Har dere fortalt det til arbeidsgiver ?

Jeg har fortalt det til to stk på jobben, siden jobben min kan til tider være ganske farlig for et foster. Men tar nok ikke lang tid før jeg må si det til alle ^^ tror nok at det skal gå helt fint :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Var kollega av en som ikke sa fra før kanskje en måned før termin eller noe, det var jo helt krise. Masse arbeidsoppgaver som måtte fordeles, skulle jo hatt vikar på plass og alt. Haha, hun skulle jo i perm om en uke! Det var selvsagt lett å se det når vi fikk vite det, men ellers hadde hun skjult det godt. Nei, ser ingen grunn til å fortelle det før det er "offisielt" hvis man ikke er så dårlig at det går ut over jobben. Men det er jo på sin plass å fortelle det da, så sjefen ikke får høre det av andre syns jeg. Og de har nå ansatt en kvinne i fruktbar alder, de vet hva som sannsynligvis kan skje en dag da. Menn er også i permisjon :)
Oii man er jo pliktet til å fortelle litt før da... Husker ikke reglene her og lå men.. Nettopp på grunn av at arbeidsgiver skal få mulighet til å få inn andre i stillingen
 
Trodde man var pliktig til å fortelle arbeidsgiver det 3 mnd før termin? Eller tar jeg helt feil?

Jeg har sagt det til en sjef, hun ble kjempeglad på mine vegne. Forteller det til resten etter UL, da er jeg akkurat 12 uker.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Man er pliktig til å fortelle 3 mnd før man skal gå ut i permisjon.
 
Oii man er jo pliktet til å fortelle litt før da... Husker ikke reglene her og lå men.. Nettopp på grunn av at arbeidsgiver skal få mulighet til å få inn andre i stillingen

Joda, man er jo pliktig til å fortelle det 3 måneder før. Men lite vi kunne gjøre med det, for å si det sånn. Det må jo ha vært masse personlige problemer der, det er jo en veldig rar ting å gjøre. Hun hadde jo krav på masse tilrettelegging, hun skulle ut av nattevakt i uke 28, hadde vært med på røntgenundersøkelser etc. Moralen er i alle fall at det er høflig å si fra litt før ;-) Men hvis man fungerer fint syns jeg ikke man trenger å si noe før ca uke 12.
 
Jeg fortalte det tidlig pga vi gikk til prpøverør også...så var viktig å være ærlig oh åpen om det. Hun ble kjempe glad for meg og ga meg dne klemmen. :) forrige svangerskap med datteren min så ble sjefen min også bare glad, men da var jeg 8 uker på vei før jeg sa noe pga hadde så intens kvalme og dro ofte hjem fra jobb... ærlighet funker best her i gården :)
 
Back
Topp