Har dere alt utstyret i orden?

Her e alt klart! Vugga står oppredd i stua, senga på rommet, bilstolen i bila, vogna i gangen, stellerommey fyllt opp med klær, kluta og alt anna som trengs.... har gått hjemme siden dag uke 15, så har hatt my tid te overs. i tilegg e vi førstegangsforeldre og syns det e veldig stas og ordne og styr:) tru vi glær oss litt;)

Her e alt klart! Vugga står oppredd i stua, senga på rommet, bilstolen i bila, vogna i gangen, stellerommey fyllt opp med klær, kluta og alt anna som trengs.... har gått hjemme siden dag uke 15, så har hatt my tid te overs. i tilegg e vi førstegangsforeldre og syns det e veldig stas og ordne og styr:) tru vi glær oss litt;)

kriol skrev:

Oi! Nå følte jeg meg seint ute! Her står alt bare lagra, har faktisk når jeg tenker over det ikke plass til klærne hans :p hmm..

Har jo en gutt på 20 mnd så her har vi alt. Akkurat vasket og bretta alt av tøy. Det vi har igjen er innredning av rommet å få alt på plass. Maleren er ferdig til uka, så gleder meg :D Også trenger vi bilstolpose;)

Nå er det meste på plass , bare ikke slike småting da . Vi har en del klær , vogn bestilt , stellematte , seng snart på plass , stellebord skal straks kjøpes , blistol bestilt , vuggen er klar og alt av store ting er klart ... :D Gleder meg til å få alt i hus :D

Vi har det meste vi trenger etter storesøstera på snart 2 år.
Stellematta begynner å bli litt slitt da. Skumgummien tyter ut flere steder, så mulig vi kjøper en ny.
Ellers skal gubben lage en vugge som skal stå nede på stua, men det skal gå ganske snedig, siden han allerede ha laget ett program for det og frest ut en prøve. Til denne trenger vi vel også en madrass.

Vogna står klar i gangen, men ellers er bilstoler, bag til søskengvogn og de andre sakene stuet inn på ett rom for å være unna veien.

Sengekanter, klær og slikt er funnet fram, men må vaskes før det kan brukes. Holder dog på å ordne ett skikkelig garderoberom, så tenkte vente til dette var oppe før vi fikset dette.

Her har sengen endelig ankommet og skal settes opp i helgen sammen med kommoden så det blir litt mer system i tingene ... Og da er det meste klart til mini kommer <3
Og så må få fikset madrass til vuggen da :P

Det meste har vi fra før, blir en arvebaby her og :-)
Må få gubben opp på loftet og hente ned noen ting.
Har sortert ut klær i 50 og 56, så de ligger klar. Eget rom får han ikke ennå, så det har jeg ikke orka å tenke på ennå.
Kjenner at jeg stresser svært lite denne gangen...kanskje litt for lite o_O

Mangler bilstolpose :) Skal sette frem alt så fort rommet er ferdig malt

Uff. denen gang har jeg vært så sløv! Jeg har jo vogn, seng, bilsete og sånne nødvendige ting, så det eneste jeg har kjøpt er adaptere til bilsetet sånn at det kan stå på vognen og en body og kjole.

Adapter på vi huske å kjøpe!! Men det haster jo ikke akkurat ;)

Nå er vi altså mer eller mindre i mål med alt av innkjøp! I dag kjøpte jeg bilstolpose, det ble voksi move (?) Virket kjempegrei, men nå har jeg aldri tatt i en bilstolpose før, så det kan godt hende det finnes andre som er like bra :) Jeg var på apotek-raid i går og kjøpte ammeinnlegg, smokker, purelan, babyolje, mesoft og brystskjold. Det eneste vi mangler nå er madrass til senga, men jeg håper vi skal rekke å kjøpe den på januarsalget :)
Nå gjenstår det bare å få alt klart her hjemme, vaske tøy og sengeklær, legge på plass ting og tang og få litt system på hva vi har. Også må jeg vaske alt bæretøyet.

Har det aller meste, men har ikke funnet fram noe enda.. Tenker jeg skal gjøre det når permisjonen begynner og man har litt bedre tid;) Mangler litt småtteri som vognpose og sånt, men det får vi nok enten i julegave fra besteforeldrene, ellers så får jentene 5000 hver av oldemor, og da kommer jeg til å bruke av de pengene.. Vi har brukt alt for mye penger i det siste, så jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe mer nå.. Men vi greier oss jo med det vi har:)

Jeg kjente plutselig på en uvant følelse i går; bittelittegranne overskudd!!! Derfor heiv jeg meg i bilen, og dro til barnas hus. Hamstra som en gal i en halvtime =) Da var overskuddet mer enn brukt opp, men jeg hadde i alle fall fått handla MYE av det vi trengte. HURRA!!!! Har skrevet en detaljert liste over alt som må ordnes til tvillingene kommer, så nå er det bare å systematisk ta litt og litt hver gang man orker...

• Liker
Reactions: jc
Jeg kjente plutselig på en uvant følelse i går; bittelittegranne overskudd!!! Derfor heiv jeg meg i bilen, og dro til barnas hus. Hamstra som en gal i en halvtime =) Da var overskuddet mer enn brukt opp, men jeg hadde i alle fall fått handla MYE av det vi trengte. HURRA!!!! Har skrevet en detaljert liste over alt som må ordnes til tvillingene kommer, så nå er det bare å systematisk ta litt og litt hver gang man orker...

Så flink du er:) Skulle ønske jeg hadde vært så strukturert, men jeg har ikke full oversikt over hva vi har engang.. og med dårlig råd for tiden, så ville jeg sikkert bare vært deprimert over å se hvor mye vi ikke får kjøpt :P

Så flink du er:) Skulle ønske jeg hadde vært så strukturert, men jeg har ikke full oversikt over hva vi har engang.. og med dårlig råd for tiden, så ville jeg sikkert bare vært deprimert over å se hvor mye vi ikke får kjøpt :p

Strukturert er mellomnavnet mitt (på godt og vondt :confused: ) Dårlig råd her også, så derfor ekstra viktig med liste for å finne ut av hva man kan skaffe på finn.no, arve av andre, ønske seg til jul osv :p Hamstret ikke dyre ting akkurat, bare pledd, gulpekluter, smokker, smokkesnorer, tåteflasker osv.

Hvilke flasker kjøpte du Hensja? Jeg tenkte å prøve ut de nye Avent flaskene denne gangen :)

Strukturert er mellomnavnet mitt (på godt og vondt :confused: ) Dårlig råd her også, så derfor ekstra viktig med liste for å finne ut av hva man kan skaffe på finn.no, arve av andre, ønske seg til jul osv :p Hamstret ikke dyre ting akkurat, bare pledd, gulpekluter, smokker, smokkesnorer, tåteflasker osv.

Ja, jeg er egentlig sånn jeg også.. Det er jeg som til enhver tid har oversikt over alt som angår familien, og jeg har en rekke lister, jeg er bare så redd for å bli deprimert av å se alt jeg så gjerne skulle hatt satt ned på papir.. Vi driver og rydder i hele huset nå, for vi flyttet inn i juni og da var jeg i så dårlig form at ting ikke har fått plassen sin før nå, så jeg tror jeg må bli ferdig med det før jeg kan begynne å fylle huset med babyting ;)

Jeg har prøvd å være veldig restriktiv på hva jeg har kjøpt denne gangen. Med storebror måtte vi det, siden jeg var student og pengene var deretter. Nå er forsåvidt ikke det et problem, men vi har jo så lite hus! Det viktigste for oss er bilstol, seng og vogn, og så får alt det andre komme etter behov. Har kjøpt stellesaker, smokker og vippestol, da. Men vi hadde mye etter storebror, da.

Jeg har prøvd å være veldig restriktiv på hva jeg har kjøpt denne gangen. Med storebror måtte vi det, siden jeg var student og pengene var deretter. Nå er forsåvidt ikke det et problem, men vi har jo så lite hus! Det viktigste for oss er bilstol, seng og vogn, og så får alt det andre komme etter behov. Har kjøpt stellesaker, smokker og vippestol, da. Men vi hadde mye etter storebror, da.

Jeg var også student sist, så da hadde vi en vogn kjøpt inn for 300 kr på freetex, valgte derfor å legge litt mer penger i vogn denne gangen så jeg kunne få meg en emmaljunga av nyere modell.. Men gidder fortsatt ikke å kjøpe nytt, det synes så unødvendig når den koster 10000 ny og jeg fikk en som var under 2 år gammel til 4000.. Den er nyyydelig <3 Gleder meg virkelig til å trille med lillegull, følte alle stirret på meg sist og følte de dømte meg som en dårlig mor fordi jeg hadde så gammel vogn...

Jeg var også student sist, så da hadde vi en vogn kjøpt inn for 300 kr på freetex, valgte derfor å legge litt mer penger i vogn denne gangen så jeg kunne få meg en emmaljunga av nyere modell.. Men gidder fortsatt ikke å kjøpe nytt, det synes så unødvendig når den koster 10000 ny og jeg fikk en som var under 2 år gammel til 4000.. Den er nyyydelig <3 Gleder meg virkelig til å trille med lillegull, følte alle stirret på meg sist og følte de dømte meg som en dårlig mor fordi jeg hadde så gammel vogn...

Vi har også kjøpt brukt vogn denne gangen. Jeg har litt vogndilla.. Vi kjøpte en emmaljunga nitro med city bag for 3800 kroner, den ser ikke brukt ut. Jeg er veldig fan av å kjøpe brukt utstyr, men bilstol kjøper jeg ny.

• Liker
Reactions: jc
Back
Topp