Har dere fortalt om graviditeten på jobben?

Alle vet det, og de har tatt det veldig bra. Tilretteleggingsopplegg er allerede igang. Magen er diger, og jeg har også delt nyheten om at det lå to nurk inni der [emoji33][emoji7]
 
Har bare fortalt det til sjefen. Hun tok det veldig bra! Var veldig bekymra siden jeg ble tilsett i ny jobb rett før jeg fant ut at jeg var gravid.
 
Sa det da jeg begynte etter ferien. Hun synes det var kjempekoselig.
 
Sjefen min fikk vite så snart jeg fant ut (i uke 5) da enkelte av mine arbeidsoppgaver ikke er bra når man er gravid. Så kunne ikke holde det hemmelig lenge. Etter jeg så min skrive 11 uker gamle krabat på mandag har jeg også turd å ta gledene på forskudd og spredd ordet til flere kollegaer
 
Jeg har ikke fortalt det til mine kollegaer... og jeg gruer meg MYE. Er innleid og kontrakten min går ut 29 september... vet at det enten blir videre kontrakt eller over i fast stilling... burde jeg si noe nå? Eller bare håpe på fast og fortelle det etter?? Kan arbeidsgiver velge å ikke ansette meg pga jeg er gravid?
 
Sjefen veit det, hu ble så glad at hu nesten begynte å grine! [emoji4] Har smått begynt å fortelle det til kollegaer! Men rykte går snart fort tenker jeg! [emoji13]
 
Jeg har ikke fortalt det til mine kollegaer... og jeg gruer meg MYE. Er innleid og kontrakten min går ut 29 september... vet at det enten blir videre kontrakt eller over i fast stilling... burde jeg si noe nå? Eller bare håpe på fast og fortelle det etter?? Kan arbeidsgiver velge å ikke ansette meg pga jeg er gravid?

De har ikke lov å ta det med i betraktning, men dessverre gjør en del det likevel. For noen er det ubevisst.
I og med at kontrakten din går ut lenge før permisjon, så trenger du ikke si noe.
Om du kan skjule det, så tror jeg at jeg hadde gjort det litt til, i håp om at de bestemmer seg snart for å enten gi deg ny kontrakt eller fast stilling.
 
Jeg har ikke fortalt det til mine kollegaer... og jeg gruer meg MYE. Er innleid og kontrakten min går ut 29 september... vet at det enten blir videre kontrakt eller over i fast stilling... burde jeg si noe nå? Eller bare håpe på fast og fortelle det etter?? Kan arbeidsgiver velge å ikke ansette meg pga jeg er gravid?

Sist jeg var gravid ville ikke sjefen gi meg noe videre fordi "jeg skulle jo ikke være der neste år". Jeg måtte dra inn fagforeningen og kjempe for å få noe videre. Jeg anbefaler deg å ikke si noe!
 
Herregud! Ordnet det seg til slutt?

Det ble i grunn et mareritt, for hun ble jo illsint når jeg dro inn fagforeningen.
Jeg har fast jobb nå, med en annen sjef[emoji4] hun var heldigvis bare vikar. Sjefen min ringte sjefen hennes og klagde på oppførselen hennes i ettertid.
 
Sjefen vet det, skal gjer de offentlig neste uke for de andre, så jeg kanskje får litt medforståelse når jeg ikke er helt i form [emoji4]
 
Sjefen og et par gode kollegaer vet om det:) De andre som har spurt har jeg bare sagt at jeg sliter med ryggsmerter (er sykemeldt). Tenker å fortelle de når jeg har kommet litt lengre. Haster ikke.
Også er det helt sikkert noen andre som har hørt det uten at de tørr å si noe.. Ryktene går fort, utrolig nok..
 
De har ikke lov å ta det med i betraktning, men dessverre gjør en del det likevel. For noen er det ubevisst.
I og med at kontrakten din går ut lenge før permisjon, så trenger du ikke si noe.
Om du kan skjule det, så tror jeg at jeg hadde gjort det litt til, i håp om at de bestemmer seg snart for å enten gi deg ny kontrakt eller fast stilling.

Tror jeg da skal prøve å holde det skjult en stund til. Eneste er samvittigheten som ikke er helt enig... selv om jeg igrunn ikke gjør noe feil...
 
Sist jeg var gravid ville ikke sjefen gi meg noe videre fordi "jeg skulle jo ikke være der neste år". Jeg måtte dra inn fagforeningen og kjempe for å få noe videre. Jeg anbefaler deg å ikke si noe!

Da holder jeg det for meg selv noen uker til. Har ikke noe forhold til kollegaer på fritiden, og heller ikke på noe sosiale medier... så om jeg forteller det til familie og venner så kommer det ikke til arbeidsplassen med det samme...
 
Sa det til sjefen nå i uke 12. Hun ble hoppende glad og begynte å snakke om tilrettelegging med en gang. Puuh [emoji28].
 
Har fortalt sjefen hun tok det veldig bra ❤️
 
Back
Topp