passer når vi trenger det, men ikke for at vi skal kunne sitte hjemme alene og slikt. :p Sistnevnte er deilig av og til da. :)

Ja, har ofte barnefri. Datteren er så stor at hun ofte sover over hos venniner. Hun er hos faren sin også annenhver ferie.

Nei, veldig sjeldent. Ca 1 gang i mnd sover vesla hos besteforeldre ei natt. Og ca 1 kveld i mnd har hun barnevakt her hjemme hos oss. Mannen min (altså faren til vesla) jobber masse i utlandet, flere uker hver mnd, så det er aldri snakk om noen "alenetid" eller kveld ut med venninner/kompiser her.
Synes ofte det er slitsomt og være såpass bundet til hjemmet som jeg er, men er også veldig glad i å være med datteren min, og tror nok ikke jeg ville hatt det annerledes om jeg kunne. :) hun går jo tross alt i barnehagen på dagtid, så vi blir jo ikke helt lei, he he!

Tja. Mamma hjelper oss ofte ut når kabalen ikke går opp, men da er jeg på jobb i Bhg, så absolutt ikke barnefri ellers hender det en gang innimellom at ungene overnatter hos besteforeldre. Kanskje annenhver mnd? Ca. Mamma kommer også gjerne her og har dem på kveldstid om vi skal noe. Foreldremøter, andre møter eller bare vil på besøk til noen andre. Samme for henne hvilken stue hun sitter i, bor bare 10 min unna. Bruker det likevel ikke for ofte føler vi.

Egentlig sjelden:)
Får barnefri i høstferien da! Alle gutta skal en uke til svigers:)

Back
Topp