Har dere landet på navn?

Jeg har hatt et jentenavn på lista siden før jeg fikk første gutten. Så kom det en gutt til. Så kom det en gutt til. Så nå er det foreløpig bare ett jentenavn på lista. Men jeg tenker ta ut navnestatistikken fra SSB når den kommer for 2019 og ta en grundig gjennomgang av alternativene. Jeg sa til mannen min at for meg er hun XXX, og han mente det fungerte fint for ham. Et par måneder etterpå kom eldstegutten og foreslo samme navnet, og andremann var enig. Så spørs om ikke den statistikk-gjennomgangen er mest bortkastet tid:)
 
Jeg har hatt et jentenavn på lista siden før jeg fikk første gutten. Så kom det en gutt til. Så kom det en gutt til. Så nå er det foreløpig bare ett jentenavn på lista. Men jeg tenker ta ut navnestatistikken fra SSB når den kommer for 2019 og ta en grundig gjennomgang av alternativene. Jeg sa til mannen min at for meg er hun XXX, og han mente det fungerte fint for ham. Et par måneder etterpå kom eldstegutten og foreslo samme navnet, og andremann var enig. Så spørs om ikke den statistikk-gjennomgangen er mest bortkastet tid:)

tenker du det er krise om det ligger på navnetoppen? Størstemann sitt navn gjorde det - men vi kjente ingen som hett det. Mellomste hos oss har ikke ett navnetopp-navn men vi kjente ingen rundt oss som het det. Frøkna i magen sitt navn er ikke helt landet men hvis vi ender på det vi snakker om nå så er heller ikke det på noe toppliste men hører/ser det oftere enn med nr 2. Sitt navn. Men vi kjenner ingen rundt oss som heter det ;)
 
Vi har landet og er veldig enige begge to. Dobbeltnavn, da både jeg og sambo pluss sønnen vår har det. Første navnet var vel allerede klart før baby ble laget:hilarious:
 
tenker du det er krise om det ligger på navnetoppen? Størstemann sitt navn gjorde det - men vi kjente ingen som hett det. Mellomste hos oss har ikke ett navnetopp-navn men vi kjente ingen rundt oss som het det. Frøkna i magen sitt navn er ikke helt landet men hvis vi ender på det vi snakker om nå så er heller ikke det på noe toppliste men hører/ser det oftere enn med nr 2. Sitt navn. Men vi kjenner ingen rundt oss som heter det ;)
Neida. Jeg bare liker statistikk. Også vil jeg lese gjennom alle navn som ikke er supersjeldne. Det kommer ikke til å være på topplisten. Nærmere 200. plass. Yngste broren har navn mye høyere opp.
 
Hvor viktig er skrivemåte da damer?? Vi har ett navn vi begge liker, men med ulik skrivemåte... hvor mye skal jeg kjempe for det? :p jeg synes navnet er mye mer feminint slik jeg ønsker å skrive det, og litt hardt som han ønsker å skrive det.... ;)
 
Vi har tre navn det står mellom, men vi ønsker å se henne før vi bestemmer oss. Så langt er vi mest uenige om etternavn
 
Vi har tre navn det står mellom, men vi ønsker å se henne før vi bestemmer oss. Så langt er vi mest uenige om etternavn
Akkurat det slipper vi heldigvis å tenke på ;) de andre barna fikk begge etternavnene, og etter vi giftet oss tok jeg samme navn som barna ;)
 
Akkurat det slipper vi heldigvis å tenke på ;) de andre barna fikk begge etternavnene, og etter vi giftet oss tok jeg samme navn som barna ;)

Vi lander nok på å bruke begge etternavna med bindestrek slik at ikke et blir mellomnavn. For meg er det veldig viktig å beholde navnet fordi det er bare 7 stk igjen i hele Norge som har det, pluss det har veldig stor sentimental verdi. Litt usikker på hvor mye jeg skal presse mannen med tanke på dette :p
 
Men jenta var vi veldig uenige, og det ble ikke bestemt før hun ble født. Da var det bare ei ...
Nå derimot har vi vel egentlig landet på guttenavnet og kalle han for det, storesøster er helt enig. Jeg er litt redd jeg går glipp av et finere navn men:happy: eller athan ikke skal passe navne. Vi får se. ( begge navnene er fra min navneliste) så jeg har vel bestemt begge to, fordiom hun ikke fikk mitt favoritt jentenavn. Mannen har aldri hatt noe favoritt navn og vert enkelt å bevise for
 
Vi har bestemt oss, men er begge klare for å endre om det skulle vise seg at ungen ikke passer navnet.
Nå er dette med navn noe vi har snakket om lenge før jeg ble gravid, så det var jo enkelt da å finne noe som vi begge likte. Jeg visste jo at mannen likte mer tradisjonelle/klassiske navn fremfor litt mer unike navn som jeg likte. Så vi valgte et mer klassisk navn som ikke er så populært. (Jeg kan jo innrømme at en del av de navnene jeg liker aller best ikke passer i Norge)
 
Vi blir altså absolutt ikke enige! :wtf: Jeg har trumfen denne gang da vi har fått "hvert vårt" navn på de andre, selv om dey var navn vi begge likte. Mannen har hengt seg helt opp i et navn jeg nevnte innledningsvis, men som jeg ikke helt klarer venne meg til. Jeg har med et navn fra andremann ble født, men usikker på. Om det passer med de andre to... Skal altså ikke være lett dette!!
 
Vi blir altså absolutt ikke enige! :wtf: Jeg har trumfen denne gang da vi har fått "hvert vårt" navn på de andre, selv om dey var navn vi begge likte. Mannen har hengt seg helt opp i et navn jeg nevnte innledningsvis, men som jeg ikke helt klarer venne meg til. Jeg har med et navn fra andremann ble født, men usikker på. Om det passer med de andre to... Skal altså ikke være lett dette!!

Samboeren hengte seg opp i ett jentenavn jeg bare sa på tull :meh: Så nå klarer han ikke legge det fra seg, mens jeg ikke liker det i det hele tatt :p
 
Vi har bestemt oss:) vært enige om guttenavn siden vi mistet første gang I desember 2018. Så når vi fikk vite at det var en gutt så ble det veldig lett!
 
Mannen liker ikke noe :p Ramset opp hundrevis av navn i ukesvis så her blir baby navneløs :rolleyes:
 
Vi skal ha to navn, et fornavn og et mellomnavn (som ikke vil bli brukt noe særlig). Alle elsker det første navnet, men når vi nevner navn nr. 2 blir det derimot veldig stille. For å si det mildt, så er ikke hans side av familien helt fan (enda). Har noen av dere opplevd reaksjonerlignende reaksjoner på babyens navn?
 
Vi skal ha to navn, et fornavn og et mellomnavn (som ikke vil bli brukt noe særlig). Alle elsker det første navnet, men når vi nevner navn nr. 2 blir det derimot veldig stille. For å si det mildt, så er ikke hans side av familien helt fan (enda). Har noen av dere opplevd reaksjonerlignende reaksjoner på babyens navn?
Derfor vi ikke sier noe før etter hun er ute.. haha.. da tørr ikke folk å være så ærlige! Og folk venner seg heldigvis fort til litt uvanlige navn :)

men jeg opplevde faktisk selv at jeg trodde søskenbarnet mitt tullet da hun fortalte navnet på sin kommende sønn.. så da var jo ikke akkurat min reaksjon «passende»... når barnet kom var det derimot ikke noe annet navn i verden som kunne ha passet like godt ;) og det var virkelig ikke vondt ment.
 
Derfor vi ikke sier noe før etter hun er ute.. haha.. da tørr ikke folk å være så ærlige! Og folk venner seg heldigvis fort til litt uvanlige navn :)

men jeg opplevde faktisk selv at jeg trodde søskenbarnet mitt tullet da hun fortalte navnet på sin kommende sønn.. så da var jo ikke akkurat min reaksjon «passende»... når barnet kom var det derimot ikke noe annet navn i verden som kunne ha passet like godt ;) og det var virkelig ikke vondt ment.

Joda, ser den! Vi startet opprinnelig med å tulle med navnet, men så funket det plutselig.
Var heller det at samboer fikk beskjed av sin far om at han "ikke var helt fortrolig med det navnet" :playful: .
Du gjør nok lurt i å vente med å røpe det til etter fødselen :).
 
Navnet er klart. Og vi har ingen andre alternativer. Sønnen bruker det også når han prater om baby i magen. Veldig koselig og føler ikke hun kan hete noe annet
 
Vi skal ha to navn, et fornavn og et mellomnavn (som ikke vil bli brukt noe særlig). Alle elsker det første navnet, men når vi nevner navn nr. 2 blir det derimot veldig stille. For å si det mildt, så er ikke hans side av familien helt fan (enda). Har noen av dere opplevd reaksjonerlignende reaksjoner på babyens navn?
Om vi fikk reaksjoner? Jepp, svigers kom med en liste med alternative navn eldste heller kunne hete. Var ikke storfan av navnet til nummer to heller, men de lot det ligge. Denne bollen blir også annonsert med navn ETTER fødsel,
 
Back
Topp