Har dere fått skattemeldingen enda?

Men et mer relevant spørsmål nå som alle som får i denne omgang har fått det...

Har dere levert?

I år påvirker vi selv når pengene kommer, de som får igjen. Jeg pleier å somle og levere helt sidtr dagen eller stilltiende samtykke jeg. Det er ikke lurt i år.

tips til hva som er lurt å gjøre før man leverer? Er alt for dårlig på skatt...

tips til hva som er lurt å gjøre før man leverer? Er alt for dårlig på skatt...
Sjekke at det er rett. At alt er kommet med.
Alt av inntekter i 2019, alt av eiendeler, og de fradrag du har rett på. Foreldrefradrag (pass og stell av barn), renter, fagforening, frivillige organisasjoner, etc, avisene pleier inneholde litt lister ang slikt på denne tiden.

Min er rett den, det er jeg 99% sikker på. Likevel må jeg liksom gå grundigere gjennom og levere den. Og mannen. Som får både hus og biler og lån og alt på sin. Så min er rimelig enkel. Jeg har halve huset da. Og får overført lån så jeg ikke har formuesskatt.

Totalt 11 på dere? Uff, ikke noe hyggelig. Håper dere får en mer positiv overraskelse til neste år <3

Jepp:shifty: Satser på det, da inntekten til sammen er høynet med 60.000 mer enn det vi får inn:)

Jepp:shifty: Satser på det, da inntekten til sammen er høynet med 60.000 mer enn det vi får inn:)

Tja, altså. Det trekkes jo enten etter tabell eller prosent. Av det du får utbetalt. Dersom du har tabell vil den ta utgangspunkt i at du her mnd har en dårlig måned. Tabellen trekker høyere prosent på høyre utbetaling så derved trekkes for lite om du har lagt opp tabellen til feil nivå. Men du skal endre inntekt mye før tabellen skal endres da, for den har mer emd hvilke fradrag du har.
. Om det du har prosentkort er det jo i prosent av det du tjener det trekkes. Om ønsket er å trekkes for mye i skatt, ikke prøv det via skattekort, si fra at du vil trekkes ekstra.

Tja, altså. Det trekkes jo enten etter tabell eller prosent. Av det du får utbetalt. Dersom du har tabell vil den ta utgangspunkt i at du her mnd har en dårlig måned. Tabellen trekker høyere prosent på høyre utbetaling så derved trekkes for lite om du har lagt opp tabellen til feil nivå. Men du skal endre inntekt mye før tabellen skal endres da, for den har mer emd hvilke fradrag du har.
Har tabelltrekk. Pleier å få igjen på skatten, men er nok fordi jeg ikke har to barn i barnehage og SFO, noe jeg ikke har hatt i år. Uansett greit å få igjen penger på skatten, ser på det som sparing.
. Om det du har prosentkort er det jo i prosent av det du tjener det trekkes. Om ønsket er å trekkes for mye i skatt, ikke prøv det via skattekort, si fra at du vil trekkes ekstra.

Har dere levert?

I år påvirker vi selv når pengene kommer, de som får igjen. Jeg pleier å somle og levere helt sidtr dagen eller stilltiende samtykke jeg. Det er ikke lurt i år.
Vi fordelte lånet og leverte i går. Så ikke veldig nøye over ,men savna ikke noe.

Har dere levert?

Jeg har ikke. Jeg skjønner ikke bæra av det som står der. Jeg fikk igjen da, kjekt :D Men jeg ser at den summen jeg skulle betale tilbake står oppført der. Jeg aner ikke hva det vil si for resultatet, og uansett er den jo tilbakebetalt. Nei huff, selvangivelse skulle ha vært pensum på skolen!

Har fått, men får ikke logget inn for å sjekke :/

Fått, endret og sendt inn. Håper smellen endres til å gå i null etter endringer, hvis ikke så går oppsparte feriepenger den veien.

Tror jeg vet hvor våre skattepenger skal ta veien, og de trenger nok følge på veien.

Det kommer vann inn på loftet. Langs pipa.

Sjekket altinn nå nettopp, har fått skatteoppgjøret nå. Jeg leverte skattemeldingen for en uke siden. Da skal pengene være inne på kontoen min i løpet av tre uker i følge det skatteetaten har skrevet på nettsiden sin. (Datoen øverst i høyre hjørne som de refererer til er 02.april på skatteoppgjøret mitt). Som oftest er pengene på kontoen få dager etter at skatteoppgjøret er mottatt, så har håp om pengene før påske :)

Og pengene var på konto kl syv i morges! Jeg gikk brått fra å mislike den nye ordningen til å like den :D

Back
Topp