Har dere alt utstyret i orden?

Sjefsmamma

Elsker forumet
Eller mangler dere mye?

Og er det noen som allerede har satt frem tingene til den lille, som seng, klær i skapet og stellebord?

Her er det meste klart men alt står hos svigermor siden vi bor så trangt for tiden. 
Det som mangler er:

Stellematte
Badebalje+stativ
Veggoppbevaring som jeg skal sy- ha hengende over stellematta som skal ligge på vaskemaskinen.
Litt klær- har jo mye blått og guttete men vil ha litt mer jentete tøy også :-)
Ny madrass til vugga

Uff. denen gang har jeg vært så sløv! Jeg har jo vogn, seng, bilsete og sånne nødvendige ting, så det eneste jeg har kjøpt er adaptere til bilsetet sånn at det kan stå på vognen og en body og kjole.

dette kommer til å bli en arvebaby. Har masse klær fra søstrene våre og alt vi kjøpte til sønnen vår kan vi bruke på nytt. likevel har jeg ikke vært flink til å finne noe frem eller vaske og gjøre klart.

noen ganger føler jeg at jeg glemmer ut at babyen faktisk skal komme ut og trenge ting!

ja. ja, fortsatt mange uker igjen:)

Jeg mangler seng og stellebord av de store tingene.. så mangler jeg litt små ting, men har ikke heeelt oversikt over hva som mangles enda. jeg har handlet ting litt etter litt og bare lagt i esker, så nå er det snart på tide å gå igjennom disse eskene for å se hva som mangler..

begynner jo å nærme seg nå

Har en del ting nå, mangler vogn og vognpose, også må vi flislegge badet for å få stellebord. Men vi har ikke satt opp noe enda. Rommet hennes holder vi også på med om dagen, trenger bare et par strøk med maling :)

Har vel egentlig alt klart, men det står enda i boden (etter forrige gang).Får en del besøk i jula, og det tar plass, så kjenner jeg ikke er så ivrig etter å ordne opp for etter det.

Eneste jeg føler vi mangler, er kanskje litt mer ulltøy, siden det er januar.

Här står det mesta klart, har till och med fått satt upp stellebordet! (vi köpte ett vägghängt från BRIO)

Sängen står uppe hos svigers - vi ska bara flytta lite på vår säng och ett nattbord så kan vi ta ner den...

Jag har inte vugge eller babysitter - ni som har erfarenhet - är det något man MÅ ha från början?
Jag ser annars för mig att lillen får sova i sin säng för det mesta, eller ligga på pledd/babygym på golvet.
Vad menar ni?

Her har vi stuet alt i ett hjørne på stuen :P
vi mangler litt plass :P
Ellers så har vi alt basis utstyr, men mangler gjerne litt koseutstyr, som vippestol, treningsmatte, hoppetusse +++ :) sånt man ikke trenger men gjerne vil ha egentlig :P

Ellers så har vi fått seng i gave til svigerinnen min, og vi har kjøpt alt det andre :)
Eneste jeg har kjøpt som vi egentlig ikke trenger er jo vuggen på stuen, den var så billig og sååååå nydelig at jeg bare måtte ha den :P

Men selv om vi har alt, så er vi langt fra klare :P
Baby rommet må pusses opp, og det er ikke påbegynt engang, dessverre :P
Men regner med faren vil kose seg litt med det i jula, så da skal han få lov til det, sålenge han ikke gjemmer seg helt bort hele jula :P

Oii, ble litt mye skrevet her, men har litt mye på hjertet for tiden :P

Vi mangler kun madrass nå. Vogn og bilstol er kjøpt inn, seng og stellebord har vi fra forrigemann. Jeg har voldsomt lyst på leandervuggen, men vet ikke helt om det blir denne gangen heller... Vi har en kurv på loftet som vi fikk av noen venner sist gang, men den er ikke noe god.. 

Jeg må vaske opp klær og sengetøy, men tørketrommelen vår har streika så det får bli når den er i gang igjen. Ellers mangler jeg litt småting som babyolje, ammeinnlegg osv. Også har jeg en plan om å sy noen klær til den lille, men jeg klarer ikke å sitte foran symaskinen så lenge om gangen. Vi får se hva det blir til. :)

CharlotteHard skrev:
Här står det mesta klart, har till och med fått satt upp stellebordet! (vi köpte ett vägghängt från BRIO)

Sängen står uppe hos svigers - vi ska bara flytta lite på vår säng och ett nattbord så kan vi ta ner den...

Jag har inte vugge eller babysitter - ni som har erfarenhet - är det något man MÅ ha från början?
Jag ser annars för mig att lillen får sova i sin säng för det mesta, eller ligga på pledd/babygym på golvet.
Vad menar ni?

Behovet for babysitter og vugge kommer veldig an på hvordan dere bor. Vi har soverom i en annen etasje enn stuen, derfor var det veldig kjekt å ha en vugge i stuen til dagsoving. Men du kan jo like gjerne bruke vognbagen eller sengen. Babysitter brukte vi fra ca 2 mnd, da begynte han å sove ute på dagtid. Før det tok vi med vogna inn. Ca 3 mnd gammel begynte han å legge seg tidligere på kvelden og da måtte vi ha babysitter slik at vi hørte han ned i stua. Så nei, du må ikke ha noen av de fra starten. Det er greit å se hva som fungerer og hva som ikke gjør det før man fyller huset med utstyr.

Nå er ikke min termin før i slutten av januar, så jeg tenker å ordne alt etter nyttår jeg. Alt er forsåvidt klart, vi har alt vi trenger av utstyr hjemme eller i nærheten av hjemmet. Vi trenger en ny kommode og ei ny stelleveske, men det er ingenting som haster :)
Synes det er for tidlig å ordne i stand utstyret enda, har jo fortsatt 11 uker til termin :)

Ja har vel alt jeg trenger. Men kunne tenkt meg ny stelleveske, bilstolpose, skinnfeller og brystpumpe :) har ikke lagt fram noe alt står lagret enda :) men klærne er sotert og bare å vaske opp :) her blir det mye arv, selvom jeg ser at jeg må kjøpe litt og :)

Vi mangler bilsete - er det eneste :) ellers er alt på plass :)

hensja skrev:
Her er det enda (altfor)mye som gjenstår, dessverre! Har rett og slett NULL krefter og energi til å ordne noe slik jeg har det akkurat nå. Ønsker meg et energiboost tidlig i desember. Noen som vet hvor man får kjøpt det? ;-P

Du MÅ gi beskjed hvis du finner ut hvor man får tak i energi. Jeg er villig til å gi en pen slump... Forrige svangerskap var jeg energiløs frem til uke 20 og fikk bekkenløsning i uke 21. Derfor har jeg gjort ferdig det aller meste så tidlig som mulig denne gangen, fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å klare noe når det nærmer seg.

Fikk soveskinn og nattøy fra Nøstebarn i posten i dag så nå mangler bare Voksipose og brystpumpe.

Har kjøpt litt jentetøy, ammemadrass, søskenvogn og Leandervugge. Ellers hadde vi alt fra storebror. Tror vi skal kjøpe ny madrass til sprinkelsenga men det tar vi etterhvert. Har vugge som hun skal sove i i starten + at det blir en del samsoving de første ukene og månedene.

Har d meste (tror jeg ). Basisting som vogn, bilstol og seng har vært klart lenge :) Må kjøpe litt flere kluter. Har satt opp stellebordet på gjesterommet, fant ut d var greit å få lagt fra seg tinga til mini der. Ellers må vi vel handle inn litt ull bodyer osv siden han kommer i januar :) hver gang jeg snakker m mamma viser hu frem noe nytt til småen, så tror d blir nok m klær på han :)

Vi har bedside crib, stellebord og bilstol klart..og bittelitt klær..men ellers mangler jeg resten. Barnerommet er blitt oppussingsrom der kapping av karmer til nye dører og sånn blir gjort, så både senga og stellebordet og all annen skit vi holder på å rydde, står nå på stua. Haha-kaoos! Men regner med å bli ferdig med alt støv og oppussing til 1 des, så etter det er det bare å begynne å kose seg med nedvask og...det som må gjøres før den lille kommer:)

Her er det meste klart, mangler kun stellematte til stellebordet. Alt er satt opp og klart til lillesøster skal komme :)

Vi har aillt vi treng sia vi har jente å gutt ifra før :) Held på å flytte inn i nytt hus no, så har ingenting i orden sånn sett, men vi kjæm nok i orden før jul ;)

Back
Topp