Har dere jordmorkontroll?

Jeg var hos legen i uke 9 eller 10 på 1. Svangerskapskontroll og ikke fått eller bestilt time til noe annet siden. Er snart13+0. Har fått oul time 12. August men det er det. Har jeg vært på for få kontroller? Blir så usikker av å lese denne tråden, folk har jo vært på så mange virker det som :o

Jeg var hos legen i uke 9 eller 10 på 1. Svangerskapskontroll og ikke fått eller bestilt time til noe annet siden. Er snart13+0. Har fått oul time 12. August men det er det. Har jeg vært på for få kontroller? Blir så usikker av å lese denne tråden, folk har jo vært på så mange virker det som :o
Har vært på en første time hos lege selv i uke 10 ca, og da fikk jeg ikke blodprøve pga d måtte vente til uke 12. Jeg skal på mandag igjen til lege og da ta blodprøve og urinprøve. Fikk du tatt blodprøve den første kontrollen? Visst ikke burde du vel ha gjort det nå etter uke 12?

Bortsett fra den kontrollen vet ikke jeg når neste er, fikk forresten også OUL 12.aug :) tenkte å ta kontakt med jordmor etter legetimen og "melde" meg at jeg vil til en time der etterhvert.

Tenkte kanskje å droppe jordmor denne gangen. Er liksom ikke så mye jeg lurer på, så blir litt rart å dra dit :p

Jeg besøkte jordmor denne uka, er i uke 11. Hørte på hjertelyden til fosteret, fylte ut noe skjema og fikk time til blodprøve osv i neste uke. :)

Har vært på en første time hos lege selv i uke 10 ca, og da fikk jeg ikke blodprøve pga d måtte vente til uke 12. Jeg skal på mandag igjen til lege og da ta blodprøve og urinprøve. Fikk du tatt blodprøve den første kontrollen? Visst ikke burde du vel ha gjort det nå etter uke 12?

Bortsett fra den kontrollen vet ikke jeg når neste er, fikk forresten også OUL 12.aug :) tenkte å ta kontakt med jordmor etter legetimen og "melde" meg at jeg vil til en time der etterhvert.
Ja jeg tok masse blodprøver jeg og de sa ikke noe om at jeg måtte tilbake i uke 12 :s

Ok bra det ikke bare er meg da :) Hvor skal du ha den 12.august? Jeg skal på Ullevål sykehus. Jeg ROK kontakt med jordmortjenesten i Oslo eller hva det het, og sa fikk jeg streng beskjed om at jeg heller skulle ringe og bestille time hos dem til uke 25 ETTER at jeg hadde vært på oul :/ Syns det var veldig teit, så skal prøve å ringe igjen til uken og håpe at jeg får snakke med en annen der.

Ja jeg tok masse blodprøver jeg og de sa ikke noe om at jeg måtte tilbake i uke 12 :s

Ok bra det ikke bare er meg da :) Hvor skal du ha den 12.august? Jeg skal på Ullevål sykehus. Jeg ROK kontakt med jordmortjenesten i Oslo eller hva det het, og sa fikk jeg streng beskjed om at jeg heller skulle ringe og bestille time hos dem til uke 25 ETTER at jeg hadde vært på oul :/ Syns det var veldig teit, så skal prøve å ringe igjen til uken og håpe at jeg får snakke med en annen der.
De var kiipe mot meg første gang også. Jeg sendte en mail sist og skrev jeg hadde fått fødeplass på Ullevål og OUL 2.8. Ble oppringt innen 30 min og tilbudt time to uker etter OUL. 1. Gang jeg ringte holdt jeg på å begynne å gråte etterpå for hun var så frekk

Fikk beskjed om at det var et eller annet som var for tidlig til å testes, men kanskje noen andre kan svare på hva det er.

Ålesund her, så irriterende å få frekke svar når en ringer rundt for å få vite det vi måtte lure på altså :( jeg liker ikke å ringe for jeg er redd for å få sanne frekke svar.

Jeg har vært på kontroller hos fastlege (5+3 og 11+3) og gynikolog (8+3 og 12+3) får tett oppfølging pga komplisert endometriose og konisering, men bør jeg få en time hos jordmor også? Har helt glemt å spørre om det. Fastlegen tar alt av prøver ol og gynikologen tar ultralyd. Føler meg egentlig veldig godt ivaretatt.

Jeg har vært på kontroller hos fastlege (5+3 og 11+3) og gynikolog (8+3 og 12+3) får tett oppfølging pga komplisert endometriose og konisering, men bør jeg få en time hos jordmor også? Har helt glemt å spørre om det. Fastlegen tar alt av prøver ol og gynikologen tar ultralyd. Føler meg egentlig veldig godt ivaretatt.
Kan være greit å ha møtt jm. Men vet ikke om det er et must når du har såppass god oppfølging:)

Jeg tror ikke jeg skal gå til jordmor dette svangerskapet. Er så fornøyd med legen min, og ser ikke helt hva jordmor skal bidra med denne gangen. I de to andre svangerskapene mener jeg at jeg hadde første time hos jordmor rundt uke 25

Her hvor jeg bor i Oslo er det vanlig å få time hos jordmor på helsestasjonen i uke 24. Jeg bestilte time hos legen mellom uke 8-12 og tok blodprøver og div da, samt legen fylte ut helsekort og søkte om fødeplass. Jeg har ikke fått tilbud om noe mer før uke 24, annet enn oul, selv om jeg bærer på tvillinger. :)

Var til legen i uke 12, skal bestille time til jm etter oul :) skal ikke på noe før det.

det er litt langt mellom kontrollene i begynnelsen. Har forstått det sånn at det normale er uke 12, så oul, og neste ca uke 24-26. Jordmor her var nøye på uke 24, så hun sa jeg heller fikk ringe om jeg ble flyttet på oul. Eventuelle legetimer utenom er hvis man har plager eller noe, eller man av særskildte årsaker skal ha mer oppfølging. Evt privat ul eller slikt.

Jeg skal til jordmor i uke 16. Var på første kontroll hos legen i uke 12 :)

Back
Topp