Har dere begynt med innkjøp?

Vi har fått låne enorme mengder med klær i str 50-74 av kusinene til lillejenta. Føler oss så utrolig heldige. I tillegg har vi fått en flott, pent brukt, vogn av svigers, får to babynest og reiseseng av svigermor, har fått koser og leker og kluter og noe klær av venninner, og har selv kjøpt bedside crib fra finn, og fant en bilstol gratis på finn. :) jeg har også funnet en del praktiske småting på wish, som jeg skal bestille på neste mnds lønn :)
 
Kommer liksom ikke i gang jeg, og vingler veldig ang vogn. Vi tenkte ei stund på å kjøpe ei flunkende ny ei, men så syns jeg det er tullete å brukes å mye penger på ei vogn. Sjekker bruktmarkedet, og da finner jeg jo selvsagt ikke fargen jeg vil ha kombinert med rett understell. Kresen? Neeeida. :hilarious:
 
Jeg har endelig begynt med innkjøp denne uken. :) Fikk en stor IKEA-leveranse og har kjøpt mye brukt på Finn. Vi har ingen vi arver av, og har gitt bort eller solgt alt etter storebror, så omtrent alt må kjøpes inn. Det vi skal kjøpe nytt er vogn og bilstol, og det venter vi litt med. Jeg har begynt så vidt med babyrommet, men mye som må ryddes/organiseres/gis bort/kastes først, for å skape rom.
 
Bestilte noen ullplagg idag, samt noe ekstrastæsj til barnevogn. Et par av de tingene er mest nyttig til storebror da, men. Fikk utløp fir litt shoppingkløe. :p
 
Jeg er i gang, og storkoser meg når jeg handler til lillejenta :D

~ Vogn
~ Bilstol
~ Bedside crib
~ Stellebord
~ Newbornseat til tripp-trapp-stol
~ En del klær
 
Jeg har gått litt amok på Finn de siste ukene og mannen er ute og henter ting i nærmiljøet hver dag etter jobb. :D Har kjøpt følgende brukt:

- stor moseskurv med håndtak
- Ergobaby swaddler sovepose
- Cosyfix ammepute
- Tripp Trapp-stol
- Tripp Trapp Newborn seat
- masse ulltøy i str. 56 og 62
- ammemadrass

Jeg har også bestilt en del ting fra Kid som har kommet:

- dundyne til vugge
- to sengesett til dundynen
- koseklut (en ape)
- diverse kluter
- håndklær til bading

Synes dette var greit å kjøpe nytt.

Vi fikk også en leveranse fra IKEA for et par uker siden:

- ny madrass til sprinkelsengen
- to vegglamper (skyer)
- stellebord, stellematte og to trekk til stellematten
- uro til stelleplassen
- flyttbar babygym
- leketeppe

Og så har vi arvet litt:

- vippestol
- uro til sprinkelsengen
- manuell brystpumpe
- diverse flasker, begre til morsmelk osv.

Jeg trenger fortsatt å kjøpe inn:

- vogn med regntrekk, organiser, håndleddsreim, vognleke, voksipose og lammeskinn
- bilstol, base, bilstolpose og ekstra speil
- babycall
- gulpekluter (store)
- sterilisator til mikrobølgeovn
- elektrisk brystpumpe
- babynest
- bæresele
- bæresjal
- gymmatte
- leke til vippestolen
- ev. lekegrind

Vi kjøper nok vogn, bilstol, base, babycall og gulpekluter nytt og resten brukt. Har ikke brukt altfor mye penger så langt, men det er jo vogn og bilstol som blir det store utlegget.
 
Jeg har gått litt amok på Finn de siste ukene og mannen er ute og henter ting i nærmiljøet hver dag etter jobb. :D Har kjøpt følgende brukt:

- stor moseskurv med håndtak
- Ergobaby swaddler sovepose
- Cosyfix ammepute
- Tripp Trapp-stol
- Tripp Trapp Newborn seat
- masse ulltøy i str. 56 og 62
- ammemadrass

Jeg har også bestilt en del ting fra Kid som har kommet:

- dundyne til vugge
- to sengesett til dundynen
- koseklut (en ape)
- diverse kluter
- håndklær til bading

Synes dette var greit å kjøpe nytt.

Vi fikk også en leveranse fra IKEA for et par uker siden:

- ny madrass til sprinkelsengen
- to vegglamper (skyer)
- stellebord, stellematte og to trekk til stellematten
- uro til stelleplassen
- flyttbar babygym
- leketeppe

Og så har vi arvet litt:

- vippestol
- uro til sprinkelsengen
- manuell brystpumpe
- diverse flasker, begre til morsmelk osv.

Jeg trenger fortsatt å kjøpe inn:

- vogn med regntrekk, organiser, håndleddsreim, vognleke, voksipose og lammeskinn
- bilstol, base, bilstolpose og ekstra speil
- babycall
- gulpekluter (store)
- sterilisator til mikrobølgeovn
- elektrisk brystpumpe
- babynest
- bæresele
- bæresjal
- gymmatte
- leke til vippestolen
- ev. lekegrind

Vi kjøper nok vogn, bilstol, base, babycall og gulpekluter nytt og resten brukt. Har ikke brukt altfor mye penger så langt, men det er jo vogn og bilstol som blir det store utlegget.
Åh det er så koselig med babyshopping :D
 
Hvordan går de tmed shoppingen? Jeg fikk plutselig opp øynene for at tiden virkelig går fortere med nr 3 :eek: Vi mangler jo masse klær også, fordi vi hadde solgt unna ganske masse etter nr 2. Burde vel kanskje prøve å få oversikt snart :rolleyes:
 
Fikk henta ei vugge med tilbehør igår, som jeg kjøpte brukt. Ellers går det treigt med innkjøp. Føler jeg har god tid, men appen påstår jeg bare har 95 dager igjen til termin. :wideyed:

Vi har det aller mest nødvendige fra før, bortsett fra ny madrass til vugga og noen smokker, så sikkert derfor jeg ikke stresser. :)
 
Har fortsatt ikke handlet mer enn de to bodyene, og tenker jeg kanskje bør komme i gang snart så vi slipper å kjøpe alt på en gang. Vet hvor fort oktober og november pleier å gå, og etter det er det jo snart jul :confused: Det er heldigvis lite vi trenger, og tenker kanskje vi kan ønske oss noe til jul også (f.eks. kanskje moseskurv, som jeg vurderer å skaffe). Men håper å få kjøpt mest mulig brukt, så nå må jeg vel begynne å tråle Finn snart!
 
Har bare kjøpt en body for å "feire" etter ultralyden. Vet hvilken vogn, seng osv vi skal kjøpe, klær er vel enklest - så er jo bare å starte! :p
 
Jeg satte i gang en stund etter OUL og har nå handlet inn det meste, faktisk. Det gikk egentlig ganske fort når jeg først begynte. Jeg har researchet ca. én ting hver dag: lest anmeldelser, tenkt gjennom hva jeg likte og ikke likte sist, trålet Finn, og så sendt mannen ut for å hente. :p Det eneste jeg mangler nå er babycall, ammetopper, speil til bilstolen, håndleddsreim til vogna, bæresele og leke til vippestolen. Ellers har jeg latt være å kjøpe en del ting som kan være fint å ønske seg i gave, men som ikke er så viktig å ha: vognkjede/vognleke, lammeskinn (soveskinn), tykk lekematte (har én tynnere allerede), flere ullsokker, tynne ullpysjer, flere gulpekluter, klorevotter, smokkesnor, treleker, rangle til bilstolen osv.

Så innkjøpene er stort sett unnagjort, men på babyrommet gjenstår det meste. :p Det er bare at formen ikke er bra nok til stort annet enn å ligge på sofaen. :(
 
Ikke begynt helt enda, men tenker å starte snart;)
 
Bestilte en bedside crib ganske nettopp, med madrass.

Da gjenstår babycall, stokke tripp trapp med nyfødtsete, noen ullplagg, madrass til vugga, og noe småting. Barnevogn vet jeg ikke helt hva vi gjør med. Vi har så vi klarer oss, men jeg vil ha en ny firehjuling til trilleturer her. Ikke hastverk, så følger med på finn.no i håp om at den rette plutselig dukker opp.
 
Har igjen brystpumpe, seng(men har fått lånenbedsidecrib av søstern) og stellebord samt litt håndklær :)
Kjøprt stort sett brukt, men sprinkelseng og stellebord blir nytt samt madrass da i bedsidecrib.
 
Haha, ja har starta for å si det sånn. Har termindato 10.januar og har så langt kjøpt/fått:

-Barnevogn
-Vognpose
-Stelleveske
-Stellebord med stellematte og badebalje
-Sengesett
-Pute og dyne
-Baby teppe
-Bæresjal
-Bilstol
-Vippestol
-Kleskommode
-Babynest
-Engangs stelleunderlag
-Mellomleggslaken
-Vugge
-Babygym
-Spise-stol
-Regntrekk til barnevogn
-Bleier
-Bleieposer
-Smokk, smekker, tåteflaske, lenke til å feste smokk, bitering, «kos».
-Våtservietter, bomullspinner, termometer.
-Otribaby, tørre engangskluter, sinksalve.
-Neglesaks/negleklipper
-Babybørste og kam
-Tannbørste
-Sjampo og baby olje
-Klær


Mangler/ønsker oss nå:
-Strømpebukser og sokker i strl 50-56

-Håndklær(2-3 badehåndkler) og kluter(6 gulpekluter og 6 vaskekluter), babyhåndkle med hette

-Myggnett til barnevogn

-Solbeskyttelse til bilvindu

-Reiseseng

-Uro/musikkmobil(til å henge over senga/stellebord)

-Leke-greie til å feste på bilsetet(aktivitets spiral?)

-Ammeutstyr(ammeklær og bh, ammepute, ammeinnlegg).

Har starta tidlig og forberedt meg godt, vært redd for å ikke få alt klart.
Fått kjempe mye av andre, blant annet brukt utstyr og klær fra venninna mi og kusina mi som nylig har hatt noen små:Heartblue Vi har kjøpt litt ting på Finn.no, og så har de en kjempefin bruktbutikk i byen(Drammen) med barneklær, leker og babyutstyr -mye fint til veldig rimelig pris:Heartpink
 
Huff... her har eg ein jobb å gjere! :yuck:
Mangler det meste utenom klær og vippestol.
Bilstolen er for gammel, mesteparten av det andre er solgt og gidd vekk. Har vogn men hjulene er ødelagt og understellet dårlig i fjæring. Vurderer ny vogn eller nytt understell.
Har stellebord men ingen plass til babyklær så vurderer å lage stellekommode.

Tenker bilstol med pose, seng eller bedside crib, stellekommode, bleier, smokker og vaskekluter er det som må på plass før nyttår.

Så omtrent samme status som for ein mnd sidan... :smiley-ashamed008 Dvs, det har ikkje blitt kortare liste!

Kjøpte nokre plagg på salg på nøstebarn for ei stund sia, og eit sett som passar neste sommar.. :p
Ellers håpar eg på å få bilstol, bilstolpose, seng og bleier i hus før termin. Har nok ikkje heilt gått opp for meg at det er ein liten på veg, men vaknar nok etterkvart!
 
Huff... her har eg ein jobb å gjere! :yuck:
Mangler det meste utenom klær og vippestol.
Bilstolen er for gammel, mesteparten av det andre er solgt og gidd vekk. Har vogn men hjulene er ødelagt og understellet dårlig i fjæring. Vurderer ny vogn eller nytt understell.
Har stellebord men ingen plass til babyklær så vurderer å lage stellekommode.

Tenker bilstol med pose, seng eller bedside crib, stellekommode, bleier, smokker og vaskekluter er det som må på plass før nyttår.

Så omtrent samme status som for ein mnd sidan... :smiley-ashamed008 Dvs, det har ikkje blitt kortare liste!

Det ordner seg! Fortsatt lenge igjen. :) Og min erfaring er at hvis du får mannen til å hente én ting hver kveld fra Finn/matbutikken så er det som står på listen din i hus innen en uke. :)
 
Jeg har fortsatt ikke kjøpt noe som helst annet enn en bukse, body og en kos :wideyed:
 
Jeg har fortsatt ikke kjøpt noe som helst annet enn en bukse, body og en kos :wideyed:

Du har god tid! :) Noen bleier og så har du omtrent det alle sier at man MÅ ha til babyen. :D
 
Back
Topp