Har dere levert permisjonspapirer?

Marimekko

Andre møte med forumet
Og hva velger dere? Her blir det 100 % og ulønnet perm frem til aug. 2016, men må si jeg fikk litt hetter når jeg oppdaget at papirene snart må inn. Gruer meg til hele nav-mølla, så mye å sette seg inn i og en haug med fallgruver føler jeg i hele nav-systemet :eek:

Er det ikke etter uke 26? Hvis jeg husker riktig. Og før uke 32? Her blir det 100% lønn og så tar vi det derfra:) har lyst til å ha litt ulønnet, men må se om økonomien strekker til..

Det jeg også har gjort, fikk beskjed i dag om at jeg måtte få det inn snart. Trodde jeg hadde så god tid jeg, men er vel like greit å bare hoppe i det. Haaater å fylle ut disse nav-skjemaene! :O

Nei, håper på å få bekreftelse fra jordmor neste uke (uke 28). Vi skal ha 100%, også tar samboeren 8 uker ulønna slik at vi kommer oss til sommeren. Jeg er lærer så har jo tvungen avspasering fra 20 juni.

Jeg skal sende inn etter neste legetime, som er i begynnelsen sv februar. Da får jeg papirer fra legen som skal sendes med søknaden. Litt for tidlig for meg å sende ennå. Sender man for tidlig til NAV må man søke på nytt.. Blir 100% lønn, og ferie og ulønnet perm etterpå slik at vi kommer oss til barnehagestart i august:)

Eg har valgt 80% denne gangen, så da går det opp med permisjon og ferier til midten av august 2016. Hadde 100% sist og seks uker ulønna. Synes det var vanskelig å sette til side penger og permisjonen blei så kort. Så det angret vi litt på.

Har fylt ut skjema, men var en del eg var usikker på. Var på NAV kontoret for å få hjelp og ventet i kø i nesten en time. Når endelig kom inn, så visste han ikkje og klarte ikkje svare på noe eller hjelpe med å fylle ut skjemaet. Hadde jo alle datoer og alt klart. Var bare noe eg skulle krysse ut. Bah:p elendig! Men har levert permisjonspapirer til jobben.

Og hva velger dere? Her blir det 100 % og ulønnet perm frem til aug. 2016, men må si jeg fikk litt hetter når jeg oppdaget at papirene snart må inn. Gruer meg til hele nav-mølla, så mye å sette seg inn i og en haug med fallgruver føler jeg i hele nav-systemet :eek:
Skal søke onsdag, men jeg skal ut i tidlig fødselspermisjon fra 11/2 så jeg må søke nå så jeg slipper å gå altfor lenge uten penger. NAV har jo fire uker behandlingstid.
Velger 100% lønn for å få mest mulig da mannen ikke tjener all verden.

Last edited:
Eg har valgt 80% denne gangen, så da går det opp med permisjon og ferier til midten av august 2016. Hadde 100% sist og seks uker ulønna. Synes det var vanskelig å sette til side penger og permisjonen blei så kort. Så det angret vi litt på.

Har fylt ut skjema, men var en del eg var usikker på. Var på NAV kontoret for å få hjelp og ventet i kø i nesten en time. Når endelig kom inn, så visste han ikkje og klarte ikkje svare på noe eller hjelpe med å fylle ut skjemaet. Hadde jo alle datoer og alt klart. Var bare noe eg skulle krysse ut. Bah:p elendig! Men har levert permisjonspapirer til jobben.
Levert permisjonspapirer til jo ben??? Må vi det også?!:eek:
Gurimalla, mye jeg har glemt fra forrige gang, og livredd for å gjøre noe feil.

Nei, og jeg har ingen anelse om hva jeg skal søke om. Er helt uvisst om hvilke rettigheter jeg og mannen har i vår situasjon. Visste heller ikke noe om at det er frist for å sende inn papirer. Får vel i orden noe om ikke så lenge, men må ha mannen med på møte med NAV for at ihvertfall én av oss skal forstå hele sulamitten. :P

Ja vi må det vertfall på min jobb. Er privat bhg, så kan vere derfor. Jobben betaler ut lønn i permisjonen og får tilbake fra NAV. Er ikkje like omfattende som nav skjemaene heldigvis. Men de papirene måtte inn seinast fire måneder før permisjon, så du får høre med sjefen din;)

Nei du må ikke det,men NAV anbefaler det så du er sikker på at du får penger. Det er egentlig arbeidsgiver sitt ansvar. Kommer nok litt an på hvor du jobber. Jeg jobber i kommunal sektor hvor de betaler ut lønn og får etterbetalt fra NAV. JEG leverte ikke permisjonspapirer til jobben sist og det gikk veldig fint:). Fikk det jeg skulle. Så lenge jobben forskuddsbetaler så er det de som får problemer hvis ikke de har levert inn skjema de har ansvar for å levere inn for da får de jo ikke tilbakebetalt fra NAV. ville allikevel anbefale deg å høre med arbeidsgiver også evt kanskje du bare kan gå innom NAV og få med skjema som du leverer til arbeidsgiver så er du sikker på at det blir gjort:).

Her går alt gjennom jobben ;-) Har søkt allerede, og mangler kun å levere nav-søknaden til jobb, som de sender inn derfra. Det skal ikke gjøres før etter fødsel hos oss. Jobber på et stort sykehus, med egen hr-avd, så alt går igjennom dem. Får betalt fra jobb, også krever de tilbake fra nav ;-)

Blir nok å sende inn så snart det er mulig ;) Er så usikker på hva vi skal søke.. Er fulltidsstudent som har jobbet mye ekstra, så for oss økonomisk velger vi 100% (49 uker) dekning, men fordelingen av permisjonen er heller usikker! Om jeg har regnet rett så er jo jeg ferdig i permisjon i starten av februar om jeg tar all fellesperioden? Kan dette stemme? Starter permisjonen i starten av mai..

Da bør jeg igrunn komme meg på skolebenken igjen etter nyttår for å "gå god" for stipend og lån jeg får resten av vårsemesteret mens han tar ut gradert permisjon. Så igrunn kunne jeg begynt rett på skole igjen etter nyttår og far fått litt av fellesperioden..? Om noen har svar, evt er i samme situasjon kom gjerne med feedback :)

Det jeg også har gjort, fikk beskjed i dag om at jeg måtte få det inn snart. Trodde jeg hadde så god tid jeg, men er vel like greit å bare hoppe i det. Haaater å fylle ut disse nav-skjemaene! :O
Hvor langt er du på vei?
Jeg har termin 4. mai, og først denne uken jeg har kunnet få lov å levere inn. Altså fra uke 26. Jeg skal sette meg ned denne uken tenkte jeg.
Vanskelig å bestemme seg. Men det blir nok 100%.

Snakket med foreldrepenger på nav og de sa at jeg bør sende papirene inn i uke 27.. Men velge 80% eller 100% aner jeg ikke. Nå blir jo jeg å få fars uker også..ahhhh..så mye å tenke på.

Jeg er i vikariat frem til jeg går ut i permisjon så vet ikke hvordan jeg skal angripe dette

Jeg er i vikariat frem til jeg går ut i permisjon så vet ikke hvordan jeg skal angripe dette
Hva lurer du på?
Du må da krysse av for vikariat (tror det står det). Fører vel opp gjennomsnittlig lønn og prosent på samme måte som fast ansatt?
Eller er det noe helt annet du må gjøre?
Håper du finner ut av det! :-)

Noen som vet hvordan man søker foreldrepenger når man ikke har arbeidsgiver? Ble sykemeldt når jeg hadde 100% vikariat så skal få sykepenger fra nav nå men har ikke fått det utbetalt enda.

Jeg skal sende inn snart. Da mannen min jobber i NAV, må vi søke på en spesiell måte og beregne ekstra saksbehandlingstid. Skal ha 100%, far skal ha sin kvote. Deretter skal jeg ta ut 5+1 uke ferie, og så ulønnet perm i 4-5 uker. Samme opplegg som sist. Har begynt å spare til ulønnet perm allerede.

Back
Topp