har dere begynt å gå opp i vekt ennå ??

Ikke opp så mye her.. enda. Tror jeg forsatt eg litt i minus etter noen uker med kvalme.
 
Har vel gått opp ca to kg. Er i alle fall 16+6. Vet jeg blir satt fram noen dager når jeg skal på ordinær UL på torsdag, men vet ikke hvor mange nøyaktig. :)
 
Vet ikke, får fortsatt på meg buksene mlne, blir litt ubehagelig så åpner ofte øverste knapp. Ingen tydelig mage.skjønner ikke noen ting:p


♡Overgangen feb/mars♡

Tenker også det kan være noe galt med vekta, for 8 kg burde man vel merke på kroppen?
 
På -2,5 kg fra startvekt, magen strutter og er 15+4 i dag :) følger helt lik vektkurve som med storebror enn så lenge..
 
Vet ikke, får fortsatt på meg buksene mlne, blir litt ubehagelig så åpner ofte øverste knapp. Ingen tydelig mage.skjønner ikke noen ting:p


♡Overgangen feb/mars♡

Med førstemann var j helt fortvila, j gikk opp 13 kg de første 12 ukene!!!!! Helt vannvittig!! Forsto ingenting... Jordmor snakket alvorlig til meg om kosthold og at j ikke kunne gå rundt å spise chips og drikke brus.. D eneste j spiste var epler og salat! J ble nærmest trua til å spise proteiner av samboer. Etter 3 porsjon med salat fikk j beskjed om å spise litt middag og!
Nei ikke godt p vite hvor ting blir av. For d syntes utrolig nok ikke spes på meg heller den gang. Folk trodde j hadde gått opp 3 kg rett bak navelen, for j hadde skikkelig gravidmage som sto rett ut.

Denne gangen har j "bare" gått opp 3 kg de første 13 ukene.. Men nå starta j 8-10 kg høyere enn med førstemann. Mistet 2 ganger i uke 12, men fikk gleden av å beholde bonuskiloene... Godt å ikke gå så mye opp da, når en først begynner høyere oppe.. Så får j ta den kampen d blir å bli kvitt de når tiden er inne.
Nå skal j ruge frem en herlig krabat og gi best mulig næring til lillegull. Alt til sin tid;)

Men da vet du i hvertfall! D er ikke uvanlig å gå så mye opp! J gikk ned alt igjen, men vært litt obs på barnets strl.. Mitt var ganske stort. Bikka 5 kg, så m fostervannsprøve og morkake (alt blir jo mer/større når ungen er stor eg) så forsvant d ganske mange kilo v fødsel.. Et lite tips bare;)

Lykke til i ruginga av en herlig mars-skatt!!
 
gått ned 5,5 kg. Står de siste 2 ukene ganske stabilt på samme vekt. Regner med den kommer til å stige litt fra nå av :)
 
Ja jeg merker det, ser jo det jeg har lagt på meg litt - men ble overrasket når vekten viste 8 opp

Gått opp 2str i bh, litt er nok der :p


♡Overgangen feb/mars♡
da må jo gubben din være fornøyd ihvertfall !!
 
Gått ned litt mer enn 4 kg men føler meg tung, blir fortere trøtt og sliten å må ofte sette meg
 
Forrige uke hadde jeg til sammen gått opp 0,6kg.. tipper jeg har bikket 1 kg nå. Har ikke hatt matlyst, men den begynner å komme tilbake, så da regner jeg med at vekta kommer til å gå oppover :)
 
Forrige uke hadde jeg til sammen gått opp 0,6kg.. tipper jeg har bikket 1 kg nå. Har ikke hatt matlyst, men den begynner å komme tilbake, så da regner jeg med at vekta kommer til å gå oppover :)
Er ikke greit med dårlig matlyst. Lite jeg klarer å spise maten smaker dårlig :p
 
Jeg veier ca 2 kg mindre nå enn ved starten av graviditeten, men har endel å gå på, så prøver å holde vekta så godt det går :p Er ca 15 uker nå. Men regner med at det skal holde hardt å holde vekta nå fremover nå som babyen skal vokse i spurtfart fremover :)
Og føler allikevel det som om jeg skulle ha gått opp typ 3-4 kg, for livmoren presser jo frem magen at alt tyter frem :p
Jaja.. gleder meg til magen blir sånn finrund, sånn at det ikke er noen tvil på at det er gravidmage ;)
 
Jeg veier ca 2 kg mindre nå enn ved starten av graviditeten, men har endel å gå på, så prøver å holde vekta så godt det går :p Er ca 15 uker nå. Men regner med at det skal holde hardt å holde vekta nå fremover nå som babyen skal vokse i spurtfart fremover :)
Og føler allikevel det som om jeg skulle ha gått opp typ 3-4 kg, for livmoren presser jo frem magen at alt tyter frem :p
Jaja.. gleder meg til magen blir sånn finrund, sånn at det ikke er noen tvil på at det er gravidmage ;)
Jeg og føler meg ganske tung, selv om jeg totalt har gått ned 4,4 kg
 
Jeg har lagt på meg mye de andre gangene og. 16 kg første gang, men da veide jeg nesten 20 kg mer før jeg ble gravid og 30 kg med andre. Spesielt i dette svangerskapet og i forrige har jeg lagt på meg myyye og fort tidlig i svangerskapet. Jeg spiser generelt sunt, men har ikke hatt energi til å bevege meg like mye som før og jeg trenger mye mat rett og slett. Jeg blir ikke mett av de porsjonene jeg pleier å spise og blir fortere sulten igjen også. Jeg hadde blitt lei meg om jeg ble beskyldt for å ha lagt på meg fordi jeg spiser usunt.
Men jeg har bestemt meg for å ikke stresse med det, spise sunt, bevege meg litt mer og satse på at de ekstra kiloene forsvinner etter at babyen har kommet ut. :)
 
Back
Topp