Har dere egg på frys?

Vi har 2 stk fryst ned på dag 3 som vi tenker å bruke ila neste år om vi ikke blir gravide selv. Påkjenningen med stimuleringen var forferdelig, men jeg vil nok prøve det igjen om ikke de på frys blir søsken :)
 
Hadde to egg fryst på et strå, det ene overlevde ikke opptining, det andre sitter i sofaen og erter på bikkja akkurat nå :p

Så skal igang med ferskforsøk snart :)
 
Fikk ingen på frys så føler meg utrolig heldig som faktisk ble gravid med det ene egget som var bra.
 
Har hatt 2 fersk forsøk som ikke gav oss noe på frys dessverre Så må igjennom nye runder med medisiner og uttak på søskenforsøk
 
Har aldri fått satt inn ferske egg. Og på første forsøket fikk vi to egg på frys, hvor det ene resulterte i frøkna vår. Og det andre ble det ikke noe av. Nå på søskenforsøket fikk vi frem egg på frys, og nå er jeg gravid på det første. Så har fortsatt fire på frys. Går denne graviditeten hele veien, så blir de resterende eggene nok ikke brukt. Før hele prosessen startet ville mannen ha tre barn, men nå sier vi oss mer enn fornøyde om vi får to ❤️
 
What.. Vi har skrevet under på papirer om at de får gjøre det :rolleyes: .. forske på dem altså

Jeg mener også å huske at vi skrev under på noe om at de kunne brukes til forskning. Men det kan jo hende det bare gjelder egg som ikke blir befruktet? Eller husker du ordlyden på papiret du signerte?

Forskning kan bedre kunnskapen, så jeg er veldig positiv til at de kan bruke det, som uansett ikke blir til noe barn, for å lære mer.
 
Vi har 2 egg på frys. Har vært så heldige å bare trenge det ene IVF-forsøket på å bli gravid. Jenta er nå 16 måneder og vi har prøvd på søsken på egen hånd i noen måneder nå. Men for hver måned som går øker nok sannsynligheten for at vi må bruke eggene på frys. De eggene føles som en slags forsikring, og jeg er litt redd for å bruke de, for hvis de ikke sitter så står vi der uten noen «reserveplan».

De to eggene er i et strå, så da vil de tines opp samtidig og vil ikke kunne fryses ned igjen. Hvis begge overlever opptining tviler jeg på at vi får satt inn begge da et evt. tvillingsvangerskap øker sannsynligheten for svangerskapsforgiftning. Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning med første, ble igangsatt og fødte 35+6.

Det føles litt sårt at et av eggene som kanskje kunne blitt til noe kan komme til å gå til å bli ødelagt. Så jeg håper aller mest at vi klarer å blir gravid på egen hånd.
 
Vi har 2 egg på frys. Har vært så heldige å bare trenge det ene IVF-forsøket på å bli gravid. Jenta er nå 16 måneder og vi har prøvd på søsken på egen hånd i noen måneder nå. Men for hver måned som går øker nok sannsynligheten for at vi må bruke eggene på frys. De eggene føles som en slags forsikring, og jeg er litt redd for å bruke de, for hvis de ikke sitter så står vi der uten noen «reserveplan».

De to eggene er i et strå, så da vil de tines opp samtidig og vil ikke kunne fryses ned igjen. Hvis begge overlever opptining tviler jeg på at vi får satt inn begge da et evt. tvillingsvangerskap øker sannsynligheten for svangerskapsforgiftning. Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning med første, ble igangsatt og fødte 35+6.

Det føles litt sårt at et av eggene som kanskje kunne blitt til noe kan komme til å gå til å bli ødelagt. Så jeg håper aller mest at vi klarer å blir gravid på egen hånd.

Hvis begge skulle overleve opptining så er det jo en mulighet å prøve å dyrke begge videre til blastocyst, kanskje faller det ene fra så får man valgt det sterkeste til å sette inn, eventuelt hvis begge klarer seg kan man fryse ned det andre igjen. Eller at man kan sette inn det ene med en gang og så prøve å dyrke det andre videre og så fryse. Skjønner at tvillinger ikke er så lurt for deg[emoji173]️
 
Jeg hadde en på frys som jeg skulle bruke i august, men det overlevde ikke:/ så da er det straks på igjen med ferskforsøk:)
 
Vi har to blastoer på frys som vi tenker å bruke hvis søskenspira ikke sitter naturlig :)
 
Ingen egg på frys her og jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal gjennom IVF igjen, så hvis vi ikke får flere naturlig, så blir det ikke flere.
 
Og hva skal dere evt. gjøre med de?

Vi har ingen fryseegg igjen.
Har også satt en strek for IVF, og kommer ikke til å gå igjennom det igjen. Hadde vi hatt fryseegg hadde det hele stilt seg anderledes, men aldri mer ferskforsøk!
Kan jeg spørre hvorfor dere ikke vil gjøre nytt forsøk? :)
 
Vi har 3 stk på frys. 2 dagers da
 
Kan jeg spørre hvorfor dere ikke vil gjøre nytt forsøk? :)

Det kan du :)

Årsaken er sammensatt;
* IVF var tungt for kroppen og psyken. Særlig sistnevnte.
* En annen ting er at vi aldri har vært sikre på hvor mange barn vi egentlig vil ha. I utgangspunktet kun ett foreløpig. Sier ikke nei til flere men er ikke villig til å gå like langt neste gang, for motivasjonen er ikke like sterk om du skjønner?
* En tredje årsak er at det gikk naturlig til sist, så kanskje vi ikke behøver IVF likevel (ikke godt å vite).
* Også er det alltids økonomi og alder da..
 
Det kan du :)

Årsaken er sammensatt;
* IVF var tungt for kroppen og psyken. Særlig sistnevnte.
* En annen ting er at vi aldri har vært sikre på hvor mange barn vi egentlig vil ha. I utgangspunktet kun ett foreløpig. Sier ikke nei til flere men er ikke villig til å gå like langt neste gang, for motivasjonen er ikke like sterk om du skjønner?
* En tredje årsak er at det gikk naturlig til sist, så kanskje vi ikke behøver IVF likevel (ikke godt å vite).
* Også er det alltids økonomi og alder da..
Flere veldig gode grunner, håper jo såklart dere slipper ivf ,om dere skulle ønske flere barn en gang. :happy:
Skjønner deg mtp at motivasjonen ikke er like sterk, ja ;)
 
Vi har to egg på frys. Enn så lenge er vi enige om at vi er fornøyde med de to jentene vi har. Meeeen vi må snakke om eggene når 5års fristen nærmer seg og se om vi kanskje er klare for fryseforsøk. Jeg vet ikke om jeg klarer ett tvillingsvangerskap til, men har ett lite ønske om en liten bror eller søster til jentene våre [emoji176]
 
Vi hadde to embryo fryst på ett strå da vi startet med søskenforsøk i fjor. Vi har en gutt etter ferskforsøket. :)

De to på frys ga negativ test, og så ble det noen nye runder med både ferskforsøk og fryseforsøk. Nå er jeg gravid (10+0) med tvillinger etter ferskforsøk. :)

Så nå er status på frys én blasto på Fertilitetssenteret (destrueres 2022) og fire todagers embryo i Porsgrunn (destrueres 2023).

Vi håper at vi ikke får bruk for noen flere av fryseembryoene våre nå. Hvis dette svangerskapet går bra så er vi prøverørspensjonister. :D Hurra!
 
Vi hadde to embryo fryst på ett strå da vi startet med søskenforsøk i fjor. Vi har en gutt etter ferskforsøket. :)

De to på frys ga negativ test, og så ble det noen nye runder med både ferskforsøk og fryseforsøk. Nå er jeg gravid (10+0) med tvillinger etter ferskforsøk. :)

Så nå er status på frys én blasto på Fertilitetssenteret (destrueres 2022) og fire todagers embryo i Porsgrunn (destrueres 2023).

Vi håper at vi ikke får bruk for noen flere av fryseembryoene våre nå. Hvis dette svangerskapet går bra så er vi prøverørspensjonister. :D Hurra!

Gratulerer med tvillinger i magen [emoji3]
 
Vi har 3 flotte blastoer på frys. De sa at det siste forsøket ga veldig flotte embryoer. Da de satte inn dattera vår, var det et valg av flere gode.

Jeg ønsker meg egentlig 3 barn. Vi har jo fått to flotte barn og jeg skal jo selvfølgelig være glad for det, noe jeg også er.
Det er bare det at jeg godt kunne tenke meg å sette inn disse jeg har på frys. Ikke alle om det ble fulltreffer på neste innsetting, men det skal godt gjøres.
Jeg har blitt gravid på 2/3 blastoer, men disse tinte embryoene ble det bare abort av.

Det er nokså vondt for meg hele greia, for i tillegg til prøverør og aborter, så har jeg hatt både tunge graviditeter som har gitt meg skader og fødsel som ga meg varig skade.

I tillegg fikk jeg en knekk etter siste barn.

Dette gjør at mannen min ikke ønsker en runde til, selv om jeg gjør det.
Jeg vet det blir tøft, men så vet jeg også at etter at barnet har kommet +/- 6 mnd, så blir alt veldig fint.

Jeg må jo respektere hans ønske uansett, men syns det er så vanskelig å forstå at han ikke vil når den aller, aller tyngste byrden ligger på meg.

Jeg klarer ikke selge barneklærne og alt som vesla begynner å vokse i fra...
 
Back
Topp