Har dere begynt å kjøpe baby klær?

Tenshi

Blir kjent med forumet
Hvis ja, hvor har dere kjøpt? noe tips?

Jeg har nettopp kjøpt en søt baby pakke av klær i nøytral farge hos tise.
Siden jeg vet ikke om det er gutt eller jente ennå.

Kjøpte noe rosa på Zalando. Har egentlig nok babytøy, men når jeg først SKAL få bare jenter, så får jeg da "embrace it" med litt rosa stæsj. :P

Har også bestilt bedside crib'en, og skal bestille jr.dyne til mini, sånn at lillesøster kan arve babydyna.

Skal shoppe litt i helgen tenkte vi :) Fra før av har vi fått en søt body og babyteppe i gave!

Jeg prøver å ikke gå helt bananas med shopping, fordi jeg vet vi kommer til å arve mye klær, og de vokser jo så fort i starten. Så det lille jeg har kjøpt så langt har jeg kjøpt i litt større størrelser. Så langt har jeg handlet bodyer fra newbie, og et Ole brumm sett fra hm :)

Innan vi visste vad det var köpte vi en litt tjockare heldress och en stickad tröja, när vi fick veta att det var en jente så köpte vi en stor pent begagnad klespakke på fb till 1800, så tror inte vi behöver köpa nått emellan 50-80 :bag:

Her blir d mye arv, da vi venter jente og har jente fra før. Men har kjøpt noen bodyer og noen småting her og der

Jeg begynte å handle klær i uke 5, jeg. Klarte ikke å la være :Heartred Vi kommer til å arve litt, så har bare handlet det jeg synes er veldig fint:)

Jeg venter jente og har en storesøster på 1,5 år, så strengt tatt trenger jeg ikke kjøpe noe som helst.
Men, jeg arvet alle klær til storesøster frem til størrelse 86, og kjøpte ikke en gang noe nytt til de første dagene på sykehuset den gangen.
Det angra jeg litt på, for det er liksom noe spesielt å ta på klærne som du har kjøpt inn spesielt for den lille. Så denne gangen har jeg kjøpt ett sett med omslagsbody, bukse og lue til sykehuset. :)

Jeg venter jente og har en storesøster på 1,5 år, så strengt tatt trenger jeg ikke kjøpe noe som helst.
Men, jeg arvet alle klær til storesøster frem til størrelse 86, og kjøpte ikke en gang noe nytt til de første dagene på sykehuset den gangen.
Det angra jeg litt på, for det er liksom noe spesielt å ta på klærne som du har kjøpt inn spesielt for den lille. Så denne gangen har jeg kjøpt ett sett med omslagsbody, bukse og lue til sykehuset. :)
Ååå det var et godt tips :) Så koselig å kjøpe noe som er tiltenkt de første dagene, det skal jeg også gjøre kjenner jeg:love7

Jeg synes egentlig det er mer herlig å ta på arvede strikketøy. :bag:
Litt nostalgi i akkurat det.

Jeg synes egentlig det er mer herlig å ta på arvede strikketøy. :bag:
Litt nostalgi i akkurat det.
Ja! Storesøster hadde på seg en strikkejakke som jeg hadde som hentesett da jeg var liten, men jeg syns egentlig ikke den var noe særlig pen :p

Ja! Storesøster hadde på seg en strikkejakke som jeg hadde som hentesett da jeg var liten, men jeg syns egentlig ikke den var noe særlig pen :p

Det blir noe annet da ❤️ hvis det ikke er pent, så gir det jo ikke helt de samme positive følelsene:p

Foreløpig ikke handlet noe særlig med klær, men vet vi kommer til å arve en hel haug. Fokuserer mer på å få kjøpt utstyr som trengs. Men funderer veldig på det første settet, vil at det skal være spesielt :Heartred Vet enda ikke kjønn… men sommerbaby - hvilket hentesett har dere tenkt? Eller hvilke plagg?

Har ikke begynt å handle klær enda, men har bestilt bedside crib å bilstol. Hentesett er klart da. Har strikket i tynn ull siden det kan være ganske kaldt her på sommeren, men lurer på om jeg skal strikke ett sett i bomull også i tilfelle. Første sommer babyen så jeg aner ikke hva jeg trenger:facepalm:

Foreløpig ikke handlet noe særlig med klær, men vet vi kommer til å arve en hel haug. Fokuserer mer på å få kjøpt utstyr som trengs. Men funderer veldig på det første settet, vil at det skal være spesielt :Heartred Vet enda ikke kjønn… men sommerbaby - hvilket hentesett har dere tenkt? Eller hvilke plagg?
Forrige gang fødte jeg i juni, og det var veldig varmt, men akkurat dagen vi skulle hjem fra sykehuset var det regn og 12 grader. Heldigvis hadde jeg pakket en tynn ullbody i fødebagen, og fikk bruk for den, så lurt å ha med både bomull og ull tilgjengelig til hjemturen.

Personlig syns jeg det holder med lue, body og strømper til hjemturen, litt styr med jakke og sokker til den første bilturen hjem, spesielt når man skal styre med å feste babyen riktig i bilstol og sånt for første gang. Og så ha et tynt ullpledd til å ha over.

Forrige gang fødte jeg i juni, og det var veldig varmt, men akkurat dagen vi skulle hjem fra sykehuset var det regn og 12 grader. Heldigvis hadde jeg pakket en tynn ullbody i fødebagen, og fikk bruk for den, så lurt å ha med både bomull og ull tilgjengelig til hjemturen.

Personlig syns jeg det holder med lue, body og strømper til hjemturen, litt styr med jakke og sokker til den første bilturen hjem, spesielt når man skal styre med å feste babyen riktig i bilstol og sånt for første gang. Og så ha et tynt ullpledd til å ha over.
Takk for tips, her jeg bor vet man aldri med været. Kan være under 5 grader og regn, eller over 30 på den tida. Kanskje best å ha klart for begge deler. Har en ganske lang kjøretur hjem også, ca 2 timer. Lurt med ullpledd! :D

Vi har arvet utrolige mengder fra svigersøster og venninner med barn. Vi har også kjøpt noen klespakker på nett, og kjøpt litt selv; spesielt ull og litt sterke, klare farger vi venter jente, og er ikke så veldig glade i rosa, selv om vi definitivt har arvet mest rosa jeg skal også strikke mye til babyen, og liker å bruke farger som burgunder, flaskegrønn, marineblå og okergul, men også kremhvitt. Det var en veldig fin følelse å begynne på første strikk til henne, og jeg gikk for et babyteppe først. Neste ut blir burgunderfarget heldress. Er ullfanatiker tar meg selv i å kunne brette klærne i timesvis, og finner stadig unnskyldninger for å flytte på det så jeg får sett mer på dem

Tenkte å kjøpe litt når vi vet kjønnet :happy: Husker fra sist at vi hadde for få pysjamaser... Og dropper å kjøpe str 50, for forrige gang var det for lite (hun var 52 cm). Kommer også til å kjøpe litt søskenmatch (kjøper sikkert i flere str, så hen kan matche litt lengre enn en mnd eller to). Og så må vi sikkert fylle på med ting som er riktig for sesong, siden vi fikk i april sist.

Blir forresten bare omslagsbodyer i starten. Og alt med hetter er bare tull. Bruker ikke hette nå heller på (snart) 3-åringen, med mindre det er knapper på (pga kvelningsfare).

Elsker Newbie, og nå er det mye på salg...:happy090

Vi har all tøyet fra første som ble født sommeren 2021. Kjønn og sesong er lik (selv om vi generelt kjøper kjønnsnøytralt, men større sjanse for at de er samme størrelse ved lik alder når de er samme kjønn). Men i dag kjøpte jeg en omslagsbody i tynn ull på tilbud 70% (barnas hus). Så det er offisielt det første plagget kjøpt spesifikt til lillesøster :hello2

Jeg har også tenkt å kjøpe flere pysj i bomull, opplevde også at vi hadde for få forrige gang, og måtte vaske de hver dag på grunn av gulp og bæsj. Jeg liker de fra Cubus med glidelås begge veier (praktisk for bleieskift), og det er 3 for 2 der.

Hadde en del fra forrige svangerskap. Men vi mistet dessverre. Så foreløpig bare kjøpt noen få pysj til :) Har veldig mange fine sparkebukser. Pledd og ett Converse hentesett :D

Back
Topp