Har dere fortalt det?

blessed

Betatt av forumet
Til evt besteforeldre til barnet, søsken osv nå?
Kjenner jeg sliiiter med å vente til uke 12. Er 8+2 idag. Men vet at viss jeg sier det nå får jo sønnen min på 4,5 vite det og da vet alle det i bhg neste dag :)

Vi venter minst til uke 12. :) Vil ikke risikere å måtte fortelle det til hverken storesøsken eller besteforeldre om det går galt tidlig.

Vi har sagt det til foreldrene våre. De ble veldig veldig glade ❤️ Klarte ikke vente. Er 9+4 i dag. Fortalte rundt 9+0.

Nei, har ikkje fortalt det, har tenkt å prøve å holde oss til vk 12 - eller i alle fall til det er umulig å skjule det lenger..

Har fortalt det til kjæresten sin mor. også min datter på 4,5. Min datter har vist det i 3 uker nå, men forstatt ikke sagt det videre til noen :)

Vil vente til uke 12, men er vanskelig ettersom at jeg er i så dårlig form. Akkurat nå er det veldig greit at de fleste i familien ikke bor i samme by. Vil fortelle det face to face, og ikke over telefon, så også litt derfor vi venter :)

Vi skal i utgangspunktet ikke si noe før i uke 12 :)

Meen skal til mamma neste helg og hvis jeg fortsatt spyr like mye skjønner hun det..

Sjefene på jobb, sambo, mamma, bestevenninnen min og en gammel kjenning vet om det. Resten får vente :p

Vi fortalte det til nærmeste familie (foreldrene våre og søsken) i julen. Da var jeg bare fire uker på vei. Det har vært helt fantastisk å kunne snakke med dem (spesielt mamma!) hele veien. Fint å kunne dele bekymringer og gleder :)

Ja, pga at jeg var så dårlig og trengte hjelp med lillejenta når sambo var bortreist

Mamma vet det, siden hun spurte og jeg ikke klarer å lyve for henne.. hun reagerte som jeg trodde" dere ser ikke mørkt på det nei ".. har jo ei på 2 og ei på 4.. ;) tror nok de fleste vil synes vi er gal som nok en gang skal ha barn ;) og innimellom føles det jo slik også. er 7 uker på vei.

Har fortalt det på jobb, ettersom jeg har en jobb med enkelte arbeidsoppgaver som jeg ikke kan utføre når jeg er gravid. Foreldrene mine vet det også, i tillegg til en venninne. Er bare 6+5, men tenker at det ikke gjør noe at de vet det. Skulle det gå galt, så er det godt å ha støtte da også. Det merket jeg etter MA i høst. Er vel slik at gleder som deles dobles, og sorger som deles halveres, så da synes jeg det er en "vinn-vinn" å fortelle det litt tidlig

Har fortalt det til foreldre, svigerforeldre, søster og sjefen :) utrolig godt og støttende å kunne snakke med noen under denne spennende tiden <3

Vi har ikke sagt det ennå, og har ikke bestemt oss når vi skal si det heller. Sist fortalte vi det når jeg var 6 uker på vei til foreldre og søsken og når jeg var 9 uker på vei til alle andre.

Akkurat nå har jeg faktisk ikke så lyst å si det, føler meg lite gravid også så kan vær jeg har mer lyst å si det når jeg skal på tidlig ul for å se at det faktisk er liv..men om vi klarer så venter vi iallefall til 12. uke:-)

Jeg har fortalt mor, svigermor, samt svigerbror. Jeg kommer nok til å fortelle det til pappa, og min egen bror snart også, da jeg syntes det er flott å kunne dele. Dette er også mennesker jeg vil dele sorger med også, dersom det ikke går bra. For meg blir det unaturlig å ikke dele det med de nærmeste, og like unaturlig hadde det vært om jeg hadde mistet, og ikke fikk sagt hvorfor jeg var trist.

Hr vært veldig deilig å kunne snakke med andre en sambo. Og kunne delt gleder med de nærmeste. Og godt å kunne snakket og spurt mamma, om hvordan hennes graviditeter har vært.

Jeg er 6+3 nå, og fortalte det til mamma, straks testen var positiv:D

Har sagt det til min nærmeste leder, å det var i grunnen veldig godt. Nå skjønner hun hvorfor jeg er så veldig sliten på jobb. Resten av familien til sambo får nok vite det rundt uke 12. Mens min familie som.bor i annen by må vente til uke 16. Vil ikke fortelle det over tlf;)

Min beste venninne, broren min (fordi vi planla en ferietur rett før termin) og sjefen. Resten får vente

Sist når jeg mista hadde vi ikke fortalt det til familien. Det var vondt å ikke kunne snakke med dem om det. De bor et stykke unna, så ville ikke ta det på telefonen. Derfor har vi fortalt det nå. Mamma, pappa, søsteren og svigermor vet det. Svigerinna og svigerfar får vente.

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Tenker det blir etter ul i uke 12 en gang. Skal reise på tur med hele familien og svigerfamilien i uke 13, så bør vel si noe før det. Ellers skjønner de det når jeg ikke spiser all den gode spanske tapasen :)

Back
Topp