Har dere 2 biler?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg har hatt det frem til i sommer, så skulle vi klare oss med en bil en stund siden jeg kan ta buss og tog osv. men selv om jeg ikke trenger konebilen så savner jeg en!!!!!!!!!!! Alt var så mye enklere. Kunne f.eks stor handle på dagtid (vi må kjøre ca. km til butikk). Nå må jeg bruke kvelden hvor jeg egentlig er sliten og ikke har lyst! Blæ!

Hvis man casher ut bilen, og årsavgiften deles på antall måneder + bensin per måned + forsikring koster bilen mer enn det egentlig? Noen poster jeg glemmer?

Skal prøve å motivere gubben, men lett for han å si vi ikke trenger som kjører overalt!

Burde egentlig se på ekstra trimmen jeg får ved ikke å ha bil men trives dårlig med denne løsningen altså!

Har to biler. Konebilen er familiebil som jeg bruker i hverdagen. En volvo v70 10 mod. Vi tok oss råd til det.

Vi har også en golf som er mannens bil frem og tilbake til jobb helst og utenom på ting. Den koster oss kun diesel i mnd og årsavgift. Er casha ut så.

Vi hadde ikke klart oss med en bil bare. Og bussen går ikke der jeg trenger den går så.

Du glemmer vedlikehold som eu kontroll/service/vask (som kan gjøres selv da for de som liker det) ;)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ikke akkurat nå nei. Men det er 3-4 km til sambo sin jobb, 5-6 km til barnehagen, og 37 km til min jobb, og arbeidstidene passer ikke overens, så vi er på utkikk etter en bil nr. 2 til sambo, en rimelig og grei bil.

Ja, det har vi! Hadde ikke orket å være uten bil, selv om vi både har bhg og butikk i gåavstand...

Huh (!)

Vi er avhengige av to biler:)
Mannen jobber dagtid og jeg jobber turnus..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vi har en bil. Det koster ca. 15000 i året bare å eie en bil, så kommer bensin i tillegg. Pluss billån hvis man har det.
Så jeg tar taxi av og til, du kan kjøre veldig mye taxi for det det koster å eie en bil.
Men så har jeg bare ett barn da

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Har to biler. Konebilen er familiebil som jeg bruker i hverdagen. En volvo v70 10 mod. Vi tok oss råd til det.

Vi har også en golf som er mannens bil frem og tilbake til jobb helst og utenom på ting. Den koster oss kun diesel i mnd og årsavgift. Er casha ut så.

Vi hadde ikke klart oss med en bil bare. Og bussen går ikke der jeg trenger den går så.

Du glemmer vedlikehold som eu kontroll/service/vask (som kan gjøres selv da for de som liker det) ;)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ja EU og vedlikehold selvfølgelig.

Vi har en bil. Det koster ca. 15000 i året bare å eie en bil, så kommer bensin i tillegg. Pluss billån hvis man har det.
Så jeg tar taxi av og til, du kan kjøre veldig mye taxi for det det koster å eie en bil.
Men så har jeg bare ett barn da

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ja, enig men 3 barnesete i taxi er max. stress.

Har 2 biler. Eneste som går av kollektivtransport her er skolebussen. 15 min å kjøre til sentrum hvor vi jobber og vi har forskjellige arbeidstider.

2 biler, vi har 4 for øyeblikket og det er lite ihht mannen. Hadde ikke klart oss uten 2 biler, offentlig transport er helt uaktuelt for både mannen og meg.

Her finnes ikke noe som kan kalles kollektivtrafikk og skikkelig på bygda så vi både har og trenger to biler.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har 3 biler :p det vil si en familiebil, en litt billig til og fra jobben bil og mannen sin sommerbil... hadde ikke klart oss uten 2 biler da vi bor litt utpå landet og kollektivtransport er mer eller mindre ikke eksisterende :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har to men lurer på å selge den ene da vi egentlig ikke trenger den nå...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi bor på landet og er "dessverre" avhengig av to biler pga. Jobb og et ikke eksisterende kollektiv tilbud. Dyrt, men det er jo praktisk også dag ikke ha noen begrensninger.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, en stasjonsvogn som er familiebilen, og så har vi en liten elbil som mannen i hovedsak bruker til og fra arbeid.

Vi har hatt en inntil nylig,kjøpte en til nå i sommer for å få logistikken til å gå opp når eldste blir skolegutt. Føles litt råflott, mildt sagt.

Ja, har to biler :)
En "ny" familiebil, og en veldig gammel en som han kjører. Den betales kun årsavgift på, og han er jo mekaniker så slipper det meste av bilutgifter, kun deler som må kjøpes inn.

Tror ikke vi kunne klart oss med bare en bil :confused:

Back
Topp