Har dere handlet inn noe til babyen?

Camile

Blir kjent med forumet
I dag klarte jeg ikke å dy meg og kjøpte en kjempesøt body i størrelse 50. For et bittelite plagg!!
 
Så koselig, gleder meg til å gjøre det også. Har ikke handlet noe ennå, men sett på barnevogn;)
 
Ikke handlet noe, men er ferdig med en søt liten strikkedress og lue/kyse ❤️
 
Det er veldig fristende... men overbekymrede (og sikkert overtroiske) meg har bestemt å ikke tillate noe som helst av babyutsyr i huset før en goooood stund har gått... (helst ikke før barnet er levedyktig skulle den komme tidlig). Jeg vet det sikkert er overkill, og har egentlig lyst å begynne å strikke hentesett i kveld omtrent, men tør bare ikke. :)
 
Har fått tak i mye. Har ei venninne som nylig fikk barn, så jeg arver litt derifra. Og så kjøper jeg inn det jeg vet vi skal ha, når jeg kommer over det billig på fb eller finn.
Til nå er sprinkelsenga, bedside crib’en, babysete til tripptrapp’en og vippestolen er på plass. Har en god del klær som jeg fikk gratis før jeg ble gravid (planlagt gravid), og som jeg har arvet, og som jeg også har fra de to jeg har fra før). Har handlet inn en del klær på januarsalg (handler kun plagg jeg syns er søtt, og ikke klær for at det er klær). Holder på å kommuniserer med ei om kjøp av brystpumpe. Vi har allerede valgt ut vogn og bilstol (ønsker ikke å kjøpe bilstolen før nærmere termin pga holdbarheten på stolen).
Vognpose har vi fra før (hjemmelaget av gubben med mønster som passet den vogna vi hadde da) i tillegg til at jeg kom over en som jeg ville ha.

kjøpte også avent soothie på salg før jeg ble gravid.
(Har også en del mer som treningsmatte, babyleker, flasker osv)

Neste blir nok lekegrinda. Mye fordi både den, newbornsete til tripptrapp’en og vippestolen blir brukt av barnet til venninna mi.
Og skulle det gå til skogen, så skal vi likevel prøve på en ny unge. Så før eller siden skal det brukes.

skal sies vi har et stort hus med god plass.
 
Jeg har ennå ikke turt å kjøpe noenting. Kommer nok ikke å gjøre det før om en stund, men føler egentlig at jeg burde starte fordi det kan hjelpe med å holde meg positiv! Sjekker ellers ut veldig mange ting og prøver å lese meg opp. Tror jeg skal driste meg til å begynne på et hentesett etter hvert :shy:
 
Har fått tak i mye. Har ei venninne som nylig fikk barn, så jeg arver litt derifra. Og så kjøper jeg inn det jeg vet vi skal ha, når jeg kommer over det billig på fb eller finn.
Til nå er sprinkelsenga, bedside crib’en, babysete til tripptrapp’en og vippestolen er på plass. Har en god del klær som jeg fikk gratis før jeg ble gravid (planlagt gravid), og som jeg har arvet, og som jeg også har fra de to jeg har fra før). Har handlet inn en del klær på januarsalg (handler kun plagg jeg syns er søtt, og ikke klær for at det er klær). Holder på å kommuniserer med ei om kjøp av brystpumpe. Vi har allerede valgt ut vogn og bilstol (ønsker ikke å kjøpe bilstolen før nærmere termin pga holdbarheten på stolen).
Vognpose har vi fra før (hjemmelaget av gubben med mønster som passet den vogna vi hadde da) i tillegg til at jeg kom over en som jeg ville ha.

kjøpte også avent soothie på salg før jeg ble gravid.
(Har også en del mer som treningsmatte, babyleker, flasker osv)

Neste blir nok lekegrinda. Mye fordi både den, newbornsete til tripptrapp’en og vippestolen blir brukt av barnet til venninna mi.
Og skulle det gå til skogen, så skal vi likevel prøve på en ny unge. Så før eller siden skal det brukes.

skal sies vi har et stort hus med god plass.
Wow masse som er på plass! Vi har liten leilighet så må vurdere nøye hva vi får plass til etter hvert. Holder nå på å rydde plass :) Nysgjerrig på hvilken spinkelseng, bedside crib, vogn og bilstol du har valgt?
 
Har heldigvis en del etter storebror. Veldig praktisk om det blir gutt, veldig mange esker med gutteklær i kjelleren.
Har kjøpt ett klessett der det står "born in 2020" bare. Tenker å vente med resten til vi vet kjønn ☺️
 
Wow masse som er på plass! Vi har liten leilighet så må vurdere nøye hva vi får plass til etter hvert. Holder nå på å rydde plass :) Nysgjerrig på hvilken spinkelseng, bedside crib, vogn og bilstol du har valgt?

Selv om jeg ikke tør/vil kjøpe inn ting enda så har vi i hvert fall også begynt å rydde/planlegge litt. Fremtidige barnerommet brukes per i dag som gjesterom/lager... så der må der ryddes og ommøbleres og pyntes etter hvert :)
 
Wow masse som er på plass! Vi har liten leilighet så må vurdere nøye hva vi får plass til etter hvert. Holder nå på å rydde plass :) Nysgjerrig på hvilken spinkelseng, bedside crib, vogn og bilstol du har valgt?
Gulliver sprinkelseng fra IKEA.
Bedside crib er jeg usikker på, trengte bare en som hadde hjul og passet til senga.

Vogn blir Britax Go Big, og bilstol blir Britax baby safe2. Vi begynte å lete etter vogn nesten samtidig som det var to streker, da jeg er kort og han er lang. Med eldste brukte vi flere mnd på å finne ei vogn vi begge var fornøyde med, og med bestillingstid, og prematur baby, så var vi hjemme fra sykehuset før vogna var klar. Denne gang skal den være på plass tidsnok
 
Gulliver sprinkelseng fra IKEA.
Bedside crib er jeg usikker på, trengte bare en som hadde hjul og passet til senga.

Vogn blir Britax Go Big, og bilstol blir Britax baby safe2. Vi begynte å lete etter vogn nesten samtidig som det var to streker, da jeg er kort og han er lang. Med eldste brukte vi flere mnd på å finne ei vogn vi begge var fornøyde med, og med bestillingstid, og prematur baby, så var vi hjemme fra sykehuset før vogna var klar. Denne gang skal den være på plass tidsnok
Jeg er også kort og han lang så har tenkt at vi må i butikken og sjekke at den passer begge! Lurt å kjøpe vogn i god tid. Det skal jeg huske på!
 
Jeg kjøpte seng, Leander vugge og saueskinn i høst med englespira vår..

Det vi manger av store ting er dette
IMG_20200130_220519.jpg

Har også strikket litt klær, og handlet inn noen søte bodyer. Har litt klær jeg har spart fra gutta mine også.
Gleder meg veldig til å handle inn de store tingene :)
Mamma skal sy babynest ❤️
 
Har strikka kosepose, og kjøpt garn til å strikke sunday suit :happy:

Har en del klær fra storebror, men mangler litt i str 50/56. Sist hadde vi kanskje to bodyer i 56 også brukte vi mye 62, men han druknet jo i det, så denne gangen skal jeg kjøpe inn litt mer i minste størrelsene :p Storebror var veldig liten da han kom, og det var jo litt vanskelig å vite på forhånd, men tipper det blir en ca samme størrelse nå igjen, så da er jeg forberedt :):)
 
Har ikke kjøpt noe, vil vite kjønn først :)
 
Første graviditet kjøpte jeg en nydelig sparkedress i uke 7, før tul og alt. Andre gangen rakk jeg ikke noe. Denne gangen skal jeg kjøpe et lite plagg hvis det får bra på tul på tirsdag. Det er godt å ha en liten ting å se på for å minne seg selv på hva som kommer (forhåpentligvis). Jeg får tilbake mye babyutstyr og -klær på lørdag, men det blir litt annerledes ettersom det i hodet mitt tilhører toåringen.
 
Har kjøpt en romper. Klarte ikke å la vær :p Ellers har vi lekegrind som jeg har tatt vare på siden min jente var liten(7år straks). Har også klær som hun brukte og arvet etter min yngste søster på 9 år. Vi har bestemt oss for bilstol, men er litt uenige om vogn. Vognpose er også bestemt :)
 
Nei, vi har det meste. Må ha ny bilstol, men det venter vi med.
 
Back
Topp