Har dere følelse om kjønn?

Veldig sjeldent at en mann lager tre gutter også ei jente. Men det er
Veldig sjeldent at en mann lager tre gutter også ei jente. Men det er jo ikke umulig. :)

Veldig sjeldent? Vem har sagt det :laughing021 Enligt en forskning gjord av 1,2 miljoner norska mödrar, totalt 2,8 miljoner levendefödte barn mellan 1950-2007 är sansynligheten for å få jente efter flere gutter NOE redusert. Men veldig sjeldent var litt overdrevent syns jag :p Men vet att det är mycket myter ute och går också så lätt å bli felinformert! Men mtp de perfekte gutterne jag har fra förr så er en gutt till heeelt i orden och lika högt älskad! Bara hade vart moro å få köpa lite nytt :D

legger ved diagrammet på sansynligheten for jente efter hvor mange gutter man har:

0953DB77-DABF-4CD1-8E89-810A24F2D227.png

Alltså noe sånt som 3,8 prosentpoäng för min del ;)

Veldig sjeldent? Vem har sagt det :laughing021 Enligt en forskning gjord av 1,2 miljoner norska mödrar, totalt 2,8 miljoner levendefödte barn mellan 1950-2007 är sansynligheten for å få jente efter flere gutter NOE redusert. Men veldig sjeldent var litt overdrevent syns jag :p Men vet att det är mycket myter ute och går också så lätt å bli felinformert! Men mtp de perfekte gutterne jag har fra förr så er en gutt till heeelt i orden och lika högt älskad! Bara hade vart moro å få köpa lite nytt :D

legger ved diagrammet på sansynligheten for jente efter hvor mange gutter man har:

Vis vedlegget 279778

Alltså noe sånt som 3,8 prosentpoäng för min del ;)

Overdrevent ja, jeg som syntes jeg helgraderte meg med å si at det jo kunne være mulig, selv om det var sjeldent.:p

Statistikken du viser til sier jo ingenting om forekomst, men om sannsynlighet. Det trenger ikke alltid samsvare.

Blir jo litt som at du har x sannsynlighet for å havne i bilulykke, men du påvirker sannsynligheten ved å kjøre i fylla, mens du trykker på telefonen og kjører på sommerdekk på vinterføre.

Her er det jo flere ting, blandet annet biologiske aspekter spesielt hos mannen, som spiller inn, og det påvirker så klart sannsynligheten, uten at du kan se det i grafen din. Kjenner selv en som fikk seks gutter også ei jente til slutt, så nei, sier ikke at det er skrevet i stein.

Blir spennende å se da:)

Last edited:
Har ikke helt magefølelse enda, men om ei ukes tid vet vi og det enkleste hadde virkelig vært jente (da slipper vi videre utredning)

Har helt siden befruktningen hatt en feeling på at det kommer en gutt. Nesten så sikker at jeg kun har sett på gutteklær og utstyr. Ikke kjøpt noe enda siden jeg idag er 9+0, så må vente til 29.januar til etter ultralyden tenker jeg. Vil vite kjønnet da.

Min mann lagde først tre gutter og så en liten jente! Alle med meg [emoji4]

Ja, det er ikke umulig. :) Onkelen til mannen min fikk seks gutter også ei jente. Det var ikke lite rykter om utroskap på den svenske landsbygda da. Men
da var de også godt opp i årene og da er det jo stor økende sjanse for jente.

Var egentlig bare en lettbeint kommentar og ikke noe folk skulle ta så voldsomt seriøst altså.

"Folk flest" får ikke fire barn heller. (Jada, mange får det, men det er ikke normen). Men forskning viser (ja, ordentlig forskning) at om man f eks har tre gutter, så er det større sjanse for at man får et fjerde barn, enn det er om man har blanding av gutter og jenter.

Interessant. :)

Last edited:
Har selv en følelse om jente, men samboer og mamma mener gutt. Mamma er BESATT i at det er en gutt, og omtaler babyen som han hele tiden. Og at han ligner på henne osv osv.... Plager meg grenseløst!! Jeg går jo ikke å sier hun bare fordi jeg tror det er en jente.

Blir sinnsykt glad uansett kjønn, men lov å si at jeg håper hun tar feil siden hun er så «stygg» mot meg?? Blæææ!!

Gleder meg til å vite hvem lille i magen er <3 og h*n er veldig veldig ønsket uansett kjønn ☺️

Har selv en følelse om jente, men samboer og mamma mener gutt. Mamma er BESATT i at det er en gutt, og omtaler babyen som han hele tiden. Og at han ligner på henne osv osv.... Plager meg grenseløst!! Jeg går jo ikke å sier hun bare fordi jeg tror det er en jente.

Blir sinnsykt glad uansett kjønn, men lov å si at jeg håper hun tar feil siden hun er så «stygg» mot meg?? Blæææ!!

Gleder meg til å vite hvem lille i magen er <3 og h*n er veldig veldig ønsket uansett kjønn ☺️

Høres mer ut som at hun gleder seg enn at hun er stygg mot deg, men. Si til henne at det plager deg da. :)

Back
Topp