har dere byttet ut...

blessed

Betatt av forumet
bilstolene?? kjøpte be safe sitt i dag på tilbud,men er litt i tvil om jeg skal ta det i bruk med en gang [8|]
lillegutt er litt over 6mnd og 9,1 kg [:)]

Kjøpte i dag vi og, men har ikke byttet d enda. Jenta vår er for lang te maxi cosi, selene er nedenfor skuldrene. Då var d ikke sikkert lengre, dersom noe sku skje. Jenta vår er snart 6mnd og 70 cm lang, men "bare" 9 kg

Bytter nok sete i helgen[:D]

Har ikke byttet enda. Hadde håpet vi kunne vente til pappan kommer hjem neste gang. men ser ut til at vi må ta det før.
Snuppa er ikke mer enn 8130g å 66,5 cm men selene på maxi cosi`n går litt neden for skuldrene nå så jeg i dag..

Har ikkje bytta enda, men må nok gjere det snart. Har tenkt å kjøpe eit sete fra BeSafe; izi combi x3 isofix.
Dåkke som har kjøpt sete på tilbud, er det på Barnas Hus?

Her har vi besafe izi combi x3 isofix som står og venter på å bli tatt i bruk, tenker vi bytter i helga fordi han er snart for lang for det andre setet sitt..

ORIGINAL: CIlen

ORIGINAL: Bænken

Har ikke byttet enda. Hadde håpet vi kunne vente til pappan kommer hjem neste gang. men ser ut til at vi må ta det før.
Snuppa er ikke mer enn 8130g å 66,5 cm men selene på maxi cosi`n går litt neden for skuldrene nå så jeg i dag..

Jeg var på babyshop og spurte om det med selene og de sa at det ikke gjorde noe at selen kom fra undersiden av skulderen sålenge selene stilles lenger. Tar hun feil?

Vi har selene på øverste hullet og når de går nedover ( 2 cm ned på skulderen) så e ikke sete sikkert nok i en evt kollisjon. D sa de på babyshop og barnas hus te meg.

Vi har ikke byttet enda.. Martin veier ca 9 kg og setet går til 13 kg, så vi venter nok en stund til...

ORIGINAL: Sissel K

ORIGINAL: CIlen

ORIGINAL: Bænken

Jeg var på babyshop og spurte om det med selene og de sa at det ikke gjorde noe at selen kom fra undersiden av skulderen sålenge selene stilles lenger. Tar hun feil?

Vi har selene på øverste hullet og når de går nedover ( 2 cm ned på skulderen) så e ikke sete sikkert nok i en evt kollisjon. D sa de på babyshop og barnas hus te meg.

Meinar å ha hørt at dersom selane går nedover bak ryggen, vil dei små bryte ryggen i ein evt. kollisjon. Så er ganske unødvendig å drøye for lenge med å skifte sete..for en må jo skifte til et større sete før eller sidan uansett [;)]

At selene går nedforbi skuldrene gjør ikkje noe når barnet sitter i bakovervendt sete, det er i fremovervendt sete at selene ikkje skal være nedenfor skuldrene. Det viktige med babysete er at hodet ikkje kommer over kanten på sete. Ellers så er det beste at barnet sitter så lenge som mulig i babysete [;)] Har av erfaring funnet ut at dei sier masse rart på babybutikker ang sikring av barn i bil[&:] Sjekk heller med trygg trafikk hvis dåke lurer på noe[:)]

ORIGINAL: Cathrine76

At selene går nedforbi skuldrene gjør ikkje noe når barnet sitter i bakovervendt sete, det er i fremovervendt sete at selene ikkje skal være nedenfor skuldrene. Det viktige med babysete er at hodet ikkje kommer over kanten på sete. Ellers så er det beste at barnet sitter så lenge som mulig i babysete [;)] Har av erfaring funnet ut at dei sier masse rart på babybutikker ang sikring av barn i bil[&:] Sjekk heller med trygg trafikk hvis dåke lurer på noe[:)]

Trygg trafikk seier at så lenge selene er nedfor skuldrene så er ikke setet like sikkert. Men desom du blir stoppet i en kontroll så ser de på barnest vekt og hvor høyt hodet er. Tok en telefon te forsikring ang bilsete og de har og anbefalt samme som barnas hus og trygg trafikk.
På besafe x3 er d m en babypute i setet slik at d passer best mulig;)

Mille er 6 mnd, 71 cm og 7 kg.. [:D][:D]
ORIGINAL: Sissel K

Kjøpte i dag vi og, men har ikke byttet d enda. Jenta vår er for lang te maxi cosi, selene er nedenfor skuldrene. Då var d ikke sikkert lengre, dersom noe sku skje. Jenta vår er snart 6mnd og 70 cm lang, men "bare" 9 kg

Bytter nok sete i helgen[:D]

Back
Topp