Har dere husket å

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å søke fritak så lenge jeg skrev det inn i søknadspapirene. Har søkt arbeidsgiver før jeg gikk ut i oermisjon om når jeg skal ha ferie og skrevet opp disse tidspunktene på søknadspapirene. Dette gjelder så lenge du skal avvikle årets ferie og ikke utsette, sånn som jeg har forstått det.
Jeg er litt forvirret.. Du har nok rett! Jeg har bare misforstått det! Men ferie blir det uansett :) da søker jeg bare om utsettelse av perm- det ordner seg !!!

Skrev det på i søknaden, men ble litt fram og tilbake ift de to siste ukene (jeg er lærer og nav ville bare gi meg tre og ikke fem uker), så arbeidsgiver og kommune ga meg to uker ekstra etter at permisjonen fra NAV går ut ☺️

Du må i tillegg søke på eget skjema synes jeg å ha lest

Må ikke. Fikk beskjed fra nav om at det ikke var nødvendig, men at de foretrekker det for da går gjerne behandlingen raskere:)

Men dette trenger man vel ikke å tenke på så lenge man har timeslønn og ikke fastlønn? Ved timeslønn spiller det jo ingen rolle om man kaller det ferie eller ulønnet perm neste år?
Sniker fra Juli. Det har betydning i den forstand at du ikke mister sykepengerettigheter osv når du er i ferie. Det kan du gjøre om du er i ulønnet permisjon.

Back
Topp