Har dere begynt å gjøre klart til babyen kommer?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Har dere begynt å gjøre klart til den lille kommer, eller venter dere?

Klær og utstyr, barnerom, bilstol, vogn osv?

Jeg hadde ikke bilsete til nr.2 før uken før hun kom :hilarious:
Tok det litt roligere med nr.2 enn med nr.1 :D:eek:
 
Næ... Synes det er litt tidlig kanskje? Har begynt å strikke litt klær...teller det?:p venter til rundt black friday for nyinnkjøp og regner med å kunne få en del brukt fra broren min, så da tenker jeg desember passer bra å få gjort ting klart:)
 
Har begynt å kjøpe inn litt nytt til denne lille i magen, ikke fordi at det ikke kunne ventet men når jeg har kommet over tilbud som passer min lommebok så har jeg benyttet meg av det. har kjøpt inn ny vogn, bedside crib,og elekstrisk vugge/vippestol.
nå er det nr 6 jeg venter så da kan man ikke kjøpe det dyreste heller, så dette har jeg satt bort akkurat nå å tar det frem når desembermåned kommer å man kan begynne å gjøre litt klart.:)
 
Har begynt å kjøpe inn litt nytt til denne lille i magen, ikke fordi at det ikke kunne ventet men når jeg har kommet over tilbud som passer min lommebok så har jeg benyttet meg av det. har kjøpt inn ny vogn, bedside crib,og elekstrisk vugge/vippestol.
nå er det nr 6 jeg venter så da kan man ikke kjøpe det dyreste heller, så dette har jeg satt bort akkurat nå å tar det frem når desembermåned kommer å man kan begynne å gjøre litt klart.:)
Veldig kjekt med tilbud! Det koster å få barn :wideyed:
 
Har ikke kjøpt noe enda, men bruker alt for store deler av dagen på å tenke hvilken vogn jeg skal velge. Jeg er så ubesluttsom fra før [emoji28] har vært innom forskjellige butikker, men føler alle bare vil selge det dyreste uten å egentlig svare på det jeg vil vite.
Klær blir nok handlet inn når jeg vet kjønn [emoji16] Skal også strikke en heldress, men også her vil jeg gjerne vite kjønn først! [emoji5]
 
Har ikke kjøpt noe enda, men bruker alt for store deler av dagen på å tenke hvilken vogn jeg skal velge. Jeg er så ubesluttsom fra før [emoji28] har vært innom forskjellige butikker, men føler alle bare vil selge det dyreste uten å egentlig svare på det jeg vil vite.
Klær blir nok handlet inn når jeg vet kjønn [emoji16] Skal også strikke en heldress, men også her vil jeg gjerne vite kjønn først! [emoji5]
Vogn er vanskelig, men du kan jo spørre på utstyr til mor og barn her på forumet? Kanskje noen kan svare på det du lurer på :)
Strikk til baby er så kos :Heartred
 
Har en god del utstyr allerede ja:) og nå i dag har snekkerfirma startet med å pusse opp ene badet vårt også, så det snart blir klart:) blir kjempe fint å få et stort nytt bad til babyen kommer!:D
 
Handlet vogn på babybanden fordi vi fikk nesten -40% på den vogna vi ville ha, da var det ikke noe å vente med! Har også kjøpt et bilsete, også skal vi ha et til- skal kjøpe av nærmeste familie nå snart. Jeg vil gjøre unna ting når det kommer på tilbud. Vi har vært på flere ultralyder så vi vet at alt står bra til, hvorfor ikke handle når det er tilbud?![emoji16] Merkes ikke like godt på pengboka heller da! Skal ikke prioritere barneutstyr i desember da det går så mye penger på julegaver.. Galskap hvert år! Skal prøve å begrense oss i år, kan ikke holde på å gi så dyre gaver til så mange.. Med store familier på begge sider og masse gode venner, ja da flyger tusenlappene [emoji21]☹️

Barnerom blir tatt fortløpende.. Vi mangler vel egentlig å kjøpe seng, stellebord, en ny tripp trappstol med nyfødtinnlegg og.. tja. Det er vel alle de store tingene som mangler!
 
Har en god del utstyr allerede ja:) og nå i dag har snekkerfirma startet med å pusse opp ene badet vårt også, så det snart blir klart:) blir kjempe fint å få et stort nytt bad til babyen kommer!:D
Det blir deilig med nytt bad ja :)
 
Handlet vogn på babybanden fordi vi fikk nesten -40% på den vogna vi ville ha, da var det ikke noe å vente med! Har også kjøpt et bilsete, også skal vi ha et til- skal kjøpe av nærmeste familie nå snart. Jeg vil gjøre unna ting når det kommer på tilbud. Vi har vært på flere ultralyder så vi vet at alt står bra til, hvorfor ikke handle når det er tilbud?![emoji16] Merkes ikke like godt på pengboka heller da! Skal ikke prioritere barneutstyr i desember da det går så mye penger på julegaver.. Galskap hvert år! Skal prøve å begrense oss i år, kan ikke holde på å gi så dyre gaver til så mange.. Med store familier på begge sider og masse gode venner, ja da flyger tusenlappene [emoji21]☹️

Barnerom blir tatt fortløpende.. Vi mangler vel egentlig å kjøpe seng, stellebord, en ny tripp trappstol med nyfødtinnlegg og.. tja. Det er vel alle de store tingene som mangler!
Finnes jo mange fine tripp trapp stoler og newborn seter brukt ;)
 
Vi flytter inn i en ny leilighet vi skal leie fra neste helg. Da får vi endelig babyrom, så da kan vi etterhvert begynne å kjøpe seng og diverse :) Foreløpig har vi kjøpt noen få plagg (body, sparkebukse, lue og strømpebukse), og så har vi kjøpt babyens første bamse og en brystpumpe til meg siden jeg bare måtte slå til på -40% avslag på den forrige helg :D
 
Nei, det var vel litt tidlig
Er tredjemann så har det meste fra før.

Da førstemann var født var senga vi skulle arve fortsatt i bruk. Men ordnet seg det også
 
Aldri for tidlig å kjøpe de første småtingene. Jeg trengte det for å skjønne at det vsr en realitet på en måte❤️
 
Finnes jo mange fine tripp trapp stoler og newborn seter brukt ;)

Ja, jeg veet! Har sett på markedet på Facebook, men ikke noe som er nært nok til at vi kan kjøre og kjøpe! ☹️ Orker ikke å kjøre 3 timer for å kjøpe en stol [emoji28] Men dukker det opp før jul så blir det absolutt kjøpt brukt [emoji1][emoji1417]
 
Her har vi det meste klart fra storebror, men tøybleier til lille har jeg begynt å hamstre inn, for det brukte vi ikke til kommende storebror før han var over året :) Også trengte småstørrelsene i klær litt sortering, så nå har jeg stått og sortert str 50-56, og synes det er sprøtt at lillemann i magen skal passe inn i det (og at 56 faktisk var for stort for storebror en gang i tiden!) Ble en koselig mimrestund med ryddinga :)
 
Nå som jeg vet kjønn kan jeg endelig begynne å sortere gjennom klærne etter storesøster for å se hva som kan brukes igjen. Lillebror får nok bare finne seg i å ha litt rosa ull helt i starten :smiley-ashamed004
 
Ikke gjort annet enn å spørre samboer om han har kontroll på bilsetet... Det hadde han. Viser oul gutt så har vi alt, viser det jente må jeg vel kjøpe et lite søtt plagg eller to ☺️
 
Back
Topp