Har dere født før?

Jepp, fødte for snart to år siden. En fantastisk fødsel, og jeg gleder meg veldig til neste gang:P Hehe.. Høres veldig rart ut!
Hadde noen kvelder med modningsrier, men de ble ikke regelmessige.
Våknet natten to adger før termin, tror nok jeg våknet av en rie, klokken var akkurat 0330
Gikk på do, slimproppen hadde gått og jeg var veldig løs i magen:P
Neste rie kom etter 10 minutter, de ble jevnere og jevnere og kl 5 kom de med 5 min imellom. Ringte Storken, kom inn kl 07 og hadde 2-3cm åpning. 4 cm kl 10, akupuntur kl 1330, 5 cm kl 14.
Badekar rett over 1400, vannet gikk i badekaret 1430. Kl 15 8cm, pressrier kl 1640 og gutten var ute 1703:') 3670gr, 51 lang og 35 rundt hodet:)

En liten oppsummering:P
 
52timer med rier, 5-6timer i aktiv fødsel. Fra Epidural til jenta var ute gikk det fort :) vannet gikk av seg selv på 8cm, 45min med pressrier (regner da fra jeg begynte å kjenne de, var vel 25min med ordentlig pressing) Jenta kom 5dager over termin, 3005gram, ingen revning eller klipping så 0sting :D Håper på en like fin fødsel denne gangen, men kan være litt kortere :)
 
Jeg har en datter på et år, som er født naturlig og uten smertestillende 

Og før første gang i mitt liv, ble jeg utrolig lei meg fordi jeg var helt sikker på at dette ville jeg ALDRI utsette meg for igjen... Men nå sitter jeg her da, håper på positiv test :P 

Fødselen var udramatisk, 9.5 time, mesteparten av tiden lå jeg i badekar, men hun ble født i fødesenga... 

Er også over middels interessert i fødsel, og har vel sett alt av fødsler jeg har funnet på tv og internett pluss masse bøker som jeg nå, typisk nok, har lånt bort til ei venninne... 
 
ja 3 stk. første 3 uker før tiden, andre 15 dager over ble da satt i gang, tredje 2 dager over termin. Veldig fine fødsler ingen komplikasjoner. Blir spennende å se når nr 4 kommer!! 
 
Ja første fødsel for 4 år siden startet av seg selv etter 16 dager på overtid.. fødselen varte i ca 12 timer.. fikk epidural og fødselen gikk kjempe fint..
2. gangen jeg fødte tok de vannet.. var også 16 dager på overtid den gangen.. den fødselen varte i ca 2,5 time.. ingen smertelindring, og jeg synes det var mye bedre med en fødsel i 12 timer for å si det sånn :)
 
Back
Topp