Har dere noen dyr?

For noen nydelige pusekatter!! :D Elsker katter og har ønsket meg katt i årevis. Var egentlig meningen jeg skulle overta en eierløs katt en bekjent av meg fant, men jeg reiser for mye i og med at jeg og kjæresten bor på hver vår kant av landet, så det måtte jeg si fra meg. Det verste jeg vet er folk som ikke tar ordentlig vare på dyrene sine, men bare setter dem ut for å dø når de finner det for godt å dra på ferie. :smiley-angry019 Sånne egoistiske krek burde hatt deng med en frossen uer!! :angry4 For ikke å snakke om byfolk som ferierer på landet om sommeren og skaffer seg "feriekatt" som de bare forlater når ferien er over.. :angry4 Kjenner jeg blir rasende bare ved tanken..

Jeg er helt enig med deg. MANGE som skaffer seg kattunge og når den er bitt stor og ikke fullt så "søøt" lenger, så skal familien på ferie og hiver ut katten :director :smiley-angry026 :cussing Virker som at mange mener det er mye mer "verdi" og ha en hund framfor katt og det bare er og kaste katten når de har "brukt" den og ikke trenger den lenger:(

For noen nydelige pusekatter!! :D Elsker katter og har ønsket meg katt i årevis. Var egentlig meningen jeg skulle overta en eierløs katt en bekjent av meg fant, men jeg reiser for mye i og med at jeg og kjæresten bor på hver vår kant av landet, så det måtte jeg si fra meg. Det verste jeg vet er folk som ikke tar ordentlig vare på dyrene sine, men bare setter dem ut for å dø når de finner det for godt å dra på ferie. :smiley-angry019 Sånne egoistiske krek burde hatt deng med en frossen uer!! :angry4 For ikke å snakke om byfolk som ferierer på landet om sommeren og skaffer seg "feriekatt" som de bare forlater når ferien er over.. :angry4 Kjenner jeg blir rasende bare ved tanken..

Vi reiser en del, og da er Hårek på kattehotell :-) liker heller ikke de som bare kaster ut kattene eller avliver de når de ikke passer inn i timeplanen.

Jeg er helt enig med deg. MANGE som skaffer seg kattunge og når den er bitt stor og ikke fullt så "søøt" lenger, så skal familien på ferie og hiver ut katten :director :smiley-angry026 :cussing Virker som at mange mener det er mye mer "verdi" og ha en hund framfor katt og det bare er og kaste katten når de har "brukt" den og ikke trenger den lenger:(

Helt enig.
For ikke å snakke om at folk ikke gidder å bruke penger på å sterilisere kattene sine, får unger på dem og bare dumper de søte små kattungene!

Jeg har ingen dyr nå, men opp igjennom årene har jeg hatt 30 katter totalt.
De siste 16 var av rasen Norsk Skogkatt som jeg drev oppdrett av. Vi laget faktisk en føljetong da vi hadde de to første kullene våre (jeg og exen min), kan lese om det prosjektet her.

Ser ut til at bildene ikke er der lenger, men kan finne mange bilder hos ex'en min sin deviantart side.
Her er f.eks. de tre guttene i B-kullet:
The_Rowdy_Ruff_Boys_by_wazabees.jpg

Så utrolig fine og vakre kattepuser<3<3<3<

Vi reiser en del, og da er Hårek på kattehotell :) liker heller ikke de som bare kaster ut kattene eller avliver de når de ikke passer inn i timeplanen.

Hihi, vi har eget kattehotell hos mamma og pappa vi :p
(Nå bor jo katten der, men før..!)
De har nå to katter, ene søs har to, andre søs har to, og tredje søs har 1 katt. På noen tidspunkter har ALLE katten vært hos mampap om de andre har vært bortreist osv :D
Og de kjenner seg igjen og trives veldig godt alle sammen!

Vi reiser en del, og da er Hårek på kattehotell :) liker heller ikke de som bare kaster ut kattene eller avliver de når de ikke passer inn i timeplanen.

Det er det riktige og gjøre også. Her får vi naboen til og passe dyrene mens vi er borte. Og vi passer som regel dems katt året rundt også, når de skal noe:)

Helt enig.
For ikke å snakke om at folk ikke gidder å bruke penger på å sterilisere kattene sine, får unger på dem og bare dumper de søte små kattungene!

Vår kjære Figgis fikk kattunger nå i sommer, hu fikk hele 6 fine små kattunger:) Mathea lukka hu ut den dagen hu skulle ha p-pille og borte blei katten i 3 dager, da var det gjort:( Vi fikk solgt 3 av de(jeg selger pga jeg vil bare de skal komme til gode hjem der de blir tatt ordentlig vare på, det er lettere og vite det om man selger og ikke gir bort kattene)

De siste 3 måtte vi avlive, da vi ikke fikk solgt de. De ligger også begravd nede i hagen med Lucy.Veterinæren var så glad for vi kom og avlivet dem, for hu visste mange bare heiv dem ut i skogen:( Helt tragisk Er så lei meg for at vi måtte avlive dem, men har ikke råd til og ha 5 katter. Både Fiona og Figgis er nå sterilisert. De får Royal Canin fòr for steriliserte katter:) En 10 kg sekk kosetr 700 kr og holder noen mnder, så er ikke ille det:)

Bare i Oslo er det 15 000 løskatter, det er IKKE bra! :BangHead

Vår kjære Figgis fikk kattunger nå i sommer, hu fikk hele 6 fine små kattunger:) Mathea lukka hu ut den dagen hu skulle ha p-pille og borte blei katten i 3 dager, da var det gjort:( Vi fikk solgt 3 av de(jeg selger pga jeg vil bare de skal komme til gode hjem der de blir tatt ordentlig vare på, det er lettere og vite det om man selger og ikke gir bort kattene)

De siste 3 måtte vi avlive, da vi ikke fikk solgt de. De ligger også begravd nede i hagen med Lucy.Veterinæren var så glad for vi kom og avlivet dem, for hu visste mange bare heiv dem ut i skogen:( Helt tragisk Er så lei meg for at vi måtte avlive dem, men har ikke råd til og ha 5 katter. Både Fiona og Figgis er nå sterilisert. De får Royal Canin fòr for steriliserte katter:) En 10 kg sekk kosetr 700 kr og holder noen mnder, så er ikke ille det:)

Bare i Oslo er det 15 000 løskatter, det er IKKE bra! :BangHead

Bra dere tok ansvar da =)
Det beste for katten er jo å bli sterilisert :D

Bra dere tok ansvar da =)
Det beste for katten er jo å bli sterilisert :D

Ja, skulle bare mangle, men mange mente det bare var og hive dem ut eller skyte dem selv :dontknow :confused1 :smiley-angry019 Dyreplageri, rett og slett. Og sånt svineri vil ikke jeg være med på...

ImageUploadedByBV Forum1358507934.674948.jpgImageUploadedByBV Forum1358507948.973011.jpgImageUploadedByBV Forum1358507971.133169.jpg

Her er Atilla:-)Litt tynn for tiden-tror jeg må kjøpe noen feite sirisser i dag!!
Og litt misfornøyd med å bli krafset ut av sin lune hule for foto-shoot:-)

Ååå så herlig :D
UTrolig fasinerende!!

Vis vedlegget 2350Vis vedlegget 2351Vis vedlegget 2352

Her er Atilla:-)Litt tynn for tiden-tror jeg må kjøpe noen feite sirisser i dag!!
Og litt misfornøyd med å bli krafset ut av sin lune hule for foto-shoot:-)

Ha ha, skjønner jeg godt hu blei:p;) Tusen takk for at jeg fikk lov til og se henne:rolleyes: Hu er skikkelig flott:D Sambo var ikke helt enig, men. Skikkelig vakker frøken:rolleyes: Blir nok veldig glad for mat:D:D og Digga navnet:p;):cool:

Bare gøy å vise henne frem:-)Folk flest grøsser jo når jeg sier jeg har tarantell,så da er det morro når noen er oppriktig interesserte:-)

Bare gøy å vise henne frem:-)Folk flest grøsser jo når jeg sier jeg har tarantell,så da er det morro når noen er oppriktig interesserte:-)

Jeg kan ikke forstå at folk misliker edderkopper, de er jo kjempeflotte, og fantastiske nyttedyr:) Min mening er iallfall at hu er utrolig vakker:rolleyes::rolleyes:

Uff, tårene presser på og får klump i halsen når jeg ser på bilder av henne.. Og DER rant tårene :sad010

Huff da, det er vondt når loddnefamiliemedlemmer dør :( Husker godt da perser pusen min Gizmo måtte avlives, reven hadde revet ut øyet hans og tatt ett jafs av magen :(

Dette er Tira, vi passet på henne en stund i Oslo for pappan min, kjempekos pus.10032008(006).jpg

så mange søte dyr <3 Vi har også katt, han heter Rufus og er 2.5 år gammel :)

Samboern ville egentlig ikke ha katt, men jeg fikk overtalt han ;) og nå er de BESTEVENNER <3
Rufus dilter etter roar uansett hvor han går :P

Han er en rasekatt av rasen raggdoll <3

sam0157be.jpg

sam0600f.jpg

sam0116k.jpg

Back
Topp