Har dere 2 biler?

Dvs ikke forsikring heller? Mannen jobber på verksted så vi slipper unna med innkjøpspris på deler og hobbykvelder hvor han får hjelp til å fikse det som trengs av mekanismene.

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app

Jo har ansvarsforsikring på den gamle og fullkasko på den adre. Er ikke lov å ha bil i Norge uten forsikring :)

Vi har to biler. Det er vanskelig å se for se et liv med bare èn bil.
Hvilken prisklasse ser dere på?

Vi har en bil, og nesten ikke bruk for den engang. Hadde det ikke vært for barnesetene vi trenger, så tror jeg nesten at jeg heller hadde tatt taxi eller leiebil de få gangene vi trenger bil. Begge går til jobb.

Jepp, har 2 biler.
Hadde 3,men den var mer eller mindre kun en utgiftspost...Så den kvittet vi oss med:P Bmw et eller annet var det, spesialmotor meg her og der. Stort tøys!:P

Vi har bare en, men skulle helst hatt to... Kommer vel med tiden.....

Vi har 3 biler, en minibuss og en ombygd buss som brukes på langturer.

Er kun jeg som har førerkort til minibussen og bussen
Guttungen kjører stasjonsvogn til og fra jobb + at han hjelper til med henting og levering av de yngre
Jeg kjører sedan og gubben kjører en kassebil som han hater over alt på jord.
Kassebilen er firmabil så den koster oss ikke noe.

Ja det er dyrt å ha bil og for mange ville det nok vært billigere å tatt drosje og leiebil fremfor å eie bil.

vi har to og veldig avhengig av de, siden jeg har 30 km til jobben,og mannen starter kl 5. Vi bor på landet, det er 4 km til nærmeste buss og butt

Vi har 2 biler (eller 4 men 2 av dem kan ikke kjøres. De starter men trur politiet og vegvesenet hadde blitt sure). Bor på landet så er avhengig av det. Har hver vår stasjonsvogn. Vi må det da min ikke kan dra campingvogna. Vi har ikke tatt opp billån og min passat koster 2500 kr i året i forsikring. Så er billig for oss å ha bil når det koster 80 kr for ca 3 mil på bussen.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Her har vi hatt både 3 og fire biler samtidig nå har vi kun 1! Jeg har ikke lappen enda, men jobber med saken så blir en bil til så fort jeg får lappen. Jeg har eid biler da. Jeg og min kjære driver å skrur litt og da blir det noen vrak Hehe :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har to her, og er avhengig av det.
Dårlig med kollektivt og ville brukt rundt 3 timer hver vei med det og så tidlig går ikke bussene her. Bruker 30 min med bil:)
Taxi er uaktuelt da det ville kostet meg 1500-2000 kr dagen om jeg skulle tatt det til og fra jobb, så absolutt billigere med bil her. Jobber en halvtime unna hver vår vei, så går heller ikke å kjøre sammen.

Vi har to biler. Mannen begynner på jobb lenge før kollektivtransporten begynner å kjøre.... For min del passer busstidene ikke med arbeidstidene.... Hatt kortere perioder med en bil og er da meg som blir uten, tungvinte perioder.....

Vi har to biler og må ha det.. Det går kun skolebuss forbi min arbeidsplass og mannen begynner så tidlig på jobb at det ikke går noen busser enda :)

Vi har 2 stk. De kostet ca 20 tusen hver for 2 og 3 år siden. Vi fikser dem selv i garasjen, så vi har ikke så mye kostnader på dem.
Mannen jobber turnus, og stikker derfor av med en bil en uke av gangen. Hvis jeg skulle tatt buss eller tog til skolen, så hadde jeg brukt 1 time og 45 min hver vei, i stedene for 20 min med bil. Når man da skal hente en liten en i bhg, så ble det enklest.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Vi hadde frem til sommeren, nå tror jeg vi må kjøpe en til ;)

TuMmY LoVe

Ja, det må vi. Jeg trengervå føle meg fri og i tillegg tåler ikke knærne mine for mye asfalt og brate bakker. Tåler ikke turen ned til bussen. Bussen går en gang i timen. Og jeg hater buss. Så jeg kjører v50 og han v40. Han jobber 25 min unna. Jeg bare 6 min. Og det å få gjort så mye når han er borte.

Venter på årets Julegave<3

Ja me har 2 biller,manne har sin firma bil og eg har en bmw. Me trenger verkligen 2 biler.

Jeg har hatt det frem til i sommer, så skulle vi klare oss med en bil en stund siden jeg kan ta buss og tog osv. men selv om jeg ikke trenger konebilen så savner jeg en!!!!!!!!!!! Alt var så mye enklere. Kunne f.eks stor handle på dagtid (vi må kjøre ca. km til butikk). Nå må jeg bruke kvelden hvor jeg egentlig er sliten og ikke har lyst! Blæ!

Hvis man casher ut bilen, og årsavgiften deles på antall måneder + bensin per måned + forsikring koster bilen mer enn det egentlig? Noen poster jeg glemmer?

Skal prøve å motivere gubben, men lett for han å si vi ikke trenger som kjører overalt!

Burde egentlig se på ekstra trimmen jeg får ved ikke å ha bil men trives dårlig med denne løsningen altså!
Drivstoff og service/reparasjon. Oljeskift og evt bompenger

♡02.03.2015♡

Back
Topp