Har dere mange CD'er og DVD'er liggende?

• Trådstarter Trådstarter Chuma
  • Opprettet Opprettet
LP-er ville jeg aldri i verden kasta, men resten hadde jeg nok solgt/gitt bort på finn.

Løsa skrev:
LP-er ville jeg aldri i verden kasta, men resten hadde jeg nok solgt/gitt bort på finn.

Enig - hadde heller aldri kastet eller solgt vinyl, men så samler jeg også på det.

vi har lite cd`er, mest barnecd`er, de er i bilen, og på rommet til barna. Dvdene(som også er mest for barn, et par for oss, og et par treningsdvder) ligger i en skuff i kjøpmannsdisken som barnas tv står på. De har en egen sofa og et tv med dvdspiller i, men uten tv signal, dette står i gangen vår, da vi har mye "dø" plass i leiligheten. Vi hører mest på radio, en sjelden gang kobler vi til iphonen i bilen og hører på musikk. 

FrkPedersen skrev:
Du kan jo selge sånt på Qxl. Det gjør mannen og det er utrolig hva enkelte betaler for gamle vhs og kassetter!

Really, VHS og kassetter.. har en haug med det hos foreldrene mine. vi har liksom ikke vist hvor vi skal gjøre av det.

¤snuppis¤ skrev:
Chuma: du kan levere det du vil bli kvitt på OMA på Sofiemyr

Det er sant, god ide! :-)

For jeg tenker som så at hvis jeg først pakker det ned i kasser og setter det i boden, så er det så godt som dødsdømt likevel, tviler på at den dagen kommer da jeg pakker dem ut igjen for å høre på dem. Da kan jeg like godt gi dem videre hvis andre kan ha glede av dem.

LP samlingen solgte jeg for noen år siden, de fikk jeg faktisk litt penger for.

Så har jeg masse kassetter med opptak fra radioen! Husker dere? Det var jo sånn man skaffet jeg hitmusikk før, tok opp fra Ti i Skuddet! Haha! :-)

Vi har ALT for mange dvd`er. Ser de en gang, så blir de liggende. Sjeldent vi ser de to ganger. Barne filmer er det eneste som blir sett flere ganger.

Men det kunne ikke falle meg inn å kaste de. Det KAN jo skje at vi vil se de igjen ;)

Lp`er er det kuleste i verden, så det får gjerne stå fremme. Har en gammel og fiin platespiller også:)

Cd`er bruker vi ikke lenger og ikke dvd`er heller.. Vi har planer om å legge inn alle dvd filmene på mac`en og lage et bibliotek der og kjøpe en dings (?) som gjør at vi kan spille filmene på tv`n. Når vi får gjort det, går både cd`er og dvd filmer i esker og blir nok gitt bort el stuet i boden.

Chuma skrev:

¤snuppis¤ skrev:

For jeg tenker som så at hvis jeg først pakker det ned i kasser og setter det i boden, så er det så godt som dødsdømt likevel, tviler på at den dagen kommer da jeg pakker dem ut igjen for å høre på dem. Da kan jeg like godt gi dem videre hvis andre kan ha glede av dem.

Så har jeg masse kassetter med opptak fra radioen! Husker dere? Det var jo sånn man skaffet jeg hitmusikk før, tok opp fra Ti i Skuddet! Haha! :-)

ÅÅH! Ti i skuddet ja!! Var mer min storesøster som hørte på det, men jeg husker det godt. Haha:) Jeg var helt vill på å ta opp ting på kasett når jeg var mindre..tok opp musikk og gjerne meg selv.. lagde laange " radio program" hvor jeg lata som jeg intervjuet ulike folk..Lagde ulike stemmer og sang masse. Hoho:) Skulle likt å funnet de kasettene igjen.

jeg fikk solgt en god del lp-plater for en del penger. mange som samler på dem.

Spill og dvd er bytter vi inn på game stop. da plukker småen ut filmer han ikke ser på lengre, og så får han velge seg nye filmer på game stop. Synest det er en veldig grei ordning.

Chuma skrev:

¤snuppis¤ skrev:

Jeg har også en del kasetter liggende med radioopptak!
Ville man høre en sang flere ganger måtte man jo ta den opp eller kjøpe kasetten da.
Så var det bare å spole hvis man ville høre den igjen.
Det var litt fint og, for hvis favorittlåta kom på radioen var det bare å slippe det man hadde i hendene og nyte. Var man skikkelig heldig fikk man jo tatt opp den og, iallefall nesten hele låta. Det var skikkelig kjipt hvis man hadde glemt å spole kasetten på rett plass, så sangen ikke kom rett etter den siste.

Vi har DVD`ene i skuffene i tv-benken. Cdene aner jeg ikke hvor er, he he! Tror kanskje de er fremdeles i en eske i kjelleren. 
Har noen barnecder i bilen, vel og merke pluss noen gamle fjortis-mimrecder, ha ha!!

¤snuppis¤ skrev:

Hva er det ?

Samboern lagde pakkepriser på slikt og solgte på finn.
Utrolig mange som ville ha vhs merkelig nok, men da slapp vi kaste dem og fikk en 100 lapp for en haug.

cd'ne har jeg pakka bort og ikke gjort noe med. dvd'ne har samboern i dvd hylle, så tar han et ride og plukker ut filmer vi ikke kommer til å se og lager pakker og selger på finn :)

hvis ikke får en bare kaste det, det tar jo mye plass og bla. vhs mister jo kvaliteten noe ekstremt etter noen år.

Bare et par cd'r, så vi har i bilen - resten tok gubben for seg her for ikke lenge siden og la inn på en ekstern harddiskk :) Det var 3 stappfulle bæreposer med cd'r det.. Mine kastet jeg da jeg flyttet inn til han - og det var nok enda fler enn det han hadde.

DVD'er har vi, men 99% er barnefilmer :)

LP har vi ikke, mamma har, men hun har platespiller også da :)

VHS har vi kastet.

Kassetter har jeg ikke, mamma har et par fra vi var små kun for nostalgiens skyld.. tviler på at de funker :P

Lissuz skrev:

FrkPedersen skrev:
Du kan jo selge sånt på Qxl. Det gjør mannen og det er utrolig hva enkelte betaler for gamle vhs og kassetter!

Really, VHS og kassetter.. har en haug med det hos foreldrene mine. vi har liksom ikke vist hvor vi skal gjøre av det.

Really. Det kommer jo selvsagt an på hva som er på det og hvordan det er behandlet, men mannen har det som en hobby og det hender vi gaper over hva folk kjøper. Det er ikke snakk om at du får mye for det, stort sett mellom kr 10 og 30 per stykk, men har du noe som ikke florerer eller en film som ikke finnes på dvd/blueray kan du straks få litt mer. Mannen solgte nettopp en Oluf-film for 150. Det enkleste er så klart å levere alt til et loppemarked eller noe:-)

Har mangen kasser med cder,dvder og vhser på loftet:-) Har ikke hjerte til å kaste de:-)

Løsa skrev:

sign.

Har en del liggende, som aldri er i bruk. Ligger i esker i en hylle på soverommet, godt bortgjemt. Hater å se sånt fremme i stuer f.eks. Skulle gjerne hivd alt sammen, men min kjære vil nok helst ta vare på det..

Back
Topp