Har dere fått inn rutiner?

Jeg laget rutiner fra første dag med jenta vår..faste kveldsrutinet, men ikke fastsatt klokkeslett. .hun har vært en engel å vi har aldri hatt problemer med nattesøvnen. .hun er nå over 2 år ;) med minstemann som nå er 2 mnd så startet jeg med samsoving, men skal nå få bedre rutiner.. Er på 3 dagen i dag og det blir bedre og bedre! De venner ser til til det og de skjønner hva som skal skje.. Jeg lar han aldri ligge å skrike, men jeg sitter ved senga, stryker litt på han, nynner litt osv, men om det ikke funker tar jeg han opp for så å legge han ned når han er rolig.. Han sover flere timer i strekk, men når han våkner på natta så tar jeg han over til meg:) da har vi begge to fått noen gode timer med søvn åsså koser vi oss til vi våkner igjen:) rutiner er viktig, da babyer er vanedyr, akkurat som deg og meg ;) det er forutsigbart og trygt for dem:) min tar forresten heller ikke smokk, men får pupp når han vil.. Jeg vet når han spiser for å spise, så jeg prøver jo å begrense det litt.. Jeg vil ikke være smokk, så da finner vi på andre ting:) prater å danser litt!:) kos deg å gjør det som er fint for dere:) leggetiden her er alt mellom hall 9 og 11 forresten :)
 
Her har rutinene kommet av seg selv. Før siste kiropraktor-time var det skriking fra mellom 01-02 til mellom 04-05 hver natt pga kollikk. Elida er 7 uker nå, og vi har satt samme rutiner siden første natta etter siste kiropraktor-time, og det er halvanne uke siden. Hun legger seg samtidig som meg, mellom 22-24, våkner mellom 04-06 og får mat og ny bleie, så sover vi videre til 08.30-09.30 :) Samsover for det meste, men av og til sover hun i vogna. Sprinkelsenga nekter hun å sove i, så den kampen tar jeg når hun blir litt eldre.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Jeg har også prøvd å lage rutiner fra dag en. Men har selvfølgelig ikke alltid vær like enkelt. Første måned gikk det så som så. Nå legger jeg henne kl 8, så avåtil sovner hun ikke før 10-11. Men hun bades å stelles i 6-7 tida, får mat etter det, så spiser hun i 11 tiden, å sover til 3-4, får mat igjen, å sover til 6-7, så er det mat å morgenstell. Da er hun våken i kanskje 1,5 time før hun legges ut i vogna å sover i 1-2 timer :)
 
Back
Topp