Har dere født før?

smama

Glad i forumet
Lurer på hva dere har gjort før jeg?

Jeg prøvde, men endte i hastesnitt sist. Må ta keisersnitt denne gangen å....
 
Ja eg blei satt igang da eg gjekk me gutten vår for 5 år siden.. Kjempe fin fødsel som var over på 4,5 time:-)
 
Gikk du lenge over tiden siden du ble satt igang??
 

Jeg ble satt igang 11 dager før termin.

Vannet gikk 13 dager før, og hadde feber, så måtte sette igang.

Ble satt på drypp kl.10.30, kl. 15.00 fikk jeg slike intense rier som kom i ett sett.

Pressriene kl. 17.00 fikk jeg epidural, noe som IKKE virket mot smertene, men fremskynnet fødselen og pressriene kom kl.18.00

19.25 var han ute :D

Denne gangen håper jeg at jeg slippet å bli satt igang, ikke noe gøy å ligge på sykehuset i to døgn og VENTE på smerter :P

Vi satser og håper på at det starter hjemme denne gangen :D

 
jeg hadde en dramatisk fødsel så jeg håper virkelig jeg får en fin opplevelse nå. Det verste var at jeg ikke fikk være sammen med gutten min etter han var født. Tok 5 døgn før jeg fikk han på rommet mitt!! Fikk besøke han litt på intensiven da men det var så ofte stengt. Han er heldivis frisk og rask idag:-)
 
Endte i keisersnitt her. Lyst å føde denne gangen!
 
Hadde keisersnitt med første man, vet ikke hvordan jeg vil gjøre det denne gangen ;)
 


sexymama skrev:
Gikk du lenge over tiden siden du ble satt igang??


Nei da, var 4 dager over berre.. Men blei satt igang fordi eg hadde fått SF seint i svangerskapet og blodtrykket steig mykje på slutten! Så det beste var nok å sette meg igang :-)
 
Fikk rier på termin, fødte dagen etter termin, med vakum. Men ellers en veldig fin fødsel, fikk ikke skrekken :)
 
Jeg gikk 12 dager over termin med gutten min, holdt på med fødsel i 22 timer, en halv time med pressrier. Syns det var forferdelig slitsomt og vondt! Håper det går fortere neste gang :-)
 
Jeg fødet vanlig 4 dager før termin. Vannet gikk kl 01 og ungen var ute 08. En helt grei fødsel, litt lang trykkeperiode...1,5 time fordi riene stoppet opp. Brukte kun lystgass. Tror ikke jeg vil bruke noe annet neste gang, i tilfelle riene stopper opp med epidural eller no. Ønsker nemlig ikke keisersnitt....
 
Har født to barn tidligere. 
Så kjedelig om du må ta snitt, dersom du ønsker å føde, men den viktigste jobben er jo den du gjør nå! Du bærer frem et liv, så kommer barnet til verden på den måten som er til det beste for dere. Må det bli slik, så må det bli slik. ;) Lykke til med svangerskapet! 
 
jeg ble satt igang på termin pga lite fostervann.. riene startet etter en dag/tre piller og fødselen var over på 6 timer, snuppa ble tatt med vakum siden pressriene stoppet opp. Fikk lystgass, ville ha epidural i tillegg men rakk det ikke.. kan tenke meg epidural neste gang..
 
Har født to barn før, to styrtfødsel. Med nummer en gikk vannet og jeg kom til sykehuset, hadde 5cm åpning uten riier. Tre saftige og plutselige riier senere var det full åpning og pressrier der jeg ikke sjans til å holde igjen. Hadde det ikke vært for at jeg hadde buksa på hadde nok storesøster blitt født på gangen på sykehuset, hadde jo ikke fått fødestue. Det var jo rush og jeg var førstegangsfødene og hadde leeenge igjen. Heheh. Andremann tok de vannet på sykehuset, fikk vell litt småriier etter en halvtime. Like over en time etter de tok vannet var han ute. Er spent på den tredje fødselen, men har hørt at tredjemann kan være en luring. :)
 
Har født to barn fra før, nokså tette.. Den første fødselen var et par dager før terminen. Alt for mye epidural, som drøyde ut fødselen noe sinnsykt. Brukte nærmere ett døgn på den fødselen, med et normalt stort barn. Fødsel nummer to gikk veldig raskt. En såkalt pangfødsel der vi ikke rakk epidural, og glad er jeg for det. Fantastisk fødsel, selv om barnet var langt over gjennomsnittet i størelse.

Denne gangen her er jeg veldig bevisst på kosthold ift. det å evt. få et stort barn til. Går i utgangspunktet for en epiduralfri fødsel, siden jeg har bare positive erfaringer rundt dette fra sist gang, men man skal aldri si aldri..
 
Olala, ja det har jeg. Vannet gikk tirsdag kveld, etter 42 timer med rier ble hun tatt ut med vakuum fredag morgen. Håper på en mye bedre og enklere fødsel denne gangen ;)
 
*ønsker seg Julibaby .. 8 dager til EL*



48 timer fødsel..11 timer aktiv fødsel.. ut med sugekopp etter  1 times pressing.

(krysse fingrene at det tar litt kortere tid neste gang )
 
ja har ei tulle på snart 2 år.

Begynte å telle rier ca kl 15:00
Sliproppen gikk kl 18.
Vannet kl 01:45
Født 09:11 med epidural. 20 min pressing
Født på termin
3 pyntesting.
2580 g 47 cm, hode 33 cm.


God fødselsopplevelse
 
lå i fødsel i 7 timer. 10 cm åpning så endte det med katastrofesnitt. Setefødsel. Håper jeg kan føde vanlig neste gang :-)
 
Back
Topp