Mamma-03-06-13-17
Forumet er livet
Aner ikke hva som er opplegget. Har ikke jordmor i kommunen. Går til legen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så jeg skal ta kontakt med jordmor i kommunen jeg bor i selv om jeg har fastlege i en annen kommune?Det må du ordne selv, ta kontakt med jordmor i kommunen din og so du er gravid, så setter de nok opp time![]()
Så jeg skal ta kontakt med jordmor i kommunen jeg bor i selv om jeg har fastlege i en annen kommune?![]()
Har vært på en første time hos lege selv i uke 10 ca, og da fikk jeg ikke blodprøve pga d måtte vente til uke 12. Jeg skal på mandag igjen til lege og da ta blodprøve og urinprøve. Fikk du tatt blodprøve den første kontrollen? Visst ikke burde du vel ha gjort det nå etter uke 12?Jeg var hos legen i uke 9 eller 10 på 1. Svangerskapskontroll og ikke fått eller bestilt time til noe annet siden. Er snart13+0. Har fått oul time 12. August men det er det. Har jeg vært på for få kontroller? Blir så usikker av å lese denne tråden, folk har jo vært på så mange virker det som![]()
Ja jeg tok masse blodprøver jeg og de sa ikke noe om at jeg måtte tilbake i uke 12 :sHar vært på en første time hos lege selv i uke 10 ca, og da fikk jeg ikke blodprøve pga d måtte vente til uke 12. Jeg skal på mandag igjen til lege og da ta blodprøve og urinprøve. Fikk du tatt blodprøve den første kontrollen? Visst ikke burde du vel ha gjort det nå etter uke 12?
Bortsett fra den kontrollen vet ikke jeg når neste er, fikk forresten også OUL 12.augtenkte å ta kontakt med jordmor etter legetimen og "melde" meg at jeg vil til en time der etterhvert.
De var kiipe mot meg første gang også. Jeg sendte en mail sist og skrev jeg hadde fått fødeplass på Ullevål og OUL 2.8. Ble oppringt innen 30 min og tilbudt time to uker etter OUL. 1. Gang jeg ringte holdt jeg på å begynne å gråte etterpå for hun var så frekkJa jeg tok masse blodprøver jeg og de sa ikke noe om at jeg måtte tilbake i uke 12 :s
Ok bra det ikke bare er meg daHvor skal du ha den 12.august? Jeg skal på Ullevål sykehus. Jeg ROK kontakt med jordmortjenesten i Oslo eller hva det het, og sa fikk jeg streng beskjed om at jeg heller skulle ringe og bestille time hos dem til uke 25 ETTER at jeg hadde vært på oul :/ Syns det var veldig teit, så skal prøve å ringe igjen til uken og håpe at jeg får snakke med en annen der.
Fikk beskjed om at det var et eller annet som var for tidlig til å testes, men kanskje noen andre kan svare på hva det er.Ja jeg tok masse blodprøver jeg og de sa ikke noe om at jeg måtte tilbake i uke 12 :s
Ok bra det ikke bare er meg daHvor skal du ha den 12.august? Jeg skal på Ullevål sykehus. Jeg ROK kontakt med jordmortjenesten i Oslo eller hva det het, og sa fikk jeg streng beskjed om at jeg heller skulle ringe og bestille time hos dem til uke 25 ETTER at jeg hadde vært på oul :/ Syns det var veldig teit, så skal prøve å ringe igjen til uken og håpe at jeg får snakke med en annen der.
Kan være greit å ha møtt jm. Men vet ikke om det er et must når du har såppass god oppfølgingJeg har vært på kontroller hos fastlege (5+3 og 11+3) og gynikolog (8+3 og 12+3) får tett oppfølging pga komplisert endometriose og konisering, men bør jeg få en time hos jordmor også? Har helt glemt å spørre om det. Fastlegen tar alt av prøver ol og gynikologen tar ultralyd. Føler meg egentlig veldig godt ivaretatt.
Jeg var hos legen i uke 9 eller 10 på 1. Svangerskapskontroll og ikke fått eller bestilt time til noe annet siden. Er snart13+0. Har fått oul time 12. August men det er det. Har jeg vært på for få kontroller? Blir så usikker av å lese denne tråden, folk har jo vært på så mange virker det som![]()