Har dere alt utstyret i orden?

Vi har også kjøpt brukt vogn denne gangen. Jeg har litt vogndilla.. Vi kjøpte en emmaljunga nitro med city bag for 3800 kroner, den ser ikke brukt ut. Jeg er veldig fan av å kjøpe brukt utstyr, men bilstol kjøper jeg ny.

Jeg kjøper ogsså nesten alt brukt.. Eneste jeg har kjøpt nytt av større ting var joggevogna til vesla, men den betalte bestemoren halve vognen, og det var veldig billig for det var ikke noe kjent merke.. Mener vi betalte rundt 3000 for den..

Her kjøper vi bilstol brukt, men kun fra folk vi kjenner så vi vet hvor gammelt setet er og at det ikke har vært i noen ulykke eller liknende..

Var på en liten shoppingtur på mandag og fikk kjøpt koppholder, leketeppe og vippestol, så jeg føler egentlig ikke vi har så mye mer vi MÅ ha.. det er bare masse jeg har lyst på, så jeg er egentlig glad for at økonomien setter en stopper sånn at vi ikke fyller hele det lille huset vårt opp;)

Jeg kjøper ogsså nesten alt brukt.. Eneste jeg har kjøpt nytt av større ting var joggevogna til vesla, men den betalte bestemoren halve vognen, og det var veldig billig for det var ikke noe kjent merke.. Mener vi betalte rundt 3000 for den..

Her kjøper vi bilstol brukt, men kun fra folk vi kjenner så vi vet hvor gammelt setet er og at det ikke har vært i noen ulykke eller liknende..

Var på en liten shoppingtur på mandag og fikk kjøpt koppholder, leketeppe og vippestol, så jeg føler egentlig ikke vi har så mye mer vi MÅ ha.. det er bare masse jeg har lyst på, så jeg er egentlig glad for at økonomien setter en stopper sånn at vi ikke fyller hele det lille huset vårt opp;)

Sist gang lånte vi bilstol av min søster, men de har solgt den nå så vi måtte kjøpe selv. Ja, det er kanskje greit at pengene stopper innkjøpslysten litt, jeg må virkelig begrense meg. Så en kjempefin ammepute, men jeg har jo en fra før.. Og en fin stellebordsmatte, men har jo det også selv om den er litt sliten... :p

Sist gang lånte vi bilstol av min søster, men de har solgt den nå så vi måtte kjøpe selv. Ja, det er kanskje greit at pengene stopper innkjøpslysten litt, jeg må virkelig begrense meg. Så en kjempefin ammepute, men jeg har jo en fra før.. Og en fin stellebordsmatte, men har jo det også selv om den er litt sliten... :p

Ammepute hadde jeg ikke sist, men det har jeg kjøpt brukt av ei venninne nå.. Ville helst hatt ei med fint trekk, men det ble blåstripete.. Uansett bedre enn å kjøpe nytt, er jo ikke sikkert ammingen går denne gangen heller, selv om jeg har forberedt sykehuset på at jeg ikke kommer til å dra hjem før det går.. Veit jeg har ei brystvorte det kan være veldig vanskelig å få tak på, og jeg er ikke sikker på om jeg vil amme på bare et bryst (i fare for å bli ekstra sår)..

Vår stellematte er heldigvis ikke veldig slitt, liker den ikke noe særlig, men det får bare gå ;)

NÅÅÅÅ er jeg spent på hvor mange innlegg det ble ;)

Hehe, jeg også!
Jeg fikk byttet til meg en ammepute, hadde det ikke sist. Men den er litt lite fyll i, synes jeg... Sist brukte jeg bare vanlige sofaputer..

Fikk ikke til ammingen sist, jeg, så da var dete gentlig like greit at vi ikke hadde brukt penger på ammepute.. Men er veldig gira på å få det til nå, så jeg måtte bare ha ammepute så jeg har en ekstra grunn til å få det til ;) Funker forresten veldig bra om natta som bekkenpute også ;)

Jeg ammet storebror i 6,5 mnd, men så ikke behovet for ammepute før han rundet 5 kg ca. Frem til det gikk det helt fint å holde han i armene. Men jeg satser jo på å få gå litt lenger denne gangen slik at jeg får en tyngre baby og da ville jeg ha ammepute =)

Jeg ammet storebror i 6,5 mnd, men så ikke behovet for ammepute før han rundet 5 kg ca. Frem til det gikk det helt fint å holde han i armene. Men jeg satser jo på å få gå litt lenger denne gangen slik at jeg får en tyngre baby og da ville jeg ha ammepute =)

Tror frøken her kommer til å veie godt over 4 kilo ved fødselen, så da er det nok greit å ha ammepute, ja ;)

Fødte du prematurt sist?

Ja, fødte fem uker før termin sist. Han spiste ikke selv før etter to uker, så vektoppgangen var alt annet enn formidabel.. :)

Hurra!!!! Da har vi mesteparten av utstyret i orden:) Var i Sverige i dag,der fikk vi vogn og krybbe av svigers. Gubben var på IKEA med foreldrene mine på fredag, mens jeg lå hjemme med omgangssyken. De spanderte seng og kommode,pluss at vi kjøpte skap,madrass,stellebord og litt andre diverse ting. Og i går fikk jeg henta Babycallen på posten.Så nå kan jeg bare slappe av og kose meg,for nå er det bare småtterier som gjenstår. GLEDE!!!! :D

• Liker
Reactions: jc
har pusset opp rom og funnet fram litt etter de andre to, men hadde gitt bort det meste i og med at vi ikke skulle ha flere... Nå mangler vi babycall, brytspumpe og stellebord av de store tingene. Tar en tur på apoteket snart og kjøper inn stelleting.

Hurra!!!! Da har vi mesteparten av utstyret i orden:) Var i Sverige i dag,der fikk vi vogn og krybbe av svigers. Gubben var på IKEA med foreldrene mine på fredag, mens jeg lå hjemme med omgangssyken. De spanderte seng og kommode,pluss at vi kjøpte skap,madrass,stellebord og litt andre diverse ting. Og i går fikk jeg henta Babycallen på posten.Så nå kan jeg bare slappe av og kose meg,for nå er det bare småtterier som gjenstår. GLEDE!!!! :D

Oi, det var mye handling på få dager! Så deilig å få alt i hus!

Oi, det var mye handling på få dager! Så deilig å få alt i hus!

Ja,men vi måtte vente til vi begge hadde fått lønn og kunne få betalt det vi skulle kjøpe. Siden de andre lønningene har gått til å bygge og pusse opp 3 rom oppe(har bygd voksen garderobe og pusset opp barnerom og soverom),så måtte vi vente helt til nå for å få fiksa det andre. Nå er det bare gardiner og å få satt sammen møblene,pluss litt annet småpjus igjen.

Vi har aillt av utstyr ifra før, så treng itj å kjøp nå nytt gangen her :) Vårt 3 barn på 3 år, så treng itj nå nye ting :)

Back
Topp