Har dere alt klart?

CT-Bamsemor

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Nå nærmer det seg med (tunge og sakte) stormskritt, damer!

Jeg har brått fått litt akutt angst for alt jeg ikke har ennå, så nå har jeg vært på en liten handletur og sikret noen ullklær, et par ammesingleter, klorevotter – og ikke minst noen vesentlig større truser enn de trange, vanlige jeg skviser meg inn i. :hilarious:

Vi har alt det store på plass for lengst (vogn, bilstol, seng osv), men klær har jeg liksom ikke stressa med.
Ser at i diverse lister så er det anbefalt sju–åtte ullbodyer til vinterbarn (mener jeg å huske). Synes det høres mye ut?

Hvor mye klær har dere på plass før fødsel? Og er dere i mål?

Jeg fikk det plutselig travelt, men er fortsatt over en måned til termin. :cool:

Har kjøpt seng og vogn, kjøper ikke noe annet heller. Tvillingene er jo ikke 2 år enda, så har jo egentlig alt jeg trenger.. lillebror må nok bare innfinne seg i å arve alt sammen :P

Kjøpte to store ullpakker på Finn, så tror jeg har det meste. Håper og tror heg får litt ting til både lille og meg til jul.

Trenger flere ammebher, men stresser ikke- venter til jeg ser hvor store puppene blir.

Jeg kjøper ikke så mye ull i helt nyfødt størrelse (50-56), rett og slett fordi jeg ikke ser behovet for at det må være ull når vi for det aller meste bare er inne der det er godt og varmt. I str 62 har jeg en del ull, da er vi nok litt mer ute. Men har lett 10 bomullsbodyer i hver størrelse, men vi har arvet mye. Jeg har bare 3-4 sett i str 50 da, for jeg pleier å få store barn, og det har ikke gjort noe om str 56 er litt stort..

Nå nærmer det seg med (tunge og sakte) stormskritt, damer!

Jeg har brått fått litt akutt angst for alt jeg ikke har ennå, så nå har jeg vært på en liten handletur og sikret noen ullklær, et par ammesingleter, klorevotter – og ikke minst noen vesentlig større truser enn de trange, vanlige jeg skviser meg inn i. :hilarious:

Vi har alt det store på plass for lengst (vogn, bilstol, seng osv), men klær har jeg liksom ikke stressa med.
Ser at i diverse lister så er det anbefalt sju–åtte ullbodyer til vinterbarn (mener jeg å huske). Synes det høres mye ut?

Hvor mye klær har dere på plass før fødsel? Og er dere i mål?

Jeg fikk det plutselig travelt, men er fortsatt over en måned til termin. :cool:
Her i huset hadde vi skikkelig sprutgulpbaby sist! Så det gikk glatt 6-10 bodyer per dag. Men trenger ikke kjøpe så mange med èn gang :-) Heller fylle på etterhvert når du ser hva ditt behov er :-)

Har kjøpt seng og vogn, kjøper ikke noe annet heller. Tvillingene er jo ikke 2 år enda, så har jo egentlig alt jeg trenger.. lillebror må nok bare innfinne seg i å arve alt sammen :p
Det skulle bare mangle! Min arver bittelitt etter sin 21 år eldre storebror, men det er jo begrenset hva man har tatt vare på. :hilarious:

Trenger flere ammebher, men stresser ikke- venter til jeg ser hvor store puppene blir.
Samme her. Puppene mine har ikke blitt en millimeter større ila svangerskapet så langt, så jeg har heller ikke kjøpt en eneste ammebh. Blir jo å handle helt i blinde. (Pluss begynner å lure på om det kommer til å kunne bli noe amming, men jordmor sier at det ikke er grunn til å frykte det.)

Det skulle bare mangle! Min arver bittelitt etter sin 21 år eldre storebror, men det er jo begrenset hva man har tatt vare på. :hilarious:
Hehe.. ja, da er det vel litt begrenset! ;) men kjekt med en storebror som er i alder til å kunne sitte barnevakt da! ;D

Samme her. Puppene mine har ikke blitt en millimeter større ila svangerskapet så langt, så jeg har heller ikke kjøpt en eneste ammebh. Blir jo å handle helt i blinde. (Pluss begynner å lure på om det kommer til å kunne bli noe amming, men jordmor sier at det ikke er grunn til å frykte det.)

Ble litt glad for å høre at jeg ikke er den eneste som har pupper som ikke har vokst en millimeter! :p Jeg bekymrer meg også for at det kan bety at amming inne vil fungere, men jordmor mente at det trenger det ikke å bety.

Vi har vel alt klart. Mangler badebalje og tripp trapp stol, men det er det ingen hast med :)

Har vel 5 bodyer i 50, 20 bodyer i 56 og begynner å ha en del i både 62 og 68 også. Både bomull og ull i alle størrelsene :) Grunnen til at det ble så fryktelig mange bodyer i 56 er fordi jeg kjøpte en stor brukt klespakke med veldig fine, pent brukte klær.

Ble litt glad for å høre at jeg ikke er den eneste som har pupper som ikke har vokst en millimeter! :p Jeg bekymrer meg også for at det kan bety at amming inne vil fungere, men jordmor mente at det trenger det ikke å bety.

Mine har aldri vokst i svangerskapet, blir litt større når de fylles med melk etter fødsel :)

Mine har heller ikke vokst i svangerskapet, men har hørt det er helt normalt det først skjer når man har født og melken kommer :happy:

Jeg tror jeg har alt klart, men jeg har også begynt å stresse litt over at det kanskje er noe jeg mangler. Det jeg gjerne skulle hatt er en type badebalje da badekaret vårt har ganske høye "vegger" så blir slitsomt å bade en nyfødt der. Eventuelt får vi ta det i vasken :D

Har alt vi må ha på plass til den første tiden, men flere ting jeg har lyst på som jeg ikke har kjøpt. Prøver å være litt fornuftig, men ikke så lett når det er så mye fint å kjøpe til baby. Jeg har litt for mye tøy i de minste størrelsene tror jeg, 10 sett i bomull (body og bukse) og 3 ullsett (body og bukse) i 50 og 56. Har endel mer ull i str 60/62. :joyful:
Ønskeliste (ting jeg ikke har kjøpt som jeg vil ha, men ikke må ha):
Stellesekk (har stelleveske)
Sengehimmel til sprinkelsenga
Flettekant til sprinkelsenga
Kjoler o.l. i str 50, 56, 60/62
Sleepytroll

Last edited:
Tror vi har det meste på plass. Nå begynner vi å få en del klær også, fikk en svær pose av noen bekjente her om dagen. Der var det flere ullbodyer også, så da var det sikra.

Det vi eventuelt mangler får vi tak i etter fødsel også. Ellers har jeg venninner som har født i løpet av den siste tiden som vi sikkert kan låne av. :)

Vi har det meste i hus, men lite gjort klart anna enn at jeg har vaska klæra i 50-56. I morra skal jeg vaske sengetøy og gulpekluter:p Mannen starter ferie til onsdag, så har planer om å vaske/sette opp diverse ting de meste dagene sa mens de to eldste er i bhg:)

Jeg er nok den eneste som ikke ser poenget med å ha «alt klart» til babyen kommer. Stenger alle butikker umiddelbart etter babyen er født?:rolleyes:

Har bilstol og litt tøy (ikke på langt nær det dere andre beskriver her).
kjøpte madrass til senga på torsdag.

Alt annet kan klikkes hjem fra diverse nettbutikker i etterkant også :)

Må legge til at jeg er fjerdegangsfødende, jeg var veldig gira på å ha «alt klart» med førstemann, så jeg skjønner gleden ved å stelle i stand før babyens ankomst. Men jeg ser jo at jeg handlet mye unødvendig også:hilarious:
Denne gangen tar jeg det heeelt med ro.

Ikke det at jeg har tvilt på min jordmor, men er jo godt å høre at flere sier det samme. :happy:

Vi har vel alt klart. Mangler badebalje og tripp trapp stol, men det er det ingen hast med :)

Har vel 5 bodyer i 50, 20 bodyer i 56 og begynner å ha en del i både 62 og 68 også. Både bomull og ull i alle størrelsene :) Grunnen til at det ble så fryktelig mange bodyer i 56 er fordi jeg kjøpte en stor brukt klespakke med veldig fine, pent brukte klær.
20 bør jo holde! :hilarious: Bra du forklarte hvorfor, hvis ikke hadde jeg enten fått totalt noia eller tenkt at det hadde rabla for deg. :p

Jeg venter på en «bruktforsendelse» nå, men det er nok ikke særlig av det helt minste der. Venter likevel til den har kommet før jeg setter inn handlestøtet. Tenkte shoppe litt brukt på Waior.

Back
Topp