Har dere bestemt permisjon?

Vi kommer til å ta 100%, og sambo ønsker permisjon fra starten av i stedet for alt på slutten som han hadde sist.. Ikke bestemt oss helt, men tror vi deler 2+3 dager hver i uka :)

Ulønnet permisjon kan også være ugunstig hvis man får to veldig tette. Man må jo normalt være yrkesaktiv 6 av de siste 10 måneder før stønadsperioden for foreldrepenger starter, men perioder hvor du har mottatt foreldrepenger er likestilt med arbeid. Tar du noen uker ulønnet permisjon, må du tjene opp rettigheter på nytt.

Jeg er så usikker nå! Fikk akkurat vite at den andre, og eneste, på jobben som kan det jeg kan(veldig komplisert) også er gravid og går 1,5 mnd etter meg, så jeg vurderer å ta 50 % permisjon og jobbe 50 % hjemmefra litt kvelder og når det finnes tid. Vet at jeg kommer til å klare det, men spørsmålet er om jeg vil. Blir bedre for oss økonomisk + at jeg kan ha mammaperm lenger! Det hår ikke å lære opp en-to personer i alt vi gjør på en mnd. For meg tok det er år før jeg lærte alt jeg gjør nå!

Er det slik at det er 49 uker totalt på 100%, eller kan far ta 10 uker i tillegg til de 49 ukene?? :o
Skjønner ikke dette jeg..

Er det slik at det er 49 uker totalt på 100%, eller kan far ta 10 uker i tillegg til de 49 ukene?? :o
Skjønner ikke dette jeg..

49 uker totalt ja, så mor får 39 uker og far 10 :/

100% lønn i 49 uker. Så tar jeg 4 uker ferie i år og 2 uker etter endt permisjon, så tar far 10 uker perm og 4 uker ferie. Føder jeg før så håper jeg mamma kan hjelpe oss og passe litt så kan sambo jobbe en dag i ny og ne og få avspasering og forlenge permisjonen. Så tar jeg 3 uker ferie neste sommer og så bhg start i begynnelsen av august. Føder jeg til termin får vi 2 uker ferie sammen neste sommer. Føder jeg 1 uke tidligere bruker jeg 1 ferieuke (høstuka) til etter endt permisjon.

Eh kanskje et dumt spørsmål - men det er vel ikke høstferie i barnehagen?

Vi tenker: 100% med 49 uker. Forlenger med 22 dager fra i år slik at det blir til mai, deretter to el tre ukers ferie og deretter 2 uker ulønnet permisjon... Hvis arbeidsgiver godtar da :p far har 10 ukers etter min forlengelse på 22 dager :) skal gå akkurat håper vi..

Eh kanskje et dumt spørsmål - men det er vel ikke høstferie i barnehagen?

Vi tenker: 100% med 49 uker. Forlenger med 22 dager fra i år slik at det blir til mai, deretter to el tre ukers ferie og deretter 2 uker ulønnet permisjon... Hvis arbeidsgiver godtar da :p far har 10 ukers etter min forlengelse på 22 dager :) skal gå akkurat håper vi..

Det tror jeg faktisk er litt forskjellig fra sted til sted. Har jeg ikke tenkt på engang :o aner ikke hvordan det er med høstferie her

Det tror jeg faktisk er litt forskjellig fra sted til sted. Har jeg ikke tenkt på engang :o aner ikke hvordan det er med høstferie her
Sjekket årsplanen for i år nå - og kan ikke se at det er høstferie eller vinterferie :) kun de "ordinære" dager + planleggingsdager :) men kan nok variere fra sted til sted?

Sjekket årsplanen for i år nå - og kan ikke se at det er høstferie eller vinterferie :) kun de "ordinære" dager + planleggingsdager :) men kan nok variere fra sted til sted?

Her jeg bor er det ikke noen barnehager som har høstferie såvidt jeg vet.

Kommunale barnehager har ikke andre ferieuker enn eventuelt de faste under fellesferien!(visse barnehager har to-tre faste uker som er stengt under sommeren, andre åpne hele året). Aner ikke hvordan det er med private barnehager!

jeg skal ha all permisjonen,blir nok 49 uker med 100% siden jeg i utgangspunktet ikke har høy lønn. og lett for meg å ta vakter når permisjon er ferdig siden jeg kan velge mellom kveld,dag og natt. min kjære er student, så kan har ikke opparbeidet seg foreldrepenger.

Vi tar ut 80% :) siden jeg har aap så får ikke jeg noe mindre utbetalt, så er kun de 10 ukene far har som vi vil ha mindre utbetalt :)

Back
Topp