Har dere begynt å gjøre klart til babyen kommer?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Har vogn, bilstol/base (brukt av venner), tripp-trapp-stol og sprinkelseng (etter meg selv), klær i de minste størrelsene og noen strikkeplagg klart. Har også laget liste over resten av ting vi trenger i hus før fødsel, som vi ikke får lov til å handle før etter jul. Giverglad familie ;) Jeg har handlet på tilbud etter hvert som det har dukket opp. Jeg har tro på at alt går bra til det ikke gjør det, og jeg skal jo ha barn en dag uansett, så det har ikke noe å si om det kommer i hus litt tidlig :) Jeg har også begynt å planlegge barnerommet og handlet noen småting til det. Jeg liker å ha ting klart, i det minste ha god oversikt over hva som trengs. Siden jeg har fått handlestopp av familien, strikker jeg, for redebygginga har for alvor slått inn her så NOE må jeg gjøre :D
 
Vi kjøper litt etter litt nå. Å så prøver vi å kjøpe brukt.

Har barnevogn (retro fra 70-80 tallet), bilsete med isofix og base, babynest (kjøpt nytt), gutteklær fra storebrødrene, bilstolpose.

Vogge kjøper vi brukt neste uke når vi skal på UL. Stellebord kjøpes nytt da jeg ikke finner den typen vi skal ha innen rekkevidden vi bor.

Ja bedsidecrip er også kjøpt, kjøpt ny på salg i sommer :)

Dynene er vasket. Voksiposen er på rens.
 
Jeg nyter å se på de små klærne og drømme meg bort litt ❤️ jeg bretter dem sammen og tar dem opp igjen og strikker og fester i små knapper, men nå er det bare litt over 2 uker til de vil prioritere babyen om noe skulle skje og jeg har stor tro på at hun holder seg inni der jeg har tenkt et 2019-barn!!
 
Fått hentet en del arvet og litt sånn smådill, skal få et lass av min søster i november, men tar egentlig ting veldig med ro denne gangen.
Med nr 1 så hadde vi på denne tiden (uke 19) så og si egentlig alt klart, inkludert seng, vogn, stellebord, klær osv osv. Da var jeg redebygger delux. Med nr 2 måtte jeg handle et nytt plagg da testen viste et kryss, mens denne gangen har jeg egentlig gått litt i sjokk:woot: brukte vel frem til uke 12 på å venne meg til enda en baby, men så begynte jeg å nøste litt hos venner og søster om ting og tang. Seng må jeg nok kjøpe ny, da jeg ikke hadde trodd vi skulle få baby helt enda (ny kar). :happy: heldigvis masse tid igjen så det kommer nok på plass litt etter litt :happy::happy:
 
Har vogn, bilstol/base (brukt av venner), tripp-trapp-stol og sprinkelseng (etter meg selv), klær i de minste størrelsene og noen strikkeplagg klart. Har også laget liste over resten av ting vi trenger i hus før fødsel, som vi ikke får lov til å handle før etter jul. Giverglad familie ;) Jeg har handlet på tilbud etter hvert som det har dukket opp. Jeg har tro på at alt går bra til det ikke gjør det, og jeg skal jo ha barn en dag uansett, så det har ikke noe å si om det kommer i hus litt tidlig :) Jeg har også begynt å planlegge barnerommet og handlet noen småting til det. Jeg liker å ha ting klart, i det minste ha god oversikt over hva som trengs. Siden jeg har fått handlestopp av familien, strikker jeg, for redebygginga har for alvor slått inn her så NOE må jeg gjøre :D
Så fint at du strikker da, når du ikke kan shoppe mener jeg :hilarious:
Men det er jo så koselig med strikk til baby:Heartred
 
Vi kjøper litt etter litt nå. Å så prøver vi å kjøpe brukt.

Har barnevogn (retro fra 70-80 tallet), bilsete med isofix og base, babynest (kjøpt nytt), gutteklær fra storebrødrene, bilstolpose.

Vogge kjøper vi brukt neste uke når vi skal på UL. Stellebord kjøpes nytt da jeg ikke finner den typen vi skal ha innen rekkevidden vi bor.

Ja bedsidecrip er også kjøpt, kjøpt ny på salg i sommer :)

Dynene er vasket. Voksiposen er på rens.
Kjekt å kjøpe brukt og benytte seg av tilbud når de dukker opp ;)
 
Jeg nyter å se på de små klærne og drømme meg bort litt ❤️ jeg bretter dem sammen og tar dem opp igjen og strikker og fester i små knapper, men nå er det bare litt over 2 uker til de vil prioritere babyen om noe skulle skje og jeg har stor tro på at hun holder seg inni der jeg har tenkt et 2019-barn!!
Så koselig:) Godt at du nyter ;)
 
Ikke begynt å gjøre klart så mye... det kommer, men vi har mye ifra sist og tenker det var ikke mye vi trengte sist til baby... så det kommer etterhvert... jobber fortsatt fult så det er begrenset med tid på kveldene, med en aktiv bgh gutt hjemme også...
 
Vi har det meste etter første. Eg har kjøpt litt ull på tilbod, første er sommerbaby og vi brukte ikkje så mykje ull i dei minste størrelsene til ho. Elles må vi muligens kjøpe ei sprinkelseng til, kommande storesyster bruker framleis sprinkelsenga. Vi får sjå korleis det blir. I verste fall har vi ei reiseseng vi også kan bruke.
 
Vi har vel ikke gjort klart så mye men handlet litt etter hvert som det har vært tilbud på ting vi trenger/vil ha[emoji4] Barnerommet står stappfullt! Det skal rives ned på veggene, ha opp nytt og legges nytt gulv, og innrede! Har heller ikke kommode-plass før rommet er ferdig[emoji28] Mangler ny madrass til sprinkelsenga, har kjøpt bedside crib, vogn og bilstol! Så de dyre tingene er på plass[emoji4] Gleder meg til å innrede babyrom [emoji7] Ser for meg hvordan jeg vil ha det[emoji171]
 
Har foreløpig ikke gjort så mye annet enn å skrive ned litt lister over hva vi trenger osv. Tenker å vente litt til før jeg starter med innkjøpene, men vi må snart begynne på å flytte ting fra rommet som skal bli storebror sitt sånn at lillesøster kan få et eget rom også [emoji4]
 
Vi har det meste etter to barn. Jeg vurderer å sette opp sprinkeksenga nå, selv om det er litt tidlig.. :)
 
Back
Topp